Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

JĘZYK A MUZYKA - ZWIĄZKI ... OPIS SPIS SZCZEGÓŁOWY

28-02-2012, 16:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 13.50 zł     
Użytkownik E-KODEKS
numer aukcji: 2071899553
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 6   
Koniec: 31-01-2012 21:27:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2005
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 
Ewa Biłas-Pleszak


JĘZYK A MUZYKA


LINGWISTYCZNE ASPEKTY

ZWIĄZKÓW INTERSEMIOTYCZNYCH



wyd. Katowice 2005, stron 175, bibliogr., indeks, schem., summ., Zsfg.,
oprawa miękka foliowana, format ok. 17 cm x 24 cm


Nakład tylko : 300 + 50 egz. !!!


Z notatki wydawniczej :

W prezentowanej monografii relacja język - muzyka przedstawiona została w kontekście trzech
powiązanych ze sobą zagadnień. Pierwsze dotyczy inwentarza znaków językowych,
służących do wyrażania i opisu sztuki dźwięków, drugie - poszukiwania definicji muzyki w tekstach
muzykologicznych i filozoficznych, trzecie natomiast - analizy intersemiotycznych przekładów,
polegających na kształtowaniu utworów poetyckich wedle reguł przynależnych formom muzycznym.
Każdemu z tych problemów badawczych poświęcony został jeden z rozdziałów książki.
Poprzez interpretację faktów językowych Autorka starała się dotrzeć do sposobów konceptualizacji muzyki,
tworzenia jej językowego obrazu i rozumienia funkcji, jaką pełni w kulturze ta forma sztuki.

Z uwagi na przedmiot badań oraz poczynione analizy i interpretacje praca może okazać się przydatna
nie tylko dla językoznawców, ale także dla teoretyków i historyków literatury, kulturoznawców i muzykologów.


SPIS TREŚCI :

Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 1.
Teoretyczne aspekty relacji mtersemiotycznych: język a inne systemy znakowe

1.1. Językowo-muzyczne afiliacje w refleksji lingwistycznej i muzykologicznej

ROZDZIAŁ 2.
Struktura pojęć we współczesnych koncepcjach semantyczych

2.1. Znaczenie słów w opisie strukturalnym. Teoria pola leksykalno-znaczeniowego, analiza składnikowa, językowy obraz świata
2.2. Objaśnianie semantyki znaków językowych w ujęciu lingwistyki kognitywnej
2.3. O pojęciu metaforyczności w analizach lingwistycznych — różne propozycje opisu

ROZDZIAŁ 3.
Pole leksykalno-znaczeniowe MUZYKA

3.1. Kryteria wyznaczania granic pola leksyki muzycznej — uwagi ogólne
3.2. Struktura pojęcia i relacje semantyczne w polu MUZYKA

ROZDZIAŁ 4.
„Opisując niewyrażalne". Główne kierunki konceptualizacji muzyki

4.1. Metaforyczne definicje muzyki w tekstach muzykologicznych i filozoficznych
4.2. Metafory synestezyjne jako przykład przenikania się systemów semiotycznych

ROZDZIAŁ 5.
Związki intersemiotyczne — formy muzyczne w „przekładach"

5.1. Tytuł a struktura tekstu — uwagi ogólne
5.2. Literackie próby naśladowania form muzycznych jako przejaw correspondance des arts

Język a muzyka — próba podsumowania

Bibliografia

Indeks osobowy

Summary
Zusammenfassung



KAŻDY OFEROWANY EGZEMPLARZ JEST SPRAWDZANY
W CELU WYKLUCZENIA EWENTUALNYCH
DEFEKTÓW DRUKARSKICH !


ZAPRASZAM DO PRZEJRZENIA OFERTY KSIĘGARNI E-KODEKS
NA AUKCJACH ALLEGRO !!!


W przypadku dodatkowych pytań proszę przesłać wiadomość.


JĘZYK A MUZYKA - ZWIĄZKI ... OPIS SPIS SZCZEGÓŁOWY