Główny przedmiot dociekań w książce Joanny Rybarczyk-Dyjewskiej mógłby mocno poruszyć skrajnego racjonalistę i empiryka. Starałby się on przekonać Autorkę, że magia nie istnieje, ergo – język żadną miarą nie może stanowić jej narzędzia. Tymczasem od kilku lat, po okresie dłuższego zastoju, zaobserwować można autentyczną eskalację zainteresowań „drugą stroną mocy”, zaświatami, istotami mitycznymi oraz alternatywnymi sposobami leczenia dolegliwości przez odwoływanie się do różnorakich działań para- lub stricte magicznych. Dzięki temu prawdziwy renesans jako obiekt rozważań naukowych przeżywa również kultura ludowa. Niniejsza praca wpisuje się w ten nurt badań i jest interesująca z kilku co najmniej względów. Materiał badawczy wybrano niezwykle trafnie, zanalizowany zaś został on dość wszechstronnie i starannie (zarówno od strony etnograficznej, jak i lingwistycznej). W toku analizy Autorka umiejętnie wykorzystała niezwykle obszerną literaturę naukową z różnych dziedzin. Warto podkreślić, że recenzowana książka jest pierwszym monograficzym opisem zaklęć magicznych w Polsce.
Z recenzji dr hab. Haliny Chodurskiej, prof. UP
Joanna Rybarczyk-Dyjewska – doktor nauk humanistycznych, pracownik Instytutu Filologii Wschodniosłowiańskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego i Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. S. Pigonia w Krośnie, językoznawca. Zajmuje się zagadnieniami związanymi ze wschodniosłowiańskim folklorem słownym oraz relacjami zachodzącymi między językiem a kulturą, a także historią rosyjskiego języka literackiego i semiotyką.
Księga Zaklęć z płytą CD
Trójwymiarowy, wirtualny świat magii.
DEBIT
Oprawa: Gąbka
Format: 23.5x27.0cm
Liczba stron: 28
Gdy otworzysz tę księgę, znajdziesz się w magicznym świecie zaklęć, czarnoksiężników i bulgocących kociołków z eliksirami.
Postępując wedle wskazówek starego mistrza magii, dowiesz się, jak sprawić, by miotła latała, na ekranie komputera pojawiło się dziwne pismo, a odbicie twej twarzy zamieniło się w... Wizerunek osła.
To wszystko stanie się na twoich oczach, jeśli tylko użyjesz księgi i komputera.
To magia.
Księga niezbędna młodym adeptom magii i miłośnikom czarów. Wyjątkowy podręcznik omawiający historię, zagadnienia teoretyczne i magiczną praktykę. Zawiera kurs rzucania zaklęć, uczy sporządzania eliksirów, wymienia podstawowy sprzęt i wyposażenie czarodzieja. Sama księga jest przedmiotem magicznym, umożliwiającym czytelnikowi wejście do zaczarowanego trójwymiarowego świata rozszerzonej rzeczywistości (RR). Dzięki połączeniu najnowszych technologii i starożytnych zaklęć, używając księgi i dołączonego do niej programu komputerowego młody czarodziej przekroczy próg wirtualnego świata magii.
Podręcznik polecany przez renomowane szkoły magii i najbardziej znanych czarodziejów!