Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Jacy jesteśmy? Gimnazjaliści o sobie, rodzicach i

28-02-2012, 14:08
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 30 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713207
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 09:47:58

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2007
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 335
Format: 14,5 x 20,5 cm
Rok wydania: 2007
Oprawa: miękka, klejona



Jacy jesteśmy? Gimnazjaliści o sobie, rodzicach i nauczycielach

Kołodziejska Elżbieta

Gimnazja istnieją w polskiej rzeczywistości edukacyjnej zaledwie kilka lat. Stąd niewiele jest w naszej literaturze publikacji omawiających ich działalność oraz prezentujących problemy wychowawcze powstające w tym ważnym okresie życia młodzieży, bo w przeciętnym wieku od 14 do 16 lat. Każdemu nauczycielowi, który podejmuje zadanie wychowania młodzieży, potrzebna jest wiedza na temat jej postaw życiowych i dążeń, wzajemnych kontaktów koleżeńskich oraz stosunku do rodziców i nauczycieli. Autorka tej książki przeprowadziła dwukrotne badania w gimnazjach zielonogórskich, na początku i pod koniec trzyletniego cyklu nauki. Zaprezentowane wyniki i wnioski nie dają gotowej recepty na sukces wychowawczy, pozwalają jednak twórczo myślącym nauczycielom spojrzeć ze zrozumieniem na problemy nauki i wychowania młodzieży, w tym również z pozycji drugiej strony, czyli uczniów.


SPIS TREŚCI


WPROWADZENIE

ZAŁOŻENIA TEORETYCZNE

1. Gimnazjum - nowa instytucja edukacyjna
2. Psychologiczna teoria samowiedzy
2.1. Definicja samowiedzy
2.2. Składniki samowiedzy
2.3. Uwagi metodologiczne o badaniu samowiedzy
3. Rola samowiedzy w stosunkach międzyludzkich
3.1. Samoprezentacja
3.2. Autoprezentacja
3.3. Samowiedza a sądy o innych ludziach
4. Partnerzy społeczni gimnazjalisty
4.1. Rodzice
4.2. Rówieśnicy
4.3. Nauczyciele

ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ
5. Cele badań
6. Problemy i hipotezy
7. Zmienne, kategorie i wskaźniki
7.1. Konstrukcja zmiennych zależnych
7.2. Zmienne niezależne
8. Procedura i metoda badań
9. Podstawowe założenia przyjęte w analizie danych

WYNIKI BADAŃ
10. Samoprezentacja gimnazjalistów
10.1. Samoprezentacja w zakresie sądów o wartościach - samoocena
10.2.Aktywność pozalekcyjna lub pozaszkolna w opisie gimnazjalistów
10.3.Samoprezentacja w zakresie sądów o standardach - aspiracje do osiągnięć
10.4.Ustalenia empiryczne
11. Samoprezentacja w zakresie sądów opisowych gimnazjalistów a ich sądy o partnerach społecznych
11.1. Aktywność pozalekcyjna lub pozaszkolna a sądy o rodzicach
11.2. Aktywność pozalekcyjna lub pozaszkolna a sądy o rówieśnikach
11.3. Aktywność pozalekcyjna lub pozaszkolna a sądy o nauczycielach
11.4. Ustalenia empiryczne
12. Samoprezentacja w zakresie sądów wartościujących uczniów gimnazjum a ich sądy o partnerach społecznych
12.1. Samoocena a sądy o rodzicach
12.2. Samoocena a sądy o rówieśnikach
12.3. Samoocena a sądy o nauczycielach
12.4. Ustalenia empiryczne
13. Samoprezentacja w zakresie sądów o standardach osobistych uczniów gimnazjum a ich sądy o rodzicach, rówieśnikach i nauczycielach
13.1. Aspiracje do osiągnięć a sądy o rodzicach
13.2. Aspiracje do osiągnięć a sądy o rówieśnikach
13.3. Aspiracje do osiągnięć a sądy o nauczycielach
13.4. Ustalenia empiryczne
14. Samoprezentacja gimnazjalistów - ciągłość i zmiana
14.1. Zmiana w zakresie samooceny
14.2. Ciągłość i zmiana samoprezentacji w zakresie sądów opisowych i sądów o standardach
14.3. Ustalenia empiryczne
15. Sądy o partnerach społecznych - ciągłość i zmiana
15.1. Ustalenia empiryczne
16. Zmiana samoprezentacji w zakresie samooceny i sądów o innych
16.1. Ustalenia empiryczne

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
ANEKS
SPIS TABEL