JAGUAR X350 XJR PORTFOLIO MULTIMEDIA
Bardzo rzadka, kolekcjonerska wersja Portfolio – tylko 300 wyprodukowanych egzemplarzy (100 na rynek UK i 200 na rynek USA)
GWARANCJA! - W cenie zawarte jest 6 miesięcy pełnej gwarancji mechanicznej, bez limitu kilometrów!!!
Przez ostatnie 3 lata widziałem tylko raz taki model wystawiony na sprzedaż w Anglii (w cenie 2 razy wyższej, niż inne porównywalne egzemplarze)
Telefon kontaktowy: 602 [zasłonięte]266
Po raz pierwszy model ten został pokazany (jeszcze jako concept car), w czasie targów motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2004 roku i powstał z myślą o tamtejszym rynku. Wtedy nosił oznaczenie Concept Eight. Concept Eight przykuwał uwagę ciekawymi detalami nadwozia i wnętrza jak: polerowane obręcze aluminiowe, "skrzela" wlotów powietrza na błotnikach, czy wnętrze z wykończone wysokiej jakości skórą z dodatkami z drewna orzechowego. Nowy model XJR Portfolio także jest skierowany głównie do odbiorców zza Oceanu, jednak 100 sztuk pozostanie w Anglii, by także nieliczni Brytyjczycy mogli cieszyć się z posiadania tego wyjątkowego modelu.
Design: Jaguar XJR Portfolio, łączy w sobie klasyczną brytyjską elegancję, ze sportowymi akcentami. Pierwszym z nich są ogromne 20-calowe obręcze z polerowanego aluminium, model "Callista", z pięcioma szprychami, oraz chromowane wloty powietrza na przednich błotnikach. Niepowtarzalny jest także lakier nadwozia, w kolorze "Midnight Black", zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu. Wnętrze to także klasyka. Wykończono je podobnie jak sportową serię "R". Fotele przednie, mimo że wyglądają jak w ekskluzywnej limuzynie, posiadają dodatkowo sportowe atrybuty w postaci mocniej wyprofilowanych poduszek na bokach siedziska i oparcia, których ustawienie można indywidualnie regulować. Fotel kierowcy wyposażono również w pamięć ustawień fotela. Całą tapicerka wnętrza została wykonana z wysokiej jakości skóry w kolorze kości słoniowej. We wnętrzu nie zabrakło także delikatnych chromowanych dodatków, zastosowano je na klamkach drzwi oraz dźwigni automatycznej skrzyni biegów. By umilić kierowcy i pasażerom czas podróżowania, zamontowano zaawansowany system audio firmy Alpine seria Premium, z 12 głośnikami i subwooferami o mocy 320 watt, który posiada także zmieniarkę płyt CD i jest przystosowany do pracy w technologii Bluetooth. W skład zestawu Alpine Premium, wchodzi także dotykowy ekran LCD, współpracujący z systemem nawigacji satelitarnej.
Radość z jazdy
Jaguar XJR Portfolio, podobnie jak wszystkie modele serii XJ ostatniej generacji, posiada w pełni aluminiową konstrukcję, jednak w przypadku tego modelu, zastosowano technologię monocoque, aby jeszcze bardziej usztywnić nadwozie. Wiele części nadwozia oraz struktury nośnej, powstało poprzez wytłaczanie, bądź formowanie z płyty lub bloku aluminium, a niektóre z nich wykonano ze stopów magnezu, aby zredukować masę auta. Do łączenia poszczególnych elementów nadwozia i karoserii, korzystano z technik zapożyczonych z przemysłu lotniczego jak: klejenie elementów, nitowanie, stosowanie tak zwanych szwów spawalniczych, czy spawów punktowych. Efektem tego, jest obniżenie masy auta o około 200 kilogramów, w porównaniu z poprzednim modelem XJR Sercem każdego Jaguara jest silnik. W przypadku XJR Portfolio, zastosowano benzynową jednostkę V8 o pojemności 4.2 litra i mocy 400 KM. Dysponuje ona imponującym momentem obrotowym, wynoszący 555 Nm, osiąganym juz przy 3500 obr/min! Przyspieszenie do 100 km/h, trwa zaledwie 5 sekund, a prędkość maksymalna wynosi prawie 250 km/h. Z silnikiem współpracuje 6-biegowa skrzynia automatyczna ZF, wspomagana elektro-hydraulicznym systemem szybkiej zmiany biegów Bosch Mechatronic, który analizując prędkość obrotową silnika, dostosowuje jak najbardziej optymalny zakres przełączania poszczególnych biegów w taki sposób, by jak najlepiej wykorzystać moment obrotowy silnika i co za tym idzie lepsze przyspieszenia auta. Tak jak wszystkie modele serii XJ, także XJR Portfolio, został wyposażony w pneumatyczne zawieszenie z systemem CATS (Computer Active Technology Suspension), który analizując prędkość auta, rodzaj nawierzchni i aktualny styl jazdy kierowcy, dostosowuje charakterystykę pracy zawieszenia. Aby kierowca lepiej "czuł" drogę, Jaguar ponownie skorzystał z doświadczenia firmy ZF i zastosował układ kierowniczy z aktywnym wspomaganiem ZF Servotronic. Aby bezpiecznie wyhamować tego nader "szybkiego kota", XJR otrzymał wydajny 4- tłoczkowy układ hamulcowy z zaciskami, wykonanymi z jednego kawałka aluminium (monobloc) oraz wentylowanymi przednimi tarczami. Standardowo, kierowcę wspomaga 4-tłoczkowy ABS z systemem awaryjnego hamowania EBA, elektroniczna kontrola trakcji i system dynamicznej stabilizacji toru jazdy DSC. O bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów, dba system A.R.T.S. (Adaptive Restraint Technology System), w skład którego wchodzą dwustrefowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszki boczne, kurtyny powietrzne, a także system napinaczy pasów bezpieczeństwa, aktywne zagłówki czy system mocowania fotelików ISOFIX.
Najważniejsze informacje:
· Rok produkcji: 2004, pierwsza rejestracja 01.2005
· Przebieg: 72000 km
· Zarejestrowany w Polsce, oczywiście ważny przegląd i ubezpieczenie
· Silnik: 4.2 ze sprężarką mechaniczną, 400KM i 555 Nm (seria)
· Skrzynia ZF automat 6 biegów
· Dolot K&N, 422 KM i 561 Nm na hamowni, poniżej 5,0 s do 100km/h
· Właściciel niepalący lekarz - w moim posiadaniu od 3 lat, bezawaryjny w tym czasie
· Samochód serwisowany zgodnie z harmonogramem w ASO w Katowicach oraz w Bielsku
· Zderzaki przód i tył, przedni grill oraz listwa tylnej klapy z wersji po liftingu (X358 2[zasłonięte]008-20)
· Stan salonowy, bez żadnej ryski na lakierze, bez śladów zużycia tapicerki, kierownicy i dywaników – samochód od pasjonata marki, zadbany aż do przesady, zawsze garażowany.
Wszystkie elementy wyposażenia działają poprawnie, nie ma żadnych wycieków, stuków ani ostrzeżeń na desce rozdzielczej. Jestem przekonany, że nie znajdziesz w Polsce lepiej utrzymanego egzemplarza z tego rocznika. Zgadzam się oczywiście na dowolną inspekcję w dowolnym serwisie.
· Opony letnie 255/40R20 Vredestein Ultrac Sessanta designed by Giugiaro, prawie nowe, DOT 2008
· Nawigacja - oryginalne dwie płyty DVD, wschodnia i zachodnia Europa (w tym oczywiście mapa Polski)
· Średnie zużycie paliwa (obliczone na dystansie ponad 10000 km, 90% po mieście) - 16,3 l/100km - bardzo ekonomiczny pojazd jak na swoje osiągi (mój poprzedni Jaguar XJR X308 palił w tych samych warunkach około 22 l/100 km)
· książka serwisowa, instrukcja ogólna i systemu multimedialnego oraz dwa komplety kluczyków
· Faktura VAT – stawka VAT ZW, kupujący nie płaci podatku 2%
· Jako dodatkowy bonus kupujący z terenu woj. śląskiego mogą sobie zostawić indywidualną tablicę rejestracyjną (S7 RTG)
SPRZEDAM LUB...
Wyposażenie specjalne wersji Portfolio:
· Lakier Midnight Black (wyłącznie w Portfolio)
· 20 calowe koła – felgi z polerowanego na półpołysk aluminium, wzór Calisto (wyłącznie w Portfolio)
· Dwukolorowa tapicerka – połączenie czerni z bardzo jasnym kremowym (Ivory leather)
· Wloty powietrza w przednich błotnikach (inny wzór niż późniejsze w modelach 2[zasłonięte]008-20)
· Dywaniki premium, dwukolorowe - czarne, obszyte białą skórą
· Dodatkowy dyskretny spojler na tylnej klapie
· Logo Portfolio na tylnej klapie
Wyposażenie dodatkowe ponadstandardowe (razem 6660 GBP):
· Rear Multimedia Entertainment: oryginalne monitory LCD 6,5 cala w zagłówkach, możliwość podłączenia konsoli i słuchawek. Możliwość osobnego skonfigurowania wejść i wyjść na prawą i lewą stronę pojazdu (P51A) +1890GBP
· Konsola sterująca systemem multimedialnym w tylnym podłokietniku (P51A) +350GBP
· Odtwarzacz DVD dla tylnych ekranów (G54E) +660GBP
· Distronic – radarowy tempomat z funkcją śledzenia poprzedzającego pojazdu oraz alarmu o szybko zbliżającej się przeszkodzie (H41D) +1300 GBP
· Sterowanie głosem wszystkich funkcji pojazdu (P52A) +440GBP
· Szyberdach (F47G) +1095GBP
· Telewizja pokładowa – tuner TV z anteną zintegrowaną z szybą (G52A) +500GBP
· Zintegrowany pilot do bram garażowych (B20B) +300GBP
· Pełnowymiarowe koło zapasowe (C40A) +125GBP
Wyposażenie standardowe XJR:
· Zawieszenie CATS (Computer Active Technology Suspension) + opcja Sports – twardsze nastawy (C31A)
· Hamulce Brembo Performance, 4 tłoczkowe zaciski i wentylowane tarcze o średnicy 355 mm z przodu
· Kontrola trakcji + Dynamic Stability Control – całkowicie odłączalne
· Lusterka elektrycznie regulowane, elektrycznie składane oraz automatycznie przyciemniane elektrochromatycznie (H42F)
· Reflektory bixenonowe z automatycznym włączaniem i spryskiwaczami
· Parktronic przód i tył
· Wycieraczki automatyczne
· Elektryczne szyby 4x
· Elektrycznie regulowany blok pedałów
· Wspomaganie kierownicy o zmiennej sile
· Elektrycznie ustawiana kierownica w 2 płaszczyznach z funkcją ułatwiania wsiadania
· Elektryczna tylna roleta
· Jaguar Alpine Premium Sound 320 WATT, 12 głośników + subwoofer (B49B)
· Zmieniarka 6 CD w bagażniku
· System nawigacji z 7 calowym ekranem LCD i mapą Polski (oraz całej Europy wschodniej i zachodniej)
· Kierownica skórzano-drewniana z drewna orzechowego
· Siedzenia kierowcy i pasażera R-Performane z tłoczonym logo, regulowane elektrycznie w 16 płaszczyznach, z pompowanymi podporami lędżwiowymi
· Trzystopniowe podgrzewanie przednich siedzeń
· Pakiet Memory – 3 pamięci ustawień siedzeń, lusterek, kierownicy i pedałów
· Gałka zmiany biegów chromowano-skórzana z logo R-Performance
· Dwustrefowy klimatronic
· 8 poduszek powietrznych
· ABS + Emergency Brake Assist
· Elektrohydrauliczny hamulec postojowy
· Elektryczne domykanie klapy bagażnika
Aktualne zdjęcia poniżej:
Jeśli szukasz ekskluzywnej limuzyny z olbrzymią mocą to XJR jest dla Ciebie
Jeśli szukasz XJR, to lepszego nie znajdziesz
PEŁNA GWARANCJA 6 MIESIĘCY
Cena 89900 PLN
Pojazd dostępny jest dla oględzin w Katowicach. Telefon kontaktowy: 602 [zasłonięte]266
Wszelkie składane oferty są prawnie wiążące i w wyłącznym interesie kupującego jest żeby ewentualne pytania zadawać przed zakończeniem aukcji. Uwaga: Dołożyłem wszelkich starań, żeby opis odzwierciedlał jak najlepiej stan faktyczny, ale nie ponoszę z tego tytułu żadnej odpowiedzialności. Kupujący ma możliwość zapoznania się ze stanem technicznym pojazdu. Wszystkie zdjęcia są autentyczne, bez żadnego retuszu. Po wylicytowaniu przedmiotu aukcji, kupujący ma 10 dni na sfinalizowanie transakcji, po upływie tego terminu, naliczam opłatę za składowanie w wysokości 200 PLN/tydzień.