Tytuł: Język C# szkoła programowania Autor: Klaus Michelsen ISBN: 83-[zasłonięte]-0358-1 Ilość stron: 1128 Data wydania: 01/2007 Twarda oprawa Wydawnictwo: Helion
C# to jeden z języków programowania wchodzących w skład platformy .NET. Według założeń producenta - firmy Microsoft - ma stanowić podstawowe narzędzie programistyczne dla tej platformy. C#, łączący w sobie najlepsze cechy języków Visual Basic, C++ i Java, jest łatwy do opanowania, a daje ogromne możliwości.
Oparty na komponentach i obiektach doskonale nadaje się zarówno do tworzenia aplikacji dla komputerów osobistych, jak i dla urządzeń typu PocketPC. Twórcy aplikacji w C# mogą wybierać między doskonałym środowiskiem Visual Studio .NET a kilkoma narzędziami dostępnymi na licencji open-source.
Książka "Język C#. Szkoła programowania" to podręcznik, który wprowadzi Cię w arkana sztuki pisania programów w tym języku. Poznasz elementy języka C# i dowiesz się, na czym polega programowanie obiektowe. Nauczysz się korzystać z zaawansowanych możliwości oferowanych przez technologię obiektową, takich jak polimorfizm, interfejsy i struktury. Przeczytasz tu także o obsłudze wyjątków, tworzeniu dokumentacji w formacie XML w oparciu o komentarze w kodzie oraz o operacjach wejścia i wyjścia na plikach.
Rozdziały: Rozdział 1. Komputery i ich programowanie - podstawowe pojęcia (29) Rozdział 2. Twój pierwszy program C# (47) Rozdział 3. C# - wycieczka z przewodnikiem, część I (87) Rozdział 4. C# - wycieczka z przewodnikiem, część II (123) Rozdział 5. Twój pierwszy program obiektowy w C# (145) Rozdział 6. Typy, część I - typy proste (177) Rozdział 7. Typy, część II - operatory, wyliczenia i łańcuchy znakowe (245) Rozdział 8. Sterowanie, część I - instrukcje warunkowe i pojęcia pokrewne (321) Rozdział 9. Sterowanie, część II - instrukcje iteracyjne (383) Rozdział 10. Tablice, część I - podstawy (425) Rozdział 11. Tablice, część II - tablice wielowymiarowe, przeszukiwanie i sortowanie tablic (491) Rozdział 12. Anatomia klasy, część I - doświadczenia ze statycznymi składowymi klas i metodami (551) Rozdział 13. Anatomia klasy, część II - tworzenie obiektu i odzyskiwanie pamięci (611) Rozdział 14. Anatomia klasy, część III - pisanie intuicyjnego kodu (663) Rozdział 15. Przestrzenie nazw, jednostki kompilacji i zestawy (721) Rozdział 16. Dziedziczenie, część I - podstawowe pojęcia (751) Rozdział 17. Dziedziczenie, część II - funkcje abstrakcyjne, polimorfizm oraz interfejsy (801) Rozdział 18. Struktury (861) Rozdział 19. Obsługa wyjątków (871) Rozdział 20. Delegaty i zdarzenia (895) Rozdział 21. Przetwarzanie wstępne, dokumentacja XML oraz atrybuty (919) Rozdział 22. Wejście i wyjście z wykorzystaniem plików (939) Rozdział 23. Podstawy rekurencji (959)
Dodatki: Dodatek A. Odpowiedzi na pytania i rozwiązania ćwiczeń (977) Dodatek B. Kolejność operatorów (1069) Dodatek C. Zarezerwowane słowa w C# (1073) Dodatek D. Systemy liczbowe (1075) Dodatek E. Zestaw znaków Unicode (1093) Dodatek F. Wykorzystanie poleceń systemu DOS w oknie konsoli (1099)
|