Albin Accent 26 – morski jacht balastowy.
Jacht skonstruował Peter Norlin, znany szwedzki konstruktor (m.in. Albin Scampi, Albin Cirrus, Albin Alpha). Produkowany był w szwedzkich stoczniach Albin Marine i Shipman, przez co często jest nazywany Shipman Accent 26. Jacht jest bardzo bezpieczny i niezwykle dzielny. Przypłynąłem nim w tym roku z Karlskrony i przy okazji sprawdziłem go w warunkach morskich.
Idealnie nadaje się na Jezioro Dąbie, Zalew Szczeciński i Bałtyk. Jest bardzo łatwy w obsłudze, bardzo zwrotny i wybacza wiele błędów. Fały są sprowadzone do kokpitu. Żagle są w bardzo dobrym stanie.
Idealnie nadaje się do żeglugi turystycznej. Ma wygodny duży kokpit z montowanym stolikiem Lagun. Wnętrze jachtu jest przestronne i bardzo zadbane, tapicerka i pokrowce na materacach są suche, czyste i pachnące, zabudowa wygląda jak nowa. Na jachcie jest 6 miejsc noclegowych, podwójna koja w forpiku, rozkładana podwójna koja w mesie i dwie pojedyncze hundkoje. Jest także zamykana toaleta, obszerna szafa oraz w pełni wyposażony i bardzo wygodny kambuz z wieloma szafkami, zlewozmywakiem i lodówką.
Dzięki walorom nautycznym jachty te z powodzeniem startują w regatach.
Jacht jest wyposażony w stacjonarny silnik wysokoprężny Yanmar YSE8 zamontowany w forpiku. Silnik przeszedł generalny remont w 2012 roku, zostało także założone dodatkowe chłodzenie glikolem. Działa równo i nie ma z nim żadnych problemów.
Na jachcie jest położona nowa elektryka (2014), są 3 akumulatory (1 startowy + 2 zasilające), dużo wejść 12V i zintegrowany prostownik.
Na jachcie wbudowany jest przetwornik do echosondy Garmin oraz położona jest instalacja zasilająca. Wystarczy podłączyć ploter.
Jacht jest w bardzo dobrym stanie wizualnym i technicznym. Posiada oryginalny gelcoat.
Jest to najprawdopodobniej najładniejszy Albin Accent w Polsce :)
Jacht do obejrzenia w Szczecinie, w nowej przystani Centrum Żeglarskiego na ul. Przestrzennej 21.
Kontakt: +48 [zasłonięte] 915 905
Rok produkcji – 1976
Długość – 8,05 m
Długość linii wodnej – 6,25 m
Szerokość – 2,77 m
Zanurzenie – 1,54 m
Masa – 2500 kg
Balast – 900 Kg
Wyposażenie:
Grot 12,5 m² (2005) – 1 stopień refowania + patent do refowania
Genua 25 m² (2008)
Roller Furlex S100 (2008)
Spinaker + spinakerbom
Silnik stacjonarny Yanmar Diesel YSE8 z podwójnym chłodzeniem.
Składana śruba napędowa
Zbiornik paliwa 25l + kanister 10l
Ogrzewanie jachtowe
Akumulator startowy 72Ah
2 akumulatory zasilające po 80Ah
Duży prostownik CTEK M200 marin
Bateria słoneczna
Oświetlenie nawigacyjne
Oświetlenie wewnętrzne LED
Podświetlany kompas
Szprycbuda (2012)
Pokrowiec na bom (2012)
3 kabestany
4 odbijacze
Pełne olinowanie
Kotwica
6 koi (pokrowce zapinane za zamek błyskawiczny)
Zlewozmywak zamykany
Instalacja do wody pitnej (+ zbiornik) i zaburtowej
Kuchenka gazowa dwupalnikowa + czujnik gazu
Lodówka
Stolik Lagun (montowany w kokpicie)
Nowe WC Jabsco + zbiornik
Nowa podkowa ratunkowa
Drabinka kąpielowa
Bosak
Ubezpieczenie OC i NW ważne do maja 2016
i wiele innych…