Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JĘZYK KULTURA EDUKACJA UCZNIÓW Wartości Młodzieży

28-01-2012, 2:34
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 19 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2062184904
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 6   
Koniec: 27-01-2012 04:35:59

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2003
Język: angielski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl





KATEGORIE - kliknij i wybierz:





47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji




________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł

____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 18 zł
*3 - 10 książek - 22 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 28,00 zł
* 3- 10 książek 28,00 zł *


Powinnościowy model języka w dyskursie edukacyjnym
Barbara Guzik

rok: 203
format B5
236 stron
____________________________________________________________________________-
OPIS

Książka dotyczy tego, jak uczniowie wartościują wybrane zjawiska i pojęcia życia społeczno-kulturowego, mieszczącego się w nurcie teorii aksjologicznych opisywanych przez filozofów, psychologów, lingwistów oraz polonistów–dydaktyków. Tematem rozważań autorki jest analiza pojęć, takich jak ojczyzna, sens mojego życia, dobro/zło, odpowiedzialność.

Rozprawa Barbary Guzik łączy w sobie teoretyczne rozwa­żania, wsparte interdyscyplinarnym przeglądem literatury naukowej, z empirycznymi badaniami problemu, których wyniki poddano wielostronnej analizie jakościowej, wyciągając ponadto wnioski z porównania wypowiedzi młodzieży szkolnej i studenckiej oraz nauczycieli z definicjami słownikowymi i specjalistycznymi.

Autorka podjęła temat modny i ważki dla edukacji. Przedstawiła zagadnienie interesujące współczesnych badaczy -jak uczniowie wartościują wybrane zjawiska i pojęcia życia społeczno-kulturowego, mieszczącego się w nurcie teorii aksjologicznych opisywanych przez filozofów, psychologów, lingwistów oraz polonistów-dydaktyków. W sposób nowatorski pokazała, jak szkoła, wiek, otoczenie kulturowe różnicują i zmieniają postawy.



SPIS TREŚCI:



Wprowadzenie

Rozdział I
procesualno-powinnościowy charakter edukacji, kultury i języka
Edukacja
Kultura i edukacja
Kultura, język, edukacja
Językowo-kułturowe analizy odniesione do edukacji
Dyskurs edukacyjny
Składniki językowo-kulturowego obrazu świata

Rozdział II
modelowanie świadomości aksjologicznej uczniów W DYSKURSIE EDUKACYJNYM

Wartości jako zjawisko kulturowe
Modelowanie świadomości aksjologicznej - rodzina pojęcia
Leksem - wartościowanie
Proces i etapy wartościowania
Typologia uczniowskich wartościowań

Rozdział III
kontekst kulturowo-powinnościowy człowieka W DYSKURSIE EDUKACYJNYM

Pogląd na świat (światopogląd) - uściślenie pojęcia
Wybrane problemy poglądu na świat
Sens życia w świadomości młodzieży
Człowiek jako taki - dobry czy zły

Rozdział IV
odpowiedzialność - powinność w konceptualizacji uczniów i studentów

Odpowiedzialność, powinność — użycie słownikowe
Ciąg definicyjny— odpowiedzialność, powinność
Kulturowe konteksty odpowiedzialności
Skupienia semantyczne wokół odpowiedzialności
Sposoby definiowania odpowiedzialności przez uczniów

Rozdział V
powinnosciowy model nauczyciela w dyskursie edukacyjnym

Edukacja przyszłości
Nauczyciel - w teorii edukacji
Nauczyciel - w ujęciu słownikowym
Modele nauczyciela i wartości proponowane przez studentów
Wnioski końcowe
Wykaz skrótów

Bibliografia
Spis tabel