Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych

28-02-2012, 14:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29.50 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713068
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 09:46:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2009
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 148
Format: B5
Rok wydania: 2009
Oprawa: miękka

Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki

Minczakiewicz Elżbieta

W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli lub przedszkolnych grup integracyjnych, reedukatorów, logopedów, a także rodziców dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, którzy niejednokrotnie aktywnie włączają się do pracy na rzecz przedszkola, czy szkoły.

W opracowaniu znajdziemy wiele przykładów, propozycji zadań, które dziecko może rozwiązywać, wesoło i efektywnie się bawiąc, a przy tym przyjemnie spędzając czas z dorosłymi. Chyba nic bardziej nie może angażować dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, aktywizować je i zachęcać do efektywnej współpracy na rzecz swego rozwoju, jak wspólna zabawa z dorosłymi, kochanymi i kochającymi osobami.


SPIS TREŚCI


Wprowadzenie

Przykład charakterystyki dziecka, jego stanu i potrzeb rozwoju w kontekście wpływu środowiska wychowawczego

Charakterystyka dziecka

Środowisko rodzinne dziecka

Historia rozwoju dziecka na podstawie wywiadu z matką i dokumentów

Diagnoza logopedyczna

Wnioski

Wskazówki dla rodziców

Przykłady zajęć logopedycznych „Wymowa a znak graficzny”

Konspekt zajęć logopedycznych „Dróżka”

Scenariusz zajęć logopedycznych „Liście”

Scenariusz zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Zwierzęta domowe – kura i jej dzieci, kurczątka”

Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Myjemy owoce przed ich spożyciem”

Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Tańczące kółeczka”

Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Bawimy się kolorową piłką”

Program rozwoju funkcji manualnych

Scenariusz „Bawimy się piłeczką”

Krąg tematyczny: Cztery pory roku

Krąg tematyczny: Spotkanie andrzejkowe

Scenariusz „Wróżby andrzejkowe”

Krąg tematyczny: Boże Narodzenie

Krąg tematyczny: Tradycje świąteczne

Scenariusz „Świąteczny stroik”

Krąg tematyczny: Zwyczaje Bożonarodzeniowe

Scenariusz „Nasza choinka”

Krąg tematyczny: Nowy Rok

Krąg tematyczny: Wiosna w naszym ogrodzie

Scenariusz „Kwiaty na balkonie”

Krąg tematyczny: Warzywa

Krąg tematyczny: Wielkanoc

Scenariusz „Świąteczne śniadanie”

Krąg tematyczny: Przygotowanie do pisania

Aneks

Karta badania motoryki artykulacyjnej

Karta oceny zdolności porozumiewania się dzieci od dwóch do pięciu lat

Trening aktywności poznawczej poprzez zabawę

Bajka-dziwajka

Bajki i bajeczki do słuchania i/lub czytania

Kalendarz przyrodniczy

Bibliografia