Język polski SP KL 4. Podręcznik część 1. O to chodzi!
Język polski SP KL 4. Ćwiczenia część 1. O to chodzi!
Teresa Michałkiewicz Karina Mucha
Podręczniki O to chodzi! * kształcą umiejętności ucznia w odbiorze wypowiedzi i wykorzystaniu zawartych w nich informacji, w zakresie analizy i interpretacji tekstów kultury oraz tworzenia samodzielnych wypowiedzi ustnych i pisemnych. Ćwiczenie każdego rodzaju umiejętności ułatwiają niezależne moduły przeznaczone do różnego typu pracy; * prowadzą krok po kroku od umiejętności prostszych do bardziej skomplikowanych, od zadań analitycznych do syntetycznych, przy czym zawsze odwołują się do doświadczeń ucznia i wprowadzają nowe treści, wychodząc od tego, co uczeń już wie i co potrafi; * ułatwiają nauczycielowi indywidualizację pracy z każdym dzieckiem i zarazem pozwalają dostosować poziom trudności i zakres materiału do konkretnego zespołu uczniowskiego; * zostały skonstruowane tak, by nie przeciążać ucznia wiedzą, a kierować ku samokształceniu, umiejętności szukania, gromadzenia i praktycznego wykorzystywania informacji, rozwijać w dziecku twórczą i badawczą postawę oraz ciekawość świata. Autorki stawiają problemy, ale ich nie rozstrzygają – zawarte w podręcznikach różnorodne teksty kultury zostały dobrane i opatrzone poleceniami w taki sposób, by motywować ucznia do refleksji, stawiania pytań, udziału w dyskusji i świadomego uczestnictwa w kulturze i życiu społecznym; * są atrakcyjne zarówno pod względem urozmaiconego doboru tekstów literackich (klasycznych i nowych) i proponowanych do nich zadań, jak i pod względem materiału językowego oraz różnorodności ćwiczeń gramatycznych i ortograficznych, a przyjazna, spokojna szata graficzna i ciekawy materiał ilustracyjny inspirują ucznia i wspierają proces kształcenia; * zawierają ciekawe, inspirujące i bogato ilustrowane opracowanie większych lektur (po trzy w każdym semestrze), oparte na pomysłowych, atrakcyjnych zadaniach; * pozwalają uczniowi na bieżąco sprawdzać zdobytą wiedzę i umiejętności – służy do tego specjalna gra ze startem i metą umieszczona na końcu każdego rozdziału.
Koncepcja zeszytu ćwiczeń została ściśle zintegrowana z podręcznikiem. Opracowane zestawy zadań, korespondujące z poszczególnymi jego podrozdziałami, w atrakcyjny sposób dopełniają i rozwijają zawarte w nim treści. Ćwiczenia przeznaczone są zarówno do wspólnej pracy w grupie, jak i do samodzielnego rozwiązywania. Każdy zestaw zawiera zadania o zróżnicowanym stopniu trudności, dzięki czemu stanowią one cenne źródło materiałów do indywidualizacji pracy z uczniami, w zależności od ich potrzeb i możliwości. Dla każdej klasy przygotowano dwie części zeszytu ćwiczeń, po jednej na każdy semestr.
WYDAWNICTWO: STENTOR