Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

J.Bremer Osoba - fikcja czy rzeczywistość AURES

10-03-2015, 9:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 20.50 zł     
Użytkownik Nemezis_23
numer aukcji: 5135082061
Miejscowość Kędzierzyn-Koźle
Licytowało: 2    Wyświetleń: 35   
Koniec: 10-03-2015 09:14:18

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Waga (z opakowaniem): 1.50 [kg]
Okładka: twarda
Rok wydania (xxxx): 2007
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

JÓZEF BREMER OSOBA FIKCJA CZY RZECZYWISTOŚĆ? TOŻSAMOŚĆ I JEDNOŚĆ JA W ŚWIETLE BADAŃ NEUROLOGICZNYCH FORMAT: A5 STRONY: 488 OPRAWA: TWARDA STAN: KSIĄŻKA Używana - minimalne ślady użytkowania Spis treści Wstęp I Obrazy świata i osoby 1.1 Cel pracy i przyjęta metoda 1.2 Pojęcie osoby w historii filozofii - krótki przegląd wybranych stanowisk 1.3 Tożsamość i jedność ustalenia terminologiczne 1.4 Obrazy osoby, jej tożsamości i jedności1.4.1 Obraz manifestujący się1.4.2 Obraz naukowy1.4.3 Osoba między kartezjanizmem a empiryzmem1.4.4 Obraz potoczny 1.5 PodsumowanieII Potoczne i naukowe rozumienie osoby 2.1 Epistemologiczna pierwotność pojęcia osoby P. Strawson2.1.1 Wobec stanowiska Kartezjańskiego i jaźni bez właściciela2.1.2 Jedność mentalno-fizycznych własności osoby2.1.3 Powszechniki gatunkowe i opisujące2.1.4 Podsumowanie tez Strawsona 2.2 Osoba i jaźń w filozofii podstawowe założenia2.2.1 Założenia epistemologiczne2.2.2 Założenia ontologiczne2.2.3 Przykłady rozumienia jaźni 2.2.4 Redukcyjne i eliminacyjne teorie jaźni 2.3 Jaźń w psychologii 2.3.1 Kryteria diachronicznej tożsamości jaźni. 2.3.2 Etapy powstawania jaźni 2.4 Zdolności poznawcze osoby 2.4.1 Rodzaje propriocepcji2.4.2 Propriocepcja i percepcja części ciała 2.4.3 Świadome utrzymywanie pozycji ciała2.4.4 Nerwowe systemy koordynowania ruchów ciała 2.5 Podsumowanie III Ego-Teorie osoby3.1 Arystotelesa nauka o duszy 3.1.1 Dusza 3.1.2 Władze zmysłowe i umysłowe 3.1.3 Zmysł dotyku3.1.4 Neurobiologia duszy 3.2 Metafizyczna jedność osoby 3.3 Podsumowanie 3.4 Dualizm: podmiot myśli i wyobrażeń 3.4.1 Mechanizm ciała i jego neuronalne komponenty 3.4.2 Dualistyczna jedność świadomości3.4.3 Podsumowanie 3.5 Trzy współczesne nieredukcjonistyczne teorie jaźni3.5.1 Jaźń poznawana przez znajomość J. E. McTaggart3.5.2 Osoba to dusza R. Chisholm3.5.3 Ja, które jest mną G. Madell3.6 Ta sama myśląca istota J. Locke3.6.1 Świadomość jako wyraz ciągłości i tożsamości osoby 3.6.2 Tożsamość człowieka tożsamość żywych istot 3.6.3 Osoba jako termin prawniczy . 3.7. Podsumowanie IV Teoria Wiązki 4.1 Dwie płaszczyzny nauki o człowieku D. Hume 4.1.1 D. Humea Appendix (o tożsamości osoby)4.1.2 Bezpodmiotowa teoria jaźni .4.1.3 Podsumowanie .4.2 D. Parfita argumentacja za Teorią Wiązki4.2.1 Elimnacyjny argument za Teorią Wiązki4.2.2 Eksperymenty myślowe4.2.3 Przyczynowo-psychologiczne kryterium przeżycia osoby4.2.4 Redukcja osoby i jej tożsamości4.3 Podsumowanie V Konstruowana jedność Ja I. Kant 5.1 E. Kant o teoriach J. Lockea i D. Humea 5.2 Świadomość 5.3 Aprioryczny element poznania 5.3.1 Tożsamość świadomości dwa rodzaje syntezy5.3.2 Podmiot świadomości 5.3.3 Transcendentalny i empiryczny opis Ja5.4 Jedność Ja i jej realistyczne wyjaśnienie5.5 Podsumowanie 5.5.1 Kant a substancjalne Teorie Ego 5.5.2 Kant a Teoria Wiązki 5.5.3 Kant a naukowo-realistyczna tożsamość osoby5.5.4 Kanta teoria Ja a współczesna neurologia VI Zaimek ja i jego użycie 6.1 Granice obiektywności słowa okazjonalne 6.1.1 Wskazująca funkcja ja 6.1.2 Potocznie i logicznie ujęte rozumienie ja .6.2 Podmiotowe i obiektywne użycie ja L. Wittgenstein 6.3 Traktariańskie użycie ja . 6.3.1 Złożony podmiot myśli i wyobrażeń6.3.2 Podmiot metafizyczny i etyczny 6.3.3 Solipsyzm i jego język6.3.4 Dusza świata a kształt ciała6.4 Dociekania filozoficzne 6.4.1 Przezwyciężenie solipsyzmu poprzez analizy językowe6.4.2 Podmiotowe użycie ja 6.4.3 Opisy pierwszo- i trzecioosobowe 6.5 Ja jako gramatyczna iluzja G.E.M. Anscombe 6.6 Podsumowanie VII Filozoficzno-neurologiczne teorie jaźni 7.1 Jaźń jako podstawa psychicznych ciągłości T. Nagel 7.1.1 Obiektywna jaźń 7.1.2 Dwa użycia zaimka ja 7.1.3 Tożsamość osoby 7.1.4 Jaźń i mózg dwa aspekty 7.2 Jaźń jako narrator D. Dennett 7.2.1 Fikcyjność jaźni 7.2.2 Pragmatyczna i biologiczna użyteczność Ja7.2.3 Gilbert, Eve i Sybil7.2.4 Pożegnanie z osobą?7.2.5 Płaszczyzna osobowa i sub-osobowa 7.3 Naturalistyczna teoria Ja T. Metzinger 7.4 Modularna teoria mózgu i jaźni J. Fodor7.5 Podsumowanie VIII Jaźń rozdwojonego mózgu 8.1 Empiryczne kryteria filozoficznych definicji8.1.1 Czynności i zespół rozdwojonego mózgu 8.1.2 Syndrom Aicardiego (ACC)8.1.3 Hemisferektomia8.2 Ile strumieni świadomości? R. Sperry 8.2.1 Rozdwojony umysł R. Puccetti8.2.2 Jedność wrażeń wizualnych i słuchowych8.3 Filozoficzne interpretacje zespołu rozdwojonego mózgu8.3.1 Jedność jaźni w rozdwojonym mózgu D. Dennett8.3.2 Różnorodność jedności T. Nagel8.4 Jedność jaźni bez jedności jej neurologicznej podstawy S. Hurley8.4.1 Zewnętrzna komunikacja pomiędzy półkulami8.4.2 Jedność neuroanatomiczna a jedność świadomości8.4.3 Dwa eksperymenty myślowe8.5 Półkule mózgu i ich interpretatorzy 8.6 Podsumowanie IX Fantomowe kończyny i bóle 9.1 Cielesna identyfikacja siebie bodily self-identification9.2 Dualistyczne i materialistyczne rozumienie fantomów9.3 Odczuwanie fantomowych kończyn i bóle fantomowe9.4. Powstawanie zjawisk fantomowych: Dwie teorie 9.4.1 R. Melzack: Genetyczna matryca (macierz) neuronalna9.4.2 V. Ramachandran: reorganizacja kory czuciowo-somatycznej9.5 Schemat ciała i obraz ciała9.6 Neuronalna podstawa jaźni A. Damasio9.6.1 Aspekty jaźni9.6.2 Jaźń autobiograficzna a osoba9.7 Społeczny wymiar fantomów9.8 Wnioski: Filozoficzne i neurologiczne spojrzenie fantomy9.9 PodsumowanieX Perspektywy10.1 Neurologia wobec jedności i tożsamości osoby10.2 Ograniczenia neuronalnych rekonstrukcji jaźniXI LiteraturaXII Indeksy