Informacje ogólne: typ jachtu Janmor 34CC, rok budowy 2015, zbudowany w klasie ‘A’ (na wszelkie wody świata), ma centralny kokpit; posiada 8 koi i 3 osobne kabiny, mesę, kambuz, łazienkę, stanowisko nawigacyjne; pełna wysokość stania. Długość 10.1m (umożliwia staż na sternika morskiego i kapitana), szerokość 3.2m (umożliwia ekonomiczny transport), ciężar całkowity 6.5t, zanurzenie 1.5m; Zbiorniki: 750l wody, 80l bojler, 250l paliwa. Został zbudowany w trzech stoczniach: Janmor (kadłub), Mariner Yachts (stolarka) oraz Spider (instalacje, takielunek, ukończenie i uruchomienie); instalacja elektryczna wykonana przez firmę Eljacht. Zabudowa w mahoniu.
Zastosowanie: centralny kokpit daje duże bezpieczeństwo szczególnie istotne przy żegludze z dziećmi i młodzieżą oraz osób w dojrzałym wieku; uzyskane duży płaski pokład rufowy jest wygodnym miejscem rekreacji na jachcie. Wnętrze zostało zaprojektowane tak, by mogło służyć jako jacht rodzinny. Lecz dzięki dużej pojemności zbiorników wody, szaf, jaskółek i bakist oraz wielu źródłom energii elektrycznej oraz spełnieniu wymogów projektowych można zrealizować na nim marzenie żeglugi oceanicznej. Duża ilość koi i kabin nie wyklucza również efektywnego zastosowania czarterowego.
Informacje dodatkowe. Jacht został w całości zaprojektowany komputerowo. Podwodna część kadłuba została zaprojektowana na bazie projektu łodzi regatowej i stąd jacht posiada wysoką prędkość marszową. Pokład ma konstrukcję przekładkową co zapewnia izolację termiczną, akustyczną i mechaniczną, dodatkowo uodparnia na niewielkie uszkodzenia. Założenia projektowe i wykonanie projektu były realizowane przez czynnych żeglarzy z praktyką.
Polska jest drugim na Świecie producentem jachtów żaglowych. Mieści się tu wiele wyspecjalizowanych firm stoczniowych. Kadłub został wyprodukowany w największej stoczni produkującej kadłuby w Europie. Projekt jachtu i zabudowy został wykonany przez znanego polskiego projektanta jachtów morskich Pana Krzysztofa Maćkowiaka. Każdy etap budowy był prowadzony pod nadzorem PRS oraz PZŻ.
Miejsce. Obecnie jacht znajduje się w Polsce, w Gdańsku. Ewentualne zmiany, adaptacje można wykonać w jednej z dwóch stoczni: Spider (tam, gdzie jacht został ukończony) lub Aquila Yachts – stoczni projektanta jachtu. Gdańsk posiada wygodne połączenie lotnicze z całej Europy. W przypadku oglądania jachtu możliwa jest organizacja spotkania z projektantem jachtu po wcześniejszym umówieniu. Na jachcie można również wykonać malunek lub wykorzystać powierzchnię do naniesienia reklamy.
Bezpieczeństwo. Jacht posiada kokpit centralny gwarantujący lepszy poziom bezpieczeństwa szczególnie dla dzieci i młodzieży oraz żeglarzy w dojrzałym wieku. Jacht posiada 8-osobową tratwę ratunkową klasy SOLAS, sondę EPIRB, Radioodbiornik UKF z funkcją Distress, Odbiornik komunikatów pogodowych, oraz podstawowe wyposażenie ratunkowe. Dodatkową funkcję jest przedni, dziobowy zbiornik zderzeniowy. Przy zderzeniu z przodu, np. wpłynięciu na kontener, przy uszkodzeniu kadłuba jacht pozostaje szczelny, ponieważ zbiornik jest uszczelniony pianką zamkniętoporową i stanowi jednocześnie przedni zderzak.
Zbiorniki. Jacht wyposażony jest w 750l zbiorników wody, z czego 3 znajdują się na rufie i jeden na dziobie; dziobowy zbiornik wody ma konstrukcję antyzderzeniową – jest uszczelniony pianką zamkniętoporową, co przeciwdziała zatopieniu nawet w przypadku poważnej kolizji i uszkodzenia ze strony dziobu; zbiornik paliwa ma 250l a boiler 80l. Jacht jest przygotowany na żeglugę oceaniczną.
Silnik. Sole Diesel Mini 26 + saildrive, oszczędny silnik marynizowany przez hiszpańską firmę na bazie japońskich silników Mitsubishi; podwójny obieg chłodzenia z mokrym wydechem i dodatkową sygnalizacją awaryjną przekroczenia temperatury spalin; saildrive zapewnia lepsze uszczelnienie oraz mniejsze zarzucanie przy manewrowaniu na małych prędkościach i dodatkowo zapewnia mniejsze drgania kadłuba przy pracy; manetka oraz stacyjka w ergonomicznym miejscu na kolumnie sterowej; komora silnikowa wytłumiona oraz zaizolowana termicznie; ciepło silnika wykorzystywane do ogrzewania bojlera płaszczowego, suszenia sztormiaków w przewiewnej szafce oraz do suszenia naczyń w szafie w kambuzie; możliwość zapięcia awaryjnego silnika zaburtowego na wielofunkcyjnej drabince;
Maszt. Wykonany przez firmę MAST na bazie profilu produkcji włoskiej.
Żagle: grot rozpinany na ślizgaczach z lazy-jackiem, fok rozpinany na forsztagu z rolfokiem, fok sztormowy rozpinany na raksach na sztagu. Dzięki takiemu układowi fok sztormowy jest rozpinany bliżej SBO a jego zapięcie jest bardziej niezawodne i adekwatne do warunków ztormowych.
Ster. Układ sterowy hydrauliczny, pompa sterowa i siłownik VETUS, przewody ciśnieniowe HANSAFLEX z końcówkami ze stali nierdzewnej, pompa autopilota Raymarine; kolumna sterowa łożyskowana przeciwblokującymi łożyskami JEFA RUDDER; zalany wysokiej jakości olejem JCB; rumpel pomocniczy. Układ sterowy został wykonany z elementów wysokiej jakości, profesjonalne węże hydrauliczne, końcówki ze stali kwasoodpornej, dobry olej, urządzenia wykonawcze renomowanych firm. Dodatkową zaletą jest łożyskowanie kolumny łożyskami JEFFA, które zapobiegają zaciskaniu się łożysk przy silniejszym naporze bocznym (pokonywanie fali na kursach pełnych, przechył na kursach ostrych). Daje to nie tylko komfort sternikowi ale również pomaga w sterowaniu w ciężkich warunkach oraz zapewnia większą oszczędność przy jeździe na autopilocie.
Ster strumieniowy. Marki VETUS, dziobowy, sterowany wygodnie z kolumny sterowej, ułatwiający manewrowanie w portach
Kotwica. Pługowa Lewmar DELTA na łańcuchu z windą kotwiczną oraz mechanizmem ułatwiającym automatyczne opuszczanie/podnoszenie kotwicy; sterowanie windą kotwiczną zarówno przy kolumnie sterowej jak i na dziobie;
Balast. balast został wykonany z płaszcza stalowego wypełnionego złomem stalowym, śrutem balastowym oraz cementem, zabezpieczony został farbą International V-Tar2 oraz antyfoulingiem. Dolna płetwa zmniejsza dryf w przechyle zmiejszając kąt martwy łodzi i dodatkowo stabilizuje pionowe wahania na fali. W dolnej części wygodnie zamocowane cynki dla dodatkowej ochrony antykorozyjnej.
Zabezpieczenie. zanurzona część kadłuba została pokryta farbą antyosmozową zwiększającą żywotność kadłuba w północnych akwenach Europy; dodatkowo kadłub zabezpieczono wieloletnim antyfoulingiem Micron
Stojak. W skład oferty wchodzi bardzo mocny i stabilny stojak umożliwiający zarówno slipowanie/zimowanie jachtu jak również transport na lawecie. Posiadam kontakt na firmę transportową posiadającą obniżoną dłużycę, która umożliwia ekonomiczny transport bez pilota (graniczne wartości.
Przepusty. wszystkie ot\wory na zewnątrz kadłuba zostały wykonane w oparciu o oryginalne przepusty Marelon ze zbrojonego nylonu, który jest odporny na korozję i urazy mechaniczne oraz jest łatwy w serwisowaniu
Układ elektryczny
Okablowanie jachtu zostało wykonane kablami o zwiększonej odporności na warunki morskie. Wszystkie końcówki zostały zakończone szczelnie (tujeje termokurczliwe z klejem, oczka zaciskowe zamknięte). Dodatkowo zainstalowano puszki rozdzielcze umożliwiające wymianę jedynie końcowych fragmentów instalacji elektrycznej.
Elektronika. Chartplotter Garmin z mapami Bluechart, z błyskawicznym montażem/demontażem na kolumnie sterowej oraz na stoliku nawigacyjnym.
Kolumna sterowa. Została specjalnie zaprojektowana tak, aby wszystkie urządzenia były łatwo dostępna, ergonomicznie rozmieszczone a z drugiej strony, żeby kolumna nie przytłaczała wizualnie. Koło sterowe umieszczono dla siedzącego lub stojącego sternika, manetka silnika umieszczona tak, by łatwo było nią manewrować w pozycji stojącej a żeby nie przeszkadzała podczas żeglugi; sterowanie sterem strumieniowym oraz kotwicą łatwe i intuicyjne zarówno w pozycji stojącej jak i siedzącej, wskaźniki poziomu wody i paliwa, ponieważ najczęściej potrzebne są przy uzupełnianiu; stacyjka silnika oraz alarm temperatury wydechu oraz programator autopilota w części dolnej, w górnej części kompas, sonda głębokości, wskaźniki wiatru; na pałąku łatwo zakładalny/zdejmowalny chartplotter.
Źródła zasilania. Jacht wyposażony jest w układ dwóch akumulatorów: jeden rozruchowy, drugi hotelowy przystosowany do głębszych rozładowań; akumulatory ładowane są z wielu źródeł; podstawowym jest inteligentna ładowarka alternatorowa Power Sterling, osobno ładująca oba rozdzielne układy przy zachowaniu pięciostopniowego ładowania przedłużającego żywotność akumulatorów; w trakcie postoju ładowanie przejmuje inteligentna ładowarka z zewnętrznego źródła zasilania 220VAC umożliwiająca również awaryjne ładowanie z wykorzystaniem generatora; układ wysokiego napięcia jest izolowany transformatorem bezpieczeństwa a układ wewnętrzny dodatkowo jest zabezpieczony bezpiecznikiem różnicowo-prądowym; w trakcie żeglugi oraz dłuższego postoju system jest ładowany za pomocą panelu solarnego oraz generatora wiatrowego, które wzajemnie się uzupełniają: gdy jest bezwietrznie zazwyczaj świeci słońce, a gdy wieje wiatr funkcję przejmuje generator RUTLAND, panel solarny z wieloletnimi celami monokrystalicznymi podładowuje system poza sezonem;
Oświetlenie. Wewnętrzne LED białe, oświetlenie nawigacyjne (trójsektorowe masztowe na żaglach, topowe kotwiczne, dziób-rufa-salig na silniku jest wyłącznie LED); salingowe oświetlenie pokładu LED
Łazienka. WC jest wyposażone w kingston mechaniczny (łatwy serwis) oraz siedzący prysznic (higiena) z pompą maceracyjną oraz umywalkę; w pomieszczeniu znajduje się 9 jaskółek na osobiste przybory higieny oraz 4 na przybory wspólne. Zapas 80l ciepłej wody daje duży komfort używania zarówno łazienki jak i kambuza.
Prysznic zewnętrzny z mieszaczem ciepłej/zimnej wody na pawęży rufowej
Kambuz wyposażony w kuchenkę na kardanie z piekarnikiem PLASTIMO, lodówkę sprężarkową WEBASTO, zlewozmywak; łatwo dostępne umożliwiające ształowanie miejsca na kubki termiczne, gniazdo 220VAC dla podłączenia czajnika elektrycznego w porcie; wygodne miejsce na odpadki; dwie duże szafy na produkty żywnościowe oraz na naczynia;
Reling wykonany jest wyjątkowo mocno, stopki mocowane 4 śrubami na większej podstawie, kosze, stopki i okucia ze stali 316L
Mesa. Możliwość podniesienia stołu mesy pod sufit na czas żeglugi. Pod kokpitem znajduje się wygodna szafa na sztormiaki. Koje wygodne, szerokie, duża ilość pojemnych bakist.
Rufa. Na rufie zabudowano dwie dwuosobowe wygodne kabiny z dużą ilością jaskółek, bakist oraz dwiema dużymi szafami wiszącymi umożliwiającymi wygodne rozmieszczenie rzeczy. Kabiny zamykane są drzwiami przesuwnymi nie zabierającymi miejsca. Z korytarza jest dostęp do komory silnika, technicznej części pod kokpitem oraz instalacji wodnej i wydechowej.
Pływając na wielu jachtach nie mogłem się nadziwić temu, że w tak drogich inwestycjach lekceważy się jakość instalacji: droga elektronika łączona jest przewodami niskiej jakości, nieprawidłowo zakończonych, instalacje hydrauliki siłowej wykorzystują przewody najniższej gradacji. Budując ten jacht zwróciłem szczególną uwagę na jakość kabli, przewodów, połączeń, zakończeń, ponieważ one decydują o niezawodności całego jachtu. Dobór rozwiązań jest zdroworozsądkowy, dla przykładu zastosowano ster strumieniowy niższej mocy, ponieważ przy niesprzyjających warunkach żaden ster strumieniowy nie będzie zbyt pomocny a w sprzyjających wystarczy ten, który zdecydowanie mniej obciąża układ elektryczny.
Obecnie jacht jest zarejestrowany w Polskim Rejestrze Jachtów Morskich, rok zakończenia budowy 2015, jest po trymowaniu i próbnym przebiegu w 100% nowy, uruchomiony, sprawny i sprawdzony. Posiada świadectwo zdolności żeglugowej.
Tymczasowa nazwa jachtu to Hlin. Hlin to imię nordyckiej bogini, przybocznej Frei. Jest to bóstwo opiekuńcze. Istnieje legenda, że Hlin wyszukuje płaczących ludzi i pocałunkami osusza im oczy.
Własności nautyczne. Jacht słucha doskonale steru, ma ciasny promień skrętu, przy manewrowaniu silnikiem jest zwrotny i posłuszny, nie zarzuca na wstecznym. Na fali dzielny i bardzo szybki. Został zbudowany na prywatne potrzeby jako jacht rodzinny, na którym można zrealizować rejs dookoła świata; jest wolny od wad prawnych, nie stanowi zastawu, nie jest obciążony żadnymi zobowiązaniami finansowymi; sprzedaję go z powodu zmiany planów życiowych;
Cena. W tabeli podano porównanie danych technicznych i szczegółowego wyposażenia oferowanego jachtu Janmor oraz dwóch znalezionych ofert na zbliżone wielkością jachty typu Bavaria oraz Delphia, które nie są własnością sprzedającego i nie stanowią części oferty. Warto przy tym pamiętać, że jachty produkowane seryjnie bywają albo liczone na 5 lat użytkowania czarterowego lub projektowane bywają z myślą o staniu w porcie, ponieważ taki sposób użytkowania jest również częsty. Oferowany jacht został wykonany z myślą o bezpiecznej żegludze również w dalekie i długie wyprawy i również na emeryturze. W związku z tym jest wykonany solidnie.
Kontakt: +48 [zasłonięte] 669717+48 [zasłonięte] 669717 +48 [zasłonięte] 669717 +48 [zasłonięte]601 66 +4