Opis m/y "Alfred"
Przedmiotem aukcji jest jednostka pływająca - m/y "Alfed" zarejestrowana w Polskim Związku Żeglarskim, o numerze rejestracyjnym POL 6189. Jednostka po przeglądzie rejestracyjnym Urzędu Morskiego w Słupsku, po którym wydana została Karta Bezpieczeństwa w żegludze z ograniczeniem do Morza Bałtyckiego. Na jachcie znajdują się dwie kajuty - dziobowa i rufowa, messa, WC, sterówka, pomieszczenie siłowni okrętowej. Jednostka w pełni przystosowana do przewozów turystycznych i wypraw na dorsza. W 2010r "Alfred" przeszedł gruntowny remont poszycia kadłuba oraz odświeżono wnętrze kajut, mesy i WC.
Kadłub. Kadłub drewniany wykonany z planek dębowych o grubości 50 mm łączonych na styk i uszczelnionych szczeliwem konopnym, kil wykonany z jednego pnia drzewa. Pas wodny obity blachą miedzianą. Wręgi dębowe łączone z plankami na śruby do drewna. Jednostka posiada dwie grodzie wodoszczelne. Balast żeliwny o wadze 5 ton z kostek żeliwnych ułożonych wzdłuż kilu. Na dziobie winda kotwiczna ręczna o wadze 45 kg. Kabina sterówki wykonana z mahoniu. Ze sterówki zejście do kabiny dziobowej, w której znajdują się 4 koje oraz 2 siedziska. Ściany izolowane dodatkowo wykładziną korkową, a podłoga wykonana ze sklejki jachtowej. Doświetlenie mesy przez 2 bulaje ścienne i skylight. Obok wejścia do messy - wejście do WC. Kabina wyposażona w elektryczną pompę, rozdrabniacz i umywalkę. Na rufie zejście do kajuty wykonane z mahoniu, z 6 kojami. Pokład drewniany, laminowany i dodatkowo malowany. Maszt stalowy. Ogrzewanie pomieszczeń typu WEBASTO. W czasie remontu w 2010 wymieniono 50 planek kadłuba z drzewa dębowego i 7 wręgów. Wymieniono wszystkie uszczelnienia kadłuba.
Wyposażenie sterówki. W sterówce zejście w stronę dziobu do kabiny, a w stronę rufy - do siłowni. Stanowisko sternika, koło sterowe, ster o napędzie hydraulicznym, manetka do sterownia obrotami silnika, stacyjka zdalnego rozruchu. Nad stanowiskiem tablica kontrolna ze wskaźnikami: napięcia akumulatorów, obrotów silnika, ciśnienia oleju, temperatury wody.
Urządzenia elektryczne. Dwu przewodowa sieć prądu stałego 12 i 24V z uziemieniem ochronnym i prostownik do 240V. Żródło prądu - dwa alternatory 12 i 24V podwieszone do silnika głównego. Sieć prądu 24V do oświetlenia i ładowania akumulatorów, 12V do zasilania urządzeń nawigacyjnych. Akumulatory 180 Ah - sztuk: 4, oświetleniowe, rozruchowe i awaryjne. Oświetlenie nawigacyjne. Silnik można również uruchomić z baterii oświetleniowej. Jednostka zasilana 220V z lądu w czasie postoju - na jednostce gniazdka 220V.
Siłownia. Silnik VOLVO PENTA D5A TA o mocy 118kW, obroty 3600rpm z chłodzeniem zaburtowym bezpośrednim, uruchamiany rozrusznikiem elektrycznym zdalnie - z mostka. Silnik przez przekładnie i wał pędny napędza śrubę. Na silniku powieszono 2 alternatory do wytwarzania prądu elektrycznego. Pompy siłowni napędzane silnikami elektrycznymi: wodna szt 1, zęzowe szt 3 oraz jedna ręczna. Zbiorniki: paliwa - 2000 l, rozchodowy 240 l, wody 300l, na fekalia. W czasie ostatniego remontu wymieniono silnik na nowy mocniejszy, zamontowano nową przekładnię Twin Disc TW 265 - silnik i przekładnia z 2008r po raz pierwszy uruchomione na "Alfredzie" w kwietniu 2010r. Wykonano i zamontowano nowy wał pędny z nowym łożyskiem pośrednim oraz nową śrubę o skoku stałym - śruba odlewana na zamówienie. Zamontowano 3 nowe pompy zęzowe - dwie o wydajności 180l/min i jedną 300l/min.
Wyposażenie nawigacyjne i elektronika. - Kompas - Radar Raymarine SL72 - GPS Furuno GP32 - Echosonda - Fishfinder Furuno FCV620 Color - Echosonda Furuno FCF668 Color - Radio UKF Sailor RT20 - Radio UKF Navman VHF710 - Komputer z programem nawigacyjnym
Wyposażenie ratunkowe i hotelowe. Jednostka służy do sportowo-przyjemnościowych wypraw wędkarskich z określoną w Karcie Bezpieczeństwa liczbą pasażerów. Wyposażenie ratunkowe jest zgodne z Kartą Bezpieczeństwa jednostki. Środki pirotechniczne, tratwa 16-osobowa, pasy ratunkowe posiadają ważne atesty. Wyposażenie hotelowe i kuchenne zostało częściowo wymienione w czasie ostatniego remontu na nowe. Wykonano nową, mahoniową zejściówkę do kabiny rufowej. Wyremontowano kabinę dziobową. Zamontowano nowy skylight w messie. Wymieniono wszystkie obicia meblowe i wymieniono materace na nowe.
Wszystkie urządzenia posiadają atesty, przeglądy oraz pozwolenia na użytkowanie.
Atutem jachtu jest małe zużycie paliwa przy dość dużej prędkości - dzięki dobrze dobranej śrubie oraz nowej generacji siłowni okrętowej.
Jednostka zadbana, czysta i schludna.
Zapraszam do oglądania.
Dane techniczne
Klasa jachtu Rok i miejsce budowy Materiał Silnik
Przekładnia
Pędnik
Długość Szerokość Zanurzenie Wysokość Wyposażenie nawigacyjne
Liczba pasażerów Prędkość Warunki pływania
|
|
Motorowy jach sportowy - wg. PRS (y KM) II m 6 1946r - Niendorf-Ostsee Ewert Co. - Niemcy Drewno - dębina Volvo Penta D5A TA, moc 118kW - nowy z 2008r - montowany i uruchomiony pierwszy raz na "Alfredzie" w 2010r Twin Disc TW 265 - nowa z 2008r - zamontowana i uruchomiona pierwszy raz na "Alfredzie" w 2010r Nowy wał napędowy wraz z nową śrubą napędową, odlewaną na zamówienie - dobrana zgodnie z charakterystyką silnika oraz kształtem kadłuba 14,05 m 4,55 m 1,52 m 2,15 m Kompas, Radar Raymarine SL72, GPS Furuno GP32, echosonda Furuno FCV620 Color, echosona Furuno FCF668 Color, radio UKF Sailor RT20, radio UKF Navman VHF710, komputer z programem nawigacyjnym 14 + 2 załoga 9,8 w Siła wiatru - 5B, stan morza 3B
|
CENA 350 000 zł
Zdjęcia
Copyright © 2006 SzablonyAukcji.pl
|