Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JĘZYK FRANCUSKI dla studentów PRAWA prawo skryptUW

11-05-2015, 20:28
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 25.49 zł     
Użytkownik Ohadron
numer aukcji: 5332552993
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 11-05-2015 20:30:28
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny...................7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy.................. 11,00 zł

     

     




    Wyślij e-maila do mnie - kliknij

     


     PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI - KLIKNIJ

    Podręczniki  do  nauki języków  obcych  opierają się przeważnie  na metodzie bezpośredniej,   która była  stworzona dla dzieci  i miała na  celu jak najszybsze  nauczenie  kpnwersa-
    cji.
    Dorosłjoli można i  trzeba uczyć inaczej. Przede wszystkim należy poniekąd   odwrócić poszczególne etapy  nauki.  Z   dziećmi  zaczyna  się  od  powtarzania  słów,ażeby  dojść  do  zwykłych prymitywnych rozmówek.  Lektura    oryginalnych      tekstów,   choćby  nawet  łatwych przychodzi raczej  późno,  no - a gramatyka bywa  zazwyczaj   Zakonspirowana11  albo w  najlepszym wypadku rozciągnięta  na  długie  okresy   czasu.
    Tymczasem właśnie  gramatyki dorośli mogą nauczyć  się szybko,   znacznie   szybciej   aniżeli  np.   słownictwa,   czy  wymowy  i  czytania.  Piątego  gramatyka  stanowi bazę  i pierwszy etap  nauki w niniejszej  metodzie  dla  dorosłych.
    Jest  ona podana  jednak w  inny  sposób  niż dotychczas w różnych podręcznikach szkolnych.
    1. Przede wszystkim jest  to bardzo  ścisła  selekcja podstawowych zasad gramatyki  niezbędnych do  zrozumienia tekstu (o wyjątkach na  razie  jeszcze  tu prawie  nie ma movvy) .
    2.  Sposób wyjaśniania  i  tłumaczenia gramatyki  jest  zgoła inny  niż dotychczas.  Oęzyk francuski  posiada cały  szereg cech  zupełnie   innych,   a  często  wręcz przeciwnych  jak język polski.   I   te właśnie  cechy   są przede  wszystkim ujęte w wyjaśnieniach bardzo dokładnych, wprost tfelementarnychn nieraz,   które  wyraźnie  przedstawiają  tę  właśnie   odmienność  języka  francuskiego.
    3.   Zasada  niesłychanie  ważna  w nauczaniu gramatyki,   której  jakoś nikt   nie  lubi   stosować  -   ,'bo  stosowanie  jej   sta-
    _ 3. .
     
    jezyk francuski prawa 00

    jezyk francuski prawa 01

    jezyk francuski prawa 02

    jezyk francuski prawa 03


    screenshot software

     
    Oprawa:
    miękka
    Format:
    21x29
    cm
    Ilość stron:
    201
    str.
    Stan:

    db zadarcia, ślady i ubytki okładki, plama na grzbiecie, zawartość dobrze zachowana
    Tytuł / autor / wydawnictwo

    UNIWERSYTET    WARSZAWSKI
    DZIAŁ   WYDAWNICTW
    Maria Polysowa i Elżbieta Willman
    JEŻYK   FRANCUSKI
    DLA STUDENTÓW WYDZIAŁU PRAWA
    PODSTAWY I WYBÓR TEKSTÓW NAUKOWYCH
    WARSZAWA   -   1957


     Spis treści:

    Spis      treści
    Przedmowa...............................................  3
    Część pierwsza.......................................... 17
    Ogólne uwagi o języku francuskim.......................17
    Terytorialny zasięg języka francuskiego............. 17
    Zarys historii języka francuskiego ...........,...... 18
    Główne cechy charakterystyczne języka francuskiego .. 20
    Zasady wymowy francuskiej.....................,........, 20
    I. Samogłoski .......................................21
    II. Samogłoski nosowe............................... 25
    III. Dwugłoski.................................#.... 26
    IV. Spółgłoski ......................................27
    V. Łączenie wyrazów ...............^................. 30
    VI. Akcent wyrazowy i zdaniowy ......................32
    Tabela znaków t.............................j.....,... 32
    Częśd druga: gramatyka ......,.......................... 34-
    I-a Lekcja........,„„.........................„.........
    Gramatyka:   ^ 1.   czasownik regularny,  1-sza  grupa,
    Indicatif present...................
    ^ 2.  Zaimek osobowy   słaby  (pronom person-
    nel  faible)......................... 35
    S 3. Pronom personnel neutre (yilM), pro-
    nom indefini (nonH) ....^............35
    ^ 4. Hzeczownik (Hom) i trzy jego cechy odróżniające go od rzeczownika polskiego...........,.,................
    ^ 4a. Rola przyimków wytwarzających pojęcie przypadków...................... 37
    S 4b. SkładŁia bezpTzyimkowa (complement
    dlrect) j  dopełnienie bezpośrednie 38
    - 7 -
    8 5. Article indefini (rpdzajnik nieokreślony^ 39 S 6. Article defini (rodzajnik określony) .... 39
    S 6a. Wyrzutnia (elision).................... 39
    S 6b. Ściągnięcie (contraction) .............. 40
    (Dwie zmiany zachodzącej rodź. określ.) g 7. Liczba mnoga (Pluriel^ rodzajników,zaimków, rzeczowników i przymiotników ....... 41
    S ł ó w k a   .........................................41
    I-a Lękają:   Tekst  francuski:   Je pose mon crayon etc......41
    Est-ce que je  fermę?  etc.....................42
    Est-ce  que  je  donnę? etc.   ....................42
    8  zdań w  formie pytającej   (1-szej)   ...........  42
    8  zdań w formie pytającej   (2-ej)   .............  42
    Il-a Lekcia:......„....................... o...............4-3
    Słówka       (Vocabulaire)   do  II-ej   lekcji   .............. 43
    Gramatyka:     S  9.  Forma przecząca  czasowników   (formę   nega-
    tive)...................................
    ^ 9a. Reguła przeczeń........................
    ^ 9b. Składnia ograniczająca czynność ........ 44
    ^ 10. Zaimek osobowy mocpy (pronom personnel
    fort)..................................45
    ^ 11. Pojęcie zwrotności w jęz.francuskim a
    polskim .o..............................4-6
    Tekst  francuski  (21   zdań)   Je ne parle pas etc............46
    III-a Lekcja:............................................  47
    Gramatyka:   S  12.     Czasownik zwrotny  (verbe  pronominal)   ...   47 g  13.  Adjectif qualificatif   (właściwy  przymiotnik polski)   ____........................^8
    Słówka       (Vocabulaire)   do  Ill-ej   lekcji.............48
    Tekst  francuski  (21  zdań)   Je me hate etc-.................  49
    IY-A L.ekc,ia:.............................................  50
    Gramatyka:   5  14.  Zaimek osobowy  mocny  a  słaby   (różnice)   ..  50
    i  odmiana  zaimka  osobowego  słabego   ......  50
    Tekst     francuski  (8 zdań)   Le juge me  cherche etc.........  52
    Ćwiczenia       i       odpowiedzi     .............  52
    Słówka       (vocabulairej  do IV-ej  lekcji..............  53
    Y-a Lekcja;..............................................  55
    Gramatyka:   S  15.   Czasownik regularny,  2-ga grupa.   Indica-
    tif present.............................55
    Słówka       (vocabulaire)   do V-ej  lekcji   ...............55
    Tekst  francuski   (22   zdaii) .   Je  remplis  les  fonctions  etc.   ..55 Ćwiczenia      do V-ej   lekcji.......................56
    ............................................. 57
    Gramatyka:   ^ 16.  Verbe auxildaire   (słowo posiłkowej   ......   57
    g  16a.   Koniugacja martwa;   koniugacja  żywa   .....   57
    ^  16b.   Odmiana  słów  posiłkowych   (Indicatif pre-
    sent)   ...................................   58
    S   17.  Article partitif  (rodzajnik cząstkowy)   ..   58
    g   17a.   Kiedy  stawiamy  sam przyimek  ndeM?   ......  59
    Słówka       (vocabulairej   ..............................59
    Tekst francuski:   Zł ai de la patience etc.................60
    Ć w i  c  z  e h i a       ....................................o.60
    VII-a Lekcja:...................................t........   61
    Gramatyka:   ^ 18.  Adjectif determinatif  et  pronom  correspon-
    dant   (przymiotnik  określający  i   odpowiada-
    j ący mu  zaimek).........................   61
    ^  19. Adjectif possessif - Pronom possessif
    (tfprzymiotnik dzierżawczy11 - zaimek dzierżJ),62 ^  20.  Wyrażenia  nieosobowe:   ii  est;   ii  y   a; c^st  64-
    ^  20a.   Składnia  uwypuklająca   ..................   64
    Słówka       (Vocabulaire)   ..............................   65
    Tekst  francuski:  Je  suis dans mon greffe etc.............  65
    C  w  i   c   z  e  n  i  a:.......................................   65
    VIII-a Lekcria:...........................................  67
    Gramatyka:   g  21.  Adjectif  demonstratif - pronom demonstratif
    (nprz.ymiotnik wskazujący11- zaimek wskazujący^    67 S 22.  Passę  composet:   czas przeszły  złożony  (ze
    słowem avoir)...........................  69
    g  22a.   Participe passę  -  imiesłów bierny   ......  69
    g 23.   Infinitif passę  - bezokolicznik złożony..  70
    Słówka       (vocabulaire)...............................71
    Tekst   francuski:   Ai-je   ete  A  cette audience  etc4.........  72
    C  w  i   c   z   e  n  i   a:.......................................  7-
    IX-a Łekdą:.............................................      73
    Gramatyka:   5 24. Adjectif  interrogatif  - pronom interrogatif
    (nprzymiotnik pytający11- zaimek pytający)..   73
    S 25. Passę compose złożony  ze  słowem Stre  ......74.
    Słówka       (vocabulaire)................................76
    Tekst  francuski:   Dans quel  greffe  suis-je  entre?  etc.......77
    6 w i  c  z e n i  a  .............,............................  77
    ff-a Lekcja:................................................  79
    Gramatyka:   S 26. Adjectif  indefini  - pronom indśfini  (lłprzy-a
    miotnik nieokreślony11-zaimek nieokreślony)     79 5 27# Putur  simple  -  czas przyszły prosty,   futur anterieur - czas  przyszły  złożony   (uprzedni) czasowników  regularnych i   słów posiłkowych    80 8 28.  Yifyjątki  w  tworzeniu liczby mnogiej   rzeczowników  i przymiotników   .....................  83
    g  29.  Zaimki przysłówkowe:   y,   en   ................  83
    Słówka       (vocabulaire)................................  84
    Tekst francuski:   Code penal  (extraits)...................,.  85
    Ć w i c z e n i a...............,...,.,. #.................. 85
    ĘI-a Łekc,ia:   ................\..............................  87
    Gramatyka: ^ 30. Conditionnel present - conditionnel passę -
    Indicatif imparfait - indicatif plus-que-parfait - cztery czasy o tych samych końcówkach...................................87
    S 31, Participe present (imiesłów czynny)....... 90
    S 32. Participe compose (imiesłów złożony czyli
    uprzedni).................................91
    S 3;3.  Jaką czynnośó wyrażają imparfait,  plus-que-parfait,  conditionnel present   i passę   (fu-
    tur du passe)   etc.........................  91
    ^ 3^-.  Zdania warunkowe..........................  92
    Słówka       (vocabulaire)...............................^  93
    Tekst francuski:  La cour de oassation etc.................. 93
    2:11-a Lekcia:   ...4.......................,,,...............Ł  9^
    Gramatyka: ^ 35. Passli simple - passę anterieur (2 wzory) .. 95, JJ J6. Pronofns interrogatif s - zaimki pytające
    ( prosto) .....,............................ 97
    Słów   k a       (vocabulaire)................................  98
    Tekst  francuski:   Les Etats generaux etc....................   99
    C  w i   c  z   e  n i  a...................,......................   99
    fcEII-ft Lekcja:   .............................................100
    Gramatyka:   ^ 37.  Subjonctif present........................100
    S 58.  Subjonctif  imparfait   .....................   101
    g  39.  Subjonctif plus-que-parfait   ..............   102
    ^ 40.  Conditionnel passę II   ....................   103
    ^  41.  Czasownik nieregularny venir.............   103
    g  42.  Zaimek osobowy  rodzaju nijakiego  MleM   ....   104
    Słówka       (vocabulaire)   ...........,...................   103
    Tekst  francuski:   On ^acceptera pas  qaf un musulman etc.   ...   104 C w i  c  z  e n i  a  .........................,.....,.........   104
    -a Lekcją; . „.......„...................................   106
    Gramatyka: ^ 43c Subjonctif present słów posiłkowych ......   106
    ^ 44. Subjonctif passę ...................,.....   106
    ^ 45. Co wyraża subjonctif? ....................   106
    g 46. Pronoms relatifs simjles - zaimki względne
    (proste) .................................   107
    ^ 47. Pronoms relatifs composes- zaimki względne
    złożone..................................   109
    ^ 48. Czasownik nieregularny ^ouyoir11...........   110
    Słówka  (vocabulaire).........................,.....   110
    Tekst francuski: La charte des PJations Unieś (extraits) . .
    Statut de la Cour Internationale de Justice
    (extraits)...............................   111
    C w i   c z   e n i a.........-...............................  111
    3CV-a Lekcia:   ....e.........................................
    Gramatyka:   g  49. Voix passive  -   strona bierna.............  113
    S  50.   Składnia passę  immediat  i futur immediat..  115
    Słówka       (vocabulaire)...............................  116
    Tekst francuski:   Statut  de la Cour Internationale de Justice
    (extraits)...............................  117
    Ć w  i  c  z  e n  i  a.............................#-#........  118
    Czędó trzecia: Teksty oryginalnych autorów ................ 120
    J. Jaures: Discours i. la jeunesse.........................120
    ce que la R&publiąue Irancaise?......... 120
    A A
    Qt^est-ce que la Republiąue Francaise? (suite) .....124
    Q^est-ce que la Republiąue Prancaise? (suitę etfin)i27 L. Rolland: Le droit administratif. Sa place dans le droit
    public............................................ 129
    L. Rolland: Le developpement des services publics et la
    ąuestion du role de 1'Btat........................ 133
    L. Rolland: La solution francaise. Caractdres communs a1
    tous les services publics ......................... 136
    L. Rolland: Lforganisation de l'enseignement superieur ... 139 H. Donnedieu de Vabres: Le principe de legalite des delits
    et des peines (1)................................. 142
    H. Donnedieu de Vabres: Le principe de legalite des delits
    et despeines (suitę et fin) ....................... 145
    J.M.Chaumeil: La photo-robot.............................148
    M. Planiol, G. Ripert, J. Boulanger: Les obligations ..... 152
    Id. Planiol, G. Ripert, J. Boulanger: Importance de la theo-
    rie des obligations............................... 154
    M. Planiol, G. Ripert, J. Boulanger: Comparaison du con-
    trat et de la loi................................. 159
    M. Planiol, G. Ripert, J. Boulanger: Tendances du droit modernę ................,............................ 160
    M. Planiol, G. Ripert, J. Boulanger: De la liberte des
    actes juridiąues.................................. 163
    M. Planiol, G. Ripert, J. Boulanger: 1/ autonomie de la vo-
    lonte............................................. 166
    M. Planiol, G. Ripert, J. Boulanger: Conventions contraires
    aux lois d^ ordre public .................,......... 168
    M. Planiol, G. Ripert, J. Boulanger: Formes et preuve des
    actes juridiąues..................................170
    M. Planiol, G. Ripert, J. Boulanger: Des preuves preconsti-
    tuees............................................. 172
    M.  Planiol,   G.  Ripert,  J.  Boulanger:   Force  probante de
    1'acte  authentiąue................................  174
    Yocabulaire...................,..........................  177
    Bibliogrt^-iie   ...................................,........202
    Table  des verbes irreguliers.............................  203
    Koniugacja  francuska:   6 tablic..................... .##...  207

    Zdjęcia / rysunki / ilustracje:


    Powrót do zdjęć


     

    Dodaj do ulubionych Sprzedających

    Dodatkowe informacje w zakładce "strona o mnie"

    Pozostałe książki - moje aukcje


    Zdjęcia/skany poddane kompresji - mogą występować charakterystyczne zniekształcenia - zwłaszcza wokół liter.

    jhhbsfbhbabbfbbbhhx15w01w

    [DANE_EU]5mBtnRT6cfyWsmz926REAFAmj92mH6cQmIQ4Y3kcm7qDxkgxf06sM/bMEs55ZGa5UIx5yeVoaFIRyUHZ0R5nA9KTgAnw+2aSNAiaHeYyuRdhT7ofp5QMK4nTCdJYxzDfdO6B+h9It1JnNLwa65FoJQ==[/DANE_EU]