|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
|
KATEGORIE - kliknij i wybierz:
|
|
|
47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______
I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł
____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
|
|
|
Powinnościowy model języka w dyskursie edukacyjnym
Barbara Guzik
rok: 203
format B5
236 stron ____________________________________________________________________________- OPIS
Książka dotyczy tego, jak uczniowie wartościują wybrane zjawiska i pojęcia życia społeczno-kulturowego, mieszczącego się w nurcie teorii aksjologicznych opisywanych przez filozofów, psychologów, lingwistów oraz polonistów–dydaktyków. Tematem rozważań autorki jest analiza pojęć, takich jak ojczyzna, sens mojego życia, dobro/zło, odpowiedzialność.
Rozprawa Barbary Guzik łączy w sobie teoretyczne rozważania, wsparte interdyscyplinarnym przeglądem literatury naukowej, z empirycznymi badaniami problemu, których wyniki poddano wielostronnej analizie jakościowej, wyciągając ponadto wnioski z porównania wypowiedzi młodzieży szkolnej i studenckiej oraz nauczycieli z definicjami słownikowymi i specjalistycznymi.
Autorka podjęła temat modny i ważki dla edukacji. Przedstawiła zagadnienie interesujące współczesnych badaczy -jak uczniowie wartościują wybrane zjawiska i pojęcia życia społeczno-kulturowego, mieszczącego się w nurcie teorii aksjologicznych opisywanych przez filozofów, psychologów, lingwistów oraz polonistów-dydaktyków. W sposób nowatorski pokazała, jak szkoła, wiek, otoczenie kulturowe różnicują i zmieniają postawy.
SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie
Rozdział I procesualno-powinnościowy charakter edukacji, kultury i języka
Edukacja Kultura i edukacja Kultura, język, edukacja Językowo-kułturowe analizy odniesione do edukacji Dyskurs edukacyjny Składniki językowo-kulturowego obrazu świata
Rozdział II modelowanie świadomości aksjologicznej uczniów W DYSKURSIE EDUKACYJNYM
Wartości jako zjawisko kulturowe Modelowanie świadomości aksjologicznej - rodzina pojęcia Leksem - wartościowanie Proces i etapy wartościowania Typologia uczniowskich wartościowań
Rozdział III kontekst kulturowo-powinnościowy człowieka W DYSKURSIE EDUKACYJNYM
Pogląd na świat (światopogląd) - uściślenie pojęcia Wybrane problemy poglądu na świat Sens życia w świadomości młodzieży Człowiek jako taki - dobry czy zły
Rozdział IV odpowiedzialność - powinność w konceptualizacji uczniów i studentów
Odpowiedzialność, powinność — użycie słownikowe Ciąg definicyjny— odpowiedzialność, powinność Kulturowe konteksty odpowiedzialności Skupienia semantyczne wokół odpowiedzialności Sposoby definiowania odpowiedzialności przez uczniów
Rozdział V powinnosciowy model nauczyciela w dyskursie edukacyjnym
Edukacja przyszłości Nauczyciel - w teorii edukacji Nauczyciel - w ujęciu słownikowym Modele nauczyciela i wartości proponowane przez studentów Wnioski końcowe Wykaz skrótów
Bibliografia Spis tabel
|
|