Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JĘZYK MITU W REKLAMIE DUDA NOWA

06-09-2014, 16:11
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 19 zł     
Użytkownik PROPOLONIA
numer aukcji: 4494097873
Miejscowość PL
Wyświetleń: 3   
Koniec: 06-09-2014 15:43:20

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.50 [kg]
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kliknij, aby zamknąć...

 

Aneta Duda

JĘZYK MITU W REKLAMIE

Wydawnictwo : KUL

Stron: 226

Oprawa : miękka

Stan : nowa

 

 

Reklama już dawno przekroczyła granicę sprzedawania towarów i włączyła się w edukowanie ludzi o istocie społecznych i indywidualnych wartości, stała się pewną propozycją myślenia o świecie. Jej przekazy głęboko dotykają najważniejszych aspektów ludzkiego życia: relacji interpersonalnych, pojęcia sensu życia, szczęścia i satysfakcji życiowej, ról społecznych, stereotypów (w tym płci), form korzystania z dóbr, pojęcia bogactwa, tradycji, socjalizacji młodego pokolenia, roli biznesu w społeczeństwie, zjawiska perswazji, poczucia własnej autonomii itp. Reklama chce stawiać siebie na uprzywilejowanej pozycji w decydowaniu o wszystkich tych sferach ludzkiego życia, chce być jedną z ważniejszych form dyskusji na ich temat. Tym samym owa "prawda" reklamowana musi obalać struktury dotychczasowych autorytetów. Słabnie retoryczna siła dyskursu politycznego, religijnego, rodzinnego. Ich miejsce - zdaniem współczes­nych myślicieli - zajmuje ideologia konsumeryzmu z jej det-rozrywką (od det. - detaliczny), disneyowskim stylem, czy hiperkonsumowaniem. Reklamowa ideologia dla realizacji swoich celów sięga po bardzo użyteczny środek mobilizujący pozaracjonalne sfery ludzkiej psychiki: po mit. (ze Wstępu)

 

 

SPIS TREŚCI

 

WSTĘP

 

CZEŚĆ I. MIT DZIŚ

 

Rozdział I. Teoria mitu 

Wybrane teorie mitu 

Mit i racjonalność 

Niezbywalność mitu

 

Rozdział II. Ideologiczne mitotworstwo 

Quasi-mityczność ideologii 

Mitologizacja kapitalizmu w reklamie 

Rozwoj kultury konsumpcji a reklama 

Komercjalizacja mediow

 

Rozdział III. Mit reklamowy 

Reklama w badaniach kulturowych 

Forma i funkcje obrazu reklamowego 

Mit w reklamie, reklama jako mit

 

 

CZĘŚĆ II. BADANIE MITU W REKLAMIE

 

Rozdział IV. Metodologia badan 

Metoda badawcza 

Hipotezy badawcze 

Dobór próby 

Uzyskane wyniki

 

Rozdział V. Reklamowe mityzacje - interpretacje rzeczywistości

Mit piekna fizycznego 

Mityczna Gaja 

Dionizyjska beztroska 

Mit kobiecego wodzostwa 

Mit raju 

Cud produktu 

Mit prestiżu społecznego 

Kult marki

 

ZAKOŃCZENIE

 

BIBLIOGRAFIA 

SPIS TABEL