OPIS AUKCJI
Projektowanie graficzne to język? Oczywiście, mówi Richard Poulin. Uważa on, że bez poznania specyficznego alfabetu, słownictwa oraz sposobów tworzenia zdań, nie moża posługiwać się grafiką. W dwudziestu sześciu rozdziałach autor publikacji omawia podstawowe elementy i zasady komunikacji wizualnej. Grafika, jak każdy akt komunikacji, powstaje w jakimś kontekście w oparciu o pewien kod, przekazuje komunikat, ma nadawcę i odbiorcę.
Poulin omawia m.in. takie elementy jak: punkt, linia, kolor, tekstura, ruch, kontrast, obraz, typografia. Każdy rozdział rozpoczyna od przywołania słownikowej definicji danego słowa. Przywołuje najważniejsze fakty z historii grafiki i przypomina biografie najsłynniejszych grafików. Często odwołuje się do współczesnych projektantów, nierzadko pokazuje też prace studentów i grafików dopiero rozpoczynających karierę. Udowadnia, że grafika, podobnie jak komunikacja pisana lub mówiona, wymaga analizowania, planowania, organizowania i rozwiązywania problemów.
„Język projektowania graficznego” jest doskonałym podręcznikiem nie tylko dla profesjonalistów, lecz także dla wszystkich tych, którzy interesują się komunikacją wizualną. Richard Poulin jest współzałożycielem i dyrektorem kreatywnym Paulin + Morris Inc. (multidyscyplinarnej firmy projektowo-konsultacyjnej), autorem programów komunikacji wizualnej dla wielu ważnych instytucji i dużych firm oraz wykładowcą w School of Visual Arts w Nowym Jorku.
Rok wydania: 2[zasłonięte]012-02 Ilość stron: 288 Oprawa: twarda w obwolucie Format: 254 x 213 mm
|