|
k00614
|
|
|
Witam na mojej aukcji.
Przed przystąpieniem do licytacji proszę zapoznać się z jej zasadami na stronie O mnie
Przedmiotem aukcji są używane książki:
Tytuł: |
Język angielski dla zaawansowanych |
Autorzy: |
Irena Dobrzycka, Bronisław Kopczyński |
Wydawnictwo: |
Wiedza Powszechna (Warszawa) |
Wydanie: |
I (1962) |
Nakład: |
25203 |
Ilość stron: |
552 |
Waga: |
498 g |
Stan książki: |
dobry (-) |
Format: |
14,5 x 20,0 cm |
Okładka: |
miękka |
Stan okładki: |
dobry(-), okładka pierwszego zeszytu oderwana od całości, rozdarta w dolnej części, wszystkie okładki są pożółkłe, ze śladami zagięć i przetarć na grzbietach. |
Stan kartek: |
pożółkłe, na kilku kartkach są widoczne ślady niewielkich plam. |
Wydawnictwo składa się z 10 zeszytów stanowiących całość kursu wraz ze słownikami.
WSTĘP
"Niniejsza praca jako druga część podręcznika I. Dobrzyckiej pt.: "Język angielski dla samouków" (Warszawa, Wiedza Powszechna) opiera się na jego materiale leksykalnym i gramatycznym, który rozwija i rozszerza.
Przeznaczona ona jest w zasadzie dla czytelników, którzy opanowali pierwszą część podręcznika. Z pożytkiem korzystać mogą z niego również i czytelnicy, którzy uczyli się z innych podręczników i są na różnych stopniach zaawansowania w nauce języka angielskiego, czytują książki, czasopisma w języku angielskim.
Przewidziany przez autorów szeroki zasięg odbiorców wymaga szczególnego ujęcia materiału i jego opracowania. Podręcznik zawiera celowo zarówno teksty łatwiejsze, których zadaniem jest rekapitulacja i utrwalenie podstawowego słownictwa, struktur zdaniowych i zagadnień gramatycznych, jak i teksty trudniejsze, pogłębiające i rozszerzające zakres znajomości języka angielskiego.
Gramatyka została ujęta z punktu widzenia praktycznego. Wyjaśnienia gramatyczne powiązane są z najbardziej typowymi potrzebami języka mówionego z jednej strony, oraz z treścią czytanek - z drugiej. Ma ona być pomocą roboczą dla laika, a nie systematycznym, teoretycznym, przeglądem zagadnień gramatycznych interesujących tylko filologa. Dlatego też szczególny nacisk położono na specyficznie angielskie struktury zdaniowe, odmienne od polskich, które są tak często pomijane w krótszych podręcznikach gramatyki angielskiej. Niektóre problemy tego typu, sprawiające w praktyce szczególne trudności polskim uczniom, choć omówione w I podręczniku, zostały tu powtórzone, usystematyzowane i pogłębione. Terminologia gramatyczna oparta jest na szeregu najnowszych gramatyk angielskich.
Ćwiczenia są również celowo zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Ułożone są one metodycznie w każdej lekcji. Pierwsze, łatwiejsze, mają za zadanie mechaniczne utrwalenie w pamięci, w "bezbolesny" sposób, zarówno struktur zdaniowych, jak i słownictwa nowej lekcji. Następne ćwiczenia dotyczą zagadnień językowych i gramatycznych omówionych w poprzednich lekcjach, stanowią powtórkę, uzupełniają luki łatwo powstające u mniej cierpliwych i spieszących się uczniów. Wreszcie ostatnie ćwiczenia w każdej lekcji, które obejmują tworzenie zdań ściśle według podanych wzorów oraz tłumaczenia, wymagają więcej samodzielności i ćwiczą w czynnym opanowaniu języka. (...)"
SPIS TREŚCI
♦ Wstęp
Lekcja 1. Instead of an Introduction
The Present Perfect Tense. The Split lnfinitive. The Future Perfect Tense. The Passive Voice. The Present Participle. Użycie would i would rather.
Lekcja 2. You Look Very Nice Tonight
Użycie zaimka przymiotnego the other. Użycie czasownika ought. Rzeczownik advice a liczba mnoga. Użycie przysłówka ever. The Past Perfect Tense. Użycie i znaczenie any. Best najlepiej, najbardziej.
Lekcja 3. The New School
The Present Tense, Continuous and Simple Forms. Nieregularne stopniowanie przymiotników i przysłówków. Użycie przysłówka else. Użycie czasownika must. Użycie have to musieć.
Lekcja 4. A Picnic
The Perfect lnfinitive. Czasownik shall w pytaniach. R - wymowa. Interjection(wykrzyknik). Rzeczownik iako przymiotnik.
Lekcja 5. On Strike
Zdania warunkowe nierzeczywiste. Zaimki zwrotne: myself itd. Can plus Perfect lnfinitive.
Lekcja 6. Strawberries and Learning Languages
Użycie should z bezokolicznikiem. Użycie czasownika to get. Gerund - rzeczownik odsłowny. Weak Forms.
Lekcja 7. Mind the Notices!
Prepositions and Adverbial Particles. Przyrostek -wards. Użycie may i might z Present lnfinitive. Zdania warunkowe rzeczywiste. Zaimek nieokreślony one.
Lekcja 8. Daniel Defoe in the Pillory
The Past Perfect Tense. Użycie czasownika dare. Przedrostek a-. Tryb rozkazujący. Should rather, would. Biernik z imiesłowem czasu teraźniejszego.
Lekcja 9. Who`s Done it? I
The Simple Past Tense. The Present Participle.
Lekcja 10. Who`s Done it? (cont.)
May, might, must z Perfect Infinitive. Imiesłów w funkcji przymiotnika. Opuszczanie spójnika that.
Lekcja 11. A Sleepless World
Przyrostki. Zdania warunkowe nierzeczywiste (if - gdyby). Użycie Subjunctive, Contracted Forms. Curtailed Words.
Lekcja 12. A Driving Lesson I
Verbs with prepositions. The Accent.
Lekcja 13. A Driving Lesson II
Czasowniki przechodnie i nieprzechodnie. Odmiana rzeczowników. Though na końcu zdania.
Lekcja 14. Moonshine
Anybody w zdaniach twierdzących. The Definite Article. Znaczenie wyrazu just. Dwa czasowniki z jednym czasownikiem posiłkowym.
Lekcja 15. The Fashion Show
Użycie wyrazu bet. Użycie wyrazu only w zdaniu. Użycie czasownika to do.
Lekcja 16. The Shadow of the Tower I
Miejsce przedimków po: rather, all, both itd. The Future Tense. Zaimki emfatyczne. Infinitive bez to po czasownikach help, make, let itd. Ordinal Numbers.
Lekcja 17. The Shadow of the Tower II
The Passive Voice. Some, something itp. w pytaniach. Użycie bezokolicznika dla wyrażenia celu.
Lekcja 18. A Glimpse into the Tate Gallery
Przedrostki. Odmiana zaimka względnego who.
Lekcja 19. Swop Your In-laws
Użycie either i either... or. Użycie to have. Użycie the former... the latter.
Lekcja 20. Some Flowers in my Garden
Stopniowanie przymiotników i przysłówków. Absolute Superlative. Użycie thou.
Lekcja 21. Freddie and History I
Indirect Speech. Użycie zwrotów: is to lub was to z bezokolicznikiem. Subjunctive Mood.
Lekcja 22. Freddie and History II
Saxon Genitive. Zaimek względny what.
Lekcja 23. A Letter from Poland
Wyrazy pochodne. Bezokolicznik jako okolicznik celu, skutku itp. Rzeczowniki zmieniające swe znaczenie w l. mn.
Lekcja 24. A Talisman I
The Past Continuous Tense. Must w zdaniach podrzędnych.
Lekcja 25. A Talisman II
Użycie zaimków nieokreślonych no, nobody, none.
Lekcja 26. The City of the Round Table I
Pozycje przysłówków w zdaniu. Przymiotniki zastępujące przysłówki. Użycie as.
Lekcja 27. The City of the Round Table II
Użycie wyrazu else. Użycie bezokolicznika z to i bez to. Stawianie przecinków w zdaniach podrzędnych przydawkowych.
Lekcja 28. A Call on Peter Pan
Przyrostki -hood, -ish, -able. Liczba mnoga rzeczowników. Użycie wyrazu like.
Lekcja 29. Trouble at the Hairdresser`s
Saxon Genitive rzeczowników zakończonych na -s. Krótkie zdania potwierdzające. Przyrostek -y. Nieregularna l. mn. rzeczowników: hairs.
Lekcja 30. Choice of Career
Użycie Present Perfect Tense zamiast Future Perfect w zdaniach czasowych. Użycie elder, eldest. Użycie if i whether. Intonacja angielska.
Lekcja 31. No more Latin no more Greek
Przyimki z określeniami czasu. Pytania rozłączne. Would jako czasownik główny. Intonacja amerykańska.
Lekcja 32. An Evening Chat I
Konstrukcja imiesłowowa. Użycie zwrotów I wish, if only. Collective nouns.
Lekcja 33. An Evening Chat II
Przymiotniki z przyimkami. Przymiotniki użyte w funkcji przysłówka. Użycie since.
Lekcja 34. Over the Coffee Cups
Użycie used to. Użycie czasownika to be z następującym bezokolicznikiem. Przyimki na końcu zdań. Przymiotnik użyty w funkcji rzeczownika.
Lekcja 35. Auntie Claire from USA
Użycie no nikt, ani jeden, żaden, nie. Użycie łącznika. American English.
Lekcjo 36. A Foreigner in Warsaw
Do i make - różnice. Słowa pokrewne. Użycie to (bez bezokolicznika). Użycie czasownika need. Perfect Gerund. Transkrypcja fonetyczna i jej systemy.
♦ KLUCZ
♦ SŁOWNIK ANGIELSKO-POLSKI
♦ SŁOWNIK POLSKO-ANGIELSKI |
Zdjęcia książki:
|
|