Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

J. Gregor, Historia opery. Wiedeń-Zurich 1941

17-05-2014, 18:57
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 8 zł      Aktualna cena: 7.50 zł     
Użytkownik gawlod
numer aukcji: 4250720955
Miejscowość Mielec
Wyświetleń: 1   
Koniec: 27-05-2014 18:46:44
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem naszej aukcji jest

 

Zapraszamy! Szanowny Allegrowiczu - zapoznaj się z warunkami oraz opisem naszych aukcji 

- jeśli zalicytujesz, oznacza, że je akceptujesz!

1. Warunki płatności i koszt wysyłki  wynikają z  regulaminu allegro (termin zapłaty max. 7 dni) 

2.Z reguły sprzedajemy  przedmioty stare i używane i nie odpowiadamy za ich ukryte wady itp. Jeśli masz wątpliwości - zapytaj, poproś o dodatkowe informacje,  zdjęcia itp. Zwroty zakupionych przedmiotów używanych są możliwe jedynie w wyjątkowych i uzgodnionych obopólnie przypadkach, bez zwrotu ponownych kosztów wysyłki.

3.W przypadku przedmiotów starych i używanych nie dajemy 100% gwarancji co do autentyczności  prób, sygnatur itp. Możliwa jest natomiast  za dodatkową opłatą ekspertyza zewnętrzna  i stosowny certyfikat. 

4. Komentarze wystawiamy po obustronnie udanej transakcji po otrzymaniu komentarza od Kupującego.

Uwaga! Inne opcje przesyłki, w tym także ewentualną wysyłkę za granicę, należy uzgodnić ze sprzedającym i doliczyć stosowną kwotę.

Przy zakupie obejrzyj nasze inne aukcje. Przy dodatkowym zakupie będzie niższy koszt wysyłki. 

Nasz numer konta podany jest w powiadomieniu allegro oraz informacji menadżera sprzedaży allegro. 

Sprawdź zawsze czy jest to ten sam numer konta, a  w razie wątpliwości skontaktuj się z nami.

UWAGA! SPRZEDAJEMY IKONY  ORAZ WYKONUJEMY JE NA ZAMÓWIENIE!

Agencja Wydawnicza ,,Promocja'' 

 

39-300 Mielec, ul. Sobieskiego 1/1

e-mail: [zasłonięte]@interia.pl tel./fax 17 [zasłonięte]1498  

 

tel. kom. 602 [zasłonięte]362 lub 0602 [zasłonięte]197  

Przedmiotem aukcji jest:

 

J. Gregor, Historia opery. Wiedeń-Zurich 1941

Kulturgeschichte der Oper. Książka po niemiecku, format 16x23 cm okładka twarda, płótno, 426 stron oraz ok. 80 osobnych stron ze zdjęciami czarno białymi i 3 z kolorowymi - ciekawymi i bardzo dobrej jakości na papierze kredowym. Stan dobry, zdarzają się przybrudzenia, zagięcia,.

 

2014/25692

 

fragment

 

Unter den Erzeugnissen menschlichen Geistes und menschlicher Hände, die den schönen, inhaltsreichen Namen Kunstwerke führen, kommt der Oper weitaus die höchste organische Zusammensetzung zu. Dies enthält durchaus kein Werturteil; eine Skala, die die einzelnen Teile und Handlungen aufzählt, wie sie zu einem hochzusammengesetzten Kunstwerk sich fügen, ist durchaus noch keine Skala der Werte. Lassen wir möglichst einfache, primitive Produkte die unterste Stufe bilden, etwa eine einfache Zeichnung, ein Kinderlied, so wird sich auf einem entsprechend höheren Absatz der Treppe etwa das Tafelbild und das begleitete Kunstlied zeigen, beide von der Ausgangsform nicht wesensverschieden, aber ungleich höher in der Zusammensetzung und auch in den Voraussetzungen. Neben den bedeutend erhobenen technischen Vorbedingungen sind Perspektive, Komposition, Farbenlehre die erlernbaren, gestiegenen Prämissen eines Tafelbildes oder Fresko, die entsprechend den höheren Anforderungen auch von einer ganz bedeutend engeren Gruppe von Menschen hervorgebracht werden, als eine einfache Zeichnung in der Schule. Trotzdem sind wir genötigt, und wenn auf der untersten Stufe die erste Zeichnung eines Kindes, auf der obersten Michelangelos Jüngstes Gericht stünde, mindestens die Einhelligkeit der ersten Regung, die letzten Endes zu beiden Werken geführt hat, trotz des gewaltigen Anschwellens der technischen und geistigen Struktur im zweiten Falle, anzuerkennen.

Schon diese ganz zufällig gewählten Beispiele haben aber in dem zweiten Falle eine Erscheinung herbeigerufen, der die Ästhetik immer ihre besondere Aufmerksamkeit geschenkt, die ihr allerdings auch immer die größten Schwierigkeiten bereitet hat. Das Kind, das ein paar einigermaßen sinnvoll erfundene Worte zu ein paar formal zusammenhängenden Tönen trällert, übt nicht eine Kunst damit aus, sondern deren zwei. Selbst in den ersten Regungen haben einzelne dieser Produkte die Tendenz, sich zu verbinden, unbeschadet sie auch in den höchsten Formen für sich allein stehen können. Das Bindungsglied, die Brücke zwischen dem Texte und der Musik eines Liedes ist wilj der Rhythmus, aber durchaus nicht der Rhythmus allein, es