Tytuł:
"1. Rodzeństwo bez rywalizacji - Jak pomóc własnym dzieciom żyć w zgodzie i samemu żyć z godnością,
2. Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci - Twoja droga do szczęśliwszej rodziny,
3. Jak mówić do nastolatków, żeby nas słuchały - Jak słuchać, żeby z nami rozmawiały,
4. Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i szkole,
5. Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły."
Autor: Adele Faber, Elaine Mazlish
Wydawnictwo: Media Rodzina
Ilość stron: 248 + 208 + 224 + 224 + 184
Oprawa: miękka
Stan: nowa (folia)
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły
Światowy bestseller pośród publikacji poświęconych problemom, z jakimi każdego dnia zmagają się rodzice i dzieci. Praktyczne ćwiczenia i wskazówki ułatwiające opanowanie sztuki komunikowania się z dziećmi i... nie tylko z nimi sprawiają, że książka ta nie jest "zarezerwowana" tylko dla profesjonalistów. Jest przeznaczona dla każdego, kto chciałby nie tylko lepiej rozumieć i mądrzej kochać dzieci, ale i być przez dzieci kochanym i rozumianym. Książkę uzupełnia suplement: "Doświadczenia rodziców polskich".
Rodzeństwo bez rywalizacji
Gdy w rodzinie pojawia się drugie dziecko, pojawia się też problem, któremu rodzice muszą sprostać. Muszą wiedzieć, w jaki sposób zapewnić każde dziecko, że jest bezpieczne, wyjątkowe i kochane, muszą pomóc odkryć młodym "przeciwnikom", jakie korzyści płyną z dzielenia się i współpracy, muszą wreszcie stworzyć podwaliny przyszłych stosunków między zwaśnionymi dziećmi, by któregoś dnia dostrzegły one, że stanowią dla siebie źródło oparcia i sympatii.
Wyzwoleni rodzice, wyzwolone dzieci
Książka wyróżniona został prestiżową Nagrodą Krzysztofa (Christopher Award) "za afirmację najwyższych wartości duchowych człowieka". Autorki opowiadaja w niej o tym, jak uczyły sie ulepszać życie swoich rodzin. Korzystając z własnych doświadczeń, a także z doświadczeń innych rodziców, autorki przekazują - krok po kroku - wzruszające i przekonujące świadectwa takiego sposobu porozumiewania się rodziców z dziećmi, który pozwala obu stronom wyzwolić to, co najlepsze.
Jak mówić, żeby dzieci się uczyły w domu i w szkole
Autorki przedstawiają konkretne przykłady zachowań i język, który jest tak ważny w procesie nauczania. Pokazują, jak stworzyć klimat emocjonalny, w którym dziecko będzie mogło z poczuciem bezpieczeństwa otworzyć się na nowe i nieznane rzeczy.
Po kilkunastu latach autorki bestsellerowej serii "Jak mówić.." wracają do swoich czytelników bogatsze w rodzicielskie doświadczenia z rozwiązaniem problemów wychowawczych typowych dla "buntowniczego" okresu dorastania.W swojej nowej książce autorki poruszają typowe problemy wieku dorastania, piszą o zagubieniu, o pragnieniu akceptacji, o młodzieńczym buncie, przekorze i potrzebie decydowania o sobie, jaką odczuwają prawie wszystkie nastolatki. Poruszają także kwestie związane ze zmianami obyczajowymi, przedwczesnym zainteresowaniem seksem, łatwym dostępem do narkotyków, niebezpieczeństwami związanymi z szerokim dostępem do mediów.Książka powstała na podstawie wielu zajęć i spotkań, jakie autorki przeprowadziły z nastolatkami i ich rodzicami.