Język rosyjski w ustnej i pisemnej komunikacji biznesowej + płytą DVD
Autor: Karolina Gołąbek, Paulina Balandyk Wydawca: Uniwersytet Jagielloński ISBN: 978-83-[zasłonięte]-3404-0 Rok wydania: 2012 Ilość stron: 232 Oprawa: miękka Format: 16,5 x 23,5
Wysyłka w ciągu 24 godzin
Poziom: A1-B1 lub wyżej EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]33340 Język publikacji: polski, rosyjski
Przekazywana do rąk czytelnika publikacja jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców, tj. osób władających językiem rosyjskim na poziomie A2, B2 lub wyżej, które zamierzają nabyć umiejętność swobodnego komunikowania się w zakresie języka biznesu.
Publikacja może stanowić również pomoc językową dla osób, które współpracują bądź zamierzają nawiązać współpracę biznesową z partnerami na wschodzie i od których wymaga się dobrej znajomości specjalistycznego słownictwa z zakresu biznesu.
Wprowadzona w podręczniku tematyka koncentruje się wokół sfer komunikacyjnych dotyczących firmy i innych struktur handlu, poszukiwania pracy, służbowej rozmowy telefonicznej, podróży służbowych, korespondencji handlowej, reklamy i rynku nieruchomości.
Zasadniczą część skryptu poprzedza spis piktogramów, wykorzystanych w książce, a także spis abrewiatur i skrótów ułatwiających pracę z podręcznikiem.
Zamieszczony w publikacji materiał powtórzeniowy, klucz do wybranych ćwiczeń i słownik rosyjsko-polski pozwalają na korzystanie z niniejszej publikacji zarówno na zajęciach audytoryjnych, jak również w pracy indywidualnej.
Do książki dołączona została płyta DVD, zawierająca nagrania tekstów kształcących rozumienie ze słuchu, poprawną wymowę i właściwe reakcje komunikacyjne oraz prezentacje multimedialne do wybranych jednostek tematycznych.
Karolina Gołąbek - Absolwentka filologii rosyjskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Wykładowca języka rosyjskiego w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej UJ, słuchaczka studiów doktoranckich w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie na specjalności - językoznawstwo-glottodydaktyka. Specjalizuje się w metodyce nauczania rosyjskiego języka biznesu oraz języka ogólnego. Prowadzi badania z zakresu metodyki nauczania języka specjalistycznego (języka biznesu) na studiach rusycystycznych.
Paulina Balandyk - Absolwentka filologii rosyjskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim. Nauczyciel języka rosyjskiego w VII Liceum Ogólnokształcącym im. Zofii Nałkowskiej w Krakowie. Lektor języka rosyjskiego w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Krośnie. Słuchaczka studiów doktoranckich w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie na specjalności - językoznawstwo-glottodydaktyka. Specjalizuje się w metodyce nauczania języka rosyjskiego jako obcego w szkole średniej. Prowadzi badania z zakresu nauczania gramatyki języka rosyjskiego przy wykorzystaniu ćwiczeń translacyjnych.
SPIS TREŚCI:
СОДЕРЖАНИЕ Предисловие 7 Благодарности 9 Пиктограммы 11 Аббревиатуры и сокращения 13
Глава I. Фирма и другие коммерческие структуры 15 1. Не все то золото, что блестит - шаг вперед на деловом пути. Презентация фирмы 15 2. Не имей сто процентов, а имей сто клиентов. Досье компании 25 3. Проверяем себя 29 4. Мультимедийное сопровождение к теме: Фирма и другие коммерческие структуры. Презентация компании 32
Глава II. В поисках работы 37 1. За всякое дело берись умело! Свежеиспеченный специалист на рынке труда 37 2. Уважай своего шефа, у тебя мог бы быть шеф еще хуже! Собеседование при приеме на работу 43 3. Проверяем себя 52 4. Мультимедийное сопровождение к теме: В поисках работы 54 Глава III. Деловой телефонный разговор 59 1. Это не пустая болтовня! Схема делового телефонного разговора 59 2. Деловые телефонные переговоры. Тонкости общения 65 3. Проверяем себя 71 Глава IV. Поездки, командировки, путешествия 73 1. Кто предупрежден, тот вооружён. Собираемся в командировку 73 2. Делу время, потехе час. Секреты делового общения 80 3. Проверяем себя 85 Глава V. Внешняя деловая корреспонденция 91 1. Структура делового письма 91 2. Виды простой коммерческой корреспонденции 95 Письмо-приглашение 95 Письмо-сообщение 101 Письмо-просьба 106 Письмо-благодарность 112 Письмо-поздравление 116 Письмо-подтверждение 122 Сопроводительное письмо 126 Письмо-напоминание (предупреждение) 130 3. Проверяем себя 140 4. Мультимедийное сопровождение к теме: Внешняя деловая корреспонденция 144 Глава VI. Реклама - двигатель торговли 147 1. Семь раз в прессу, один - в наружку. Виды наружной рекламы 147 2. Мини бикини - для каждой богини. Рекламные лозунги 157 3. Проверяем себя 162 4. Мультимедийное сопровождение к теме: Реклама - двигатель торговли 164 Глава VII. Риэлторский рынок 169 1. Мой дом - моя крепость. Характеристика рынка недвижимости 169 2. Где эта улица, где этот дом? Аренда нежилого помещения «под ключ» 177 3. Проверяем себя 186 Ключи к упражнениям 191 Словарь 209 Библиография 225
|