Maxus 28 s/y Babooshka
Historię jachtu można poczytać tutaj: http://www.sailforum.pl/viewtopic.php?t=9503&postdays=0&postorder=asc&start=0
Babooshka jest jachtem zadbanym, serwisowanym w stoczni. Ma doskonale przygotowany takielunek, żagle i osprzęt. Nadaje się do samotnej żeglugi, pływała po morzu (Bałtyk), teraz pływa po śródlądziu. Ma wszystko co jest niezbędne do bezpiecznej i komfortowej żeglugi, a najważniejsze: daje ogromną radość ze skutecznego pływania. Babooshka wygrała mnóstwo regat, wyjątkowo rzadko kończyła regaty poza podium. Cały czas jest w regatowej formie - pod koniec września 2014 wygrała regaty Mamert Cup - największe regaty na Mazurach w najszybszej regatowej klasie.
Tak Babooshka pływa: Mikołajki 2014 przed wygraniem kolejnych regat...
https://www.youtube.com/watch?v=M3gAeHRjTcc
Pływanie testowe przed dokończeniem budowy i odbiorem
https://www.youtube.com/watch?v=pOgTeVJNxkQ
pływanie testowe przed dokończeniem budowy i odbiorem
https://www.youtube.com/watch?v=KhTel2hrnWw
Rok budowy: 2010/2011 (ostateczny odbiór dokonany na wiosnę 2011, wodowanie testowe IX.2010). Jacht wykonany w Stoczni Northman pod osobistym nadzorem konstruktora Jacka Daszkiewicza. Kategoria CE: B. Jacht zarejestrowano w rejestrze jachtów morskich: Nr rej.: POL11944
Wyposażenie: Miecz szybrowy 500 kg ze stali nierdzewnej A4, podnoszony elektrycznie (zdalny pilot zdublowany z pilotem na kablu plus system awaryjnego ręcznego podnoszenia) pomalowany antfoulingiem (ze stosownym podkładem). Jacht regatowo-turystyczny, dostosowany do żeglugi śródlądowej i morskiej. Dodatkowa demontowalna dokrętka do miecza o masie 150kg (użyteczna np. na morzu). Kadłub: laminat poliestrowo-szklany, tkanina multiaxial. Wzmocnione strefy: dziobowa, denna, podwięzi wantowych, okolice skrzyni mieczowej. Kolor kadłuba: SZARY. Antyfouling i antyosmoza: kolor biały.
Pokład: laminat poliestrowo-szklany, tkaniny multiaxial, technologia przekładkowa. Wzmocnienia w miejscach okuć. Kolor pokładu: BIAŁY. Dodatkowe okno w kokpicie (koja rufowa). Osprzęt pokładowy: zestaw regatowy Harken - kabestany Harken ST 20 (samoknagujące) - 4 szt., wózki szotowe (regulowane z kokpitu), talie (achtersztag, obciągacz bomu i talia grota), wszystkie bloki zwrotne, talia grota - knaga szczękowa aluminiowa z kontrolą luzowania na obrotowym stoliku Harken. Stopery: 2 x 4 Spinlock XAS + 6 stoperów Spinlock PX-R. Knaga na stoliku obrotowym do liny rolera foka - Harken. Oprzyrządowanie do spinakera i genakera, w tym okucie do mocowanie spinaker-bomu na szynie na maszcie; bloki do brasów - kabestanowe Harken; barber-haulery Harken. Sztag: miękki sztag (stalówka) z regulacją długości (drabinka) oraz sztywny sztag z rolerem Facnor seria RX (profil opływowy, regatowy, z dwoma likszparami) i fałem foka sprowadzonym do kokpitu. Olinowanie: Dyneema Liros oraz poliester nierozciągany Liros (najwyższej klasy liny). Komplet okuć do wpięcia szelek bezpieczeństwa i pozostałych okuć (lifeliny, zastępczego urządzenia sterowego i td) - zgodnie z Offshore Special Regulations kat. 3. Komplet relingów stalowych nierdzewnych bez otuliny na całej długości jachtu - zgodnie z OSR kat. 3. Pantograf na czterech nierdzewnych wzmocnionych siłownikach (dostosowany na morze). Elektronika: Bidata i wiatromierz Raymarine ST40 - wyświetlacze zamontowane na dodatkowej podstawie pod przyrządy. Oświetlenie nawigacyjne - dwa niezależne zestawy świateł (wg Offshore Special Regulations kat. 3) - światła topowe i burtowe na osobnych obwodach. [b]Takielunek:[/b] - wzmocniony morski takielunek, podwyższony maszt, wanty umieszczone zewnętrznie; przedłużony topownik z wędką; - bramka do kładzenia masztu.
Żagle:
- zestaw regatowy - grot i fok membranowe - żagle nowe (używane kilka razy) z czołowej żaglowni Bryt Sails. Projekt Maciej Żarnowski we współpracy z Jackiem Daszkiewiczem. Plotowanie we Włoszech. Łączna powierzchnia ok. 45m2. Produkcja 2014r.
- zestaw turystyczno-regatowy: grot i fok dakron typu ripstop - żaglownia OceanSails S. Sawko. Krój horyzontalny. Komplet icków na foku i grocie. Wszystkie regulacje. Łączna powierzchnia ok. 39m2. Fok w stanie doskonałym, mało używany, dość pełny krój. Grot sprawny, używany, krój dość pełny; raczej nadaje się do turystyki. Pomiar ORC Int., formuła PZŻ.
- fok regatowo-turystyczny Apollo Sails, projekt Wojtek Spisak. Żagiel w dobrym stanie (4), na raksach. Powierzchnia ok. 16m2. Żagiel zapewnia piekielną ostrość żeglugi na wiatr. Bardzo uniwersalny żagiel. Pomiar ORC Int., formuła PZŻ.
- genua (ok. 18m2), złoty kevlar. Wykonanie i projekt – Brytsails Maciej Żarnowski. Doskonały żagiel na wiatry do górnych granic 3B. Zapewnia niesamowity ciąg. Stan 5-. Pomiar ORC Int.
- Spinaker - pow. ok. 49m2. Projekt Piotr Adamowicz, wykonanie SailServise. Doskonały żagiel do żeglugi z wiatrem. Stan - 4. Na żaglu duże logo "B" (od nazwy jachtu). Kolor żagla szary, logo pomarańczowe. Pomiar ORC Int.
- Zestaw żagli sztormowych: fok i trajsel. Projekt Piotr Adamowicz, wykonanie Sail Service. Kolor żagli pomarańczowy. Materiał: mocny dacron o wysokiej gramaturze. Stan doskonały. Pomiar ORC Int.
- Wciągany pokrowiec na foka - szary (UV). Pokrowiec na bom (dla grota) - szary (UV).
Wszystkie żagle w osobnych workach / pokrowcach.
Wnętrze i instalacje: Zabudowa w Anegre (jasna sklejka), kabina dziobowa zamknięta, drzwi do kabiny składane. Kambuz z instalacją gazową (kuchenka 2-palnikowa); instalacja ciepłej wody, instalacja wodna ciśnieniowa, zbiornik na wodę 105l.; instalacja 12v (3 gniazdka - po jednym w każdej kabinie), instalacja 230V - 7 gniazdek (po jednym w każdej kabinie, plus 2 w bakiście rufowej oraz w bakiście 2 za kabiną rufową); ogrzewanie Webasto Airtop 2000; lodówka Waeco (w blacie kambuza); 2 tablice rozdzielcze - osobna do świateł nawigacyjnych. Dodatkowe rozkładane koje w mesie, dodatkowe uzupełnienie koi w kabinie dziobowej. Materace szyte na indywidualne zamówienie - profilowane, materiał NanoFlock (łączenie kolorów).
Pozostałe wyposażenie: Silnik Suzuki 15km Pompa zenzowa manualna, dostępna z kokpitu. Radio morskie VHF Raymarine (nadano nr MMSI i call sign). Chartploter GPS Northstar na demontowalnym wysięgniku, dostępny z kokpitu. Mapa C-map Bałtyk. Wentylator z solarem i rewersem. Kompas w kokpicie Ładowarka akumulatorów plus 3 akumulatory (2 bytowe 100Ah plus jeden do miecza szybrowego 85Ah). 2 płetwy sterowe: regatowa Lamiplast i oryginalna turystyczna płetwa. Prezdłużka rumpla teleskopowa Ronstan. Wzmocnione jarzmo steru i miejsce mocowania pantografu i steru (dostosowane do morza). Zestaw do cumowania (2 kotwice, komplet odbijaczy (w tym duży typu "bycze jajo"), komplet cum). Butla gazowa. 2 podwójne kieszenie na korby w kokpicie stolik kokpitowy belka rufowa z laminatu pagaje, bosak. Jacht ma pomiary KWR, ORC INt. (wartość pomiaru ok. 3 tys zł). Pływał w PPJK.
Jacht dostępny do oględzin na WJM. Tel. +48 [zasłonięte] 32 32 (Wiktor).
Przed sprzedażą zapewniam na własny koszt lifting u producenta - w stoczni Northman z przeglądem wszystkich instalacji. Nie jestem anonimowym sprzedawcą i zależy mi na dobrym kontakcie z nowym właścicielem. Od siebie dodaję wspólne pływanie i poznawanie jachtu w przypadku takiej potrzeby. Jeżeli będzie taka wola nabywcy - również w regatach. Wartość nowego jachtu: ok. 307 tys zł brutto (ok. 250 tys netto). Moja cena za całość z silnikiem: 190.000 zł brutto (umowa kupna-sprzedaży). Poważnie zainteresowane osoby zapraszam do kontaktu.