Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Język a komunikacja 22 W stronę nowoczesnego ...

01-11-2014, 11:03
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 21 zł     
Użytkownik poltax
numer aukcji: 4662226232
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 01-11-2014 10:18:51

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Język a komunikacja 22. W stronę nowoczesnego nauczania języków obcych


Autor: Maria Jodłowiec (red.), Anna Niżegorodcew (red.)
Wydawca: Tertium
ISBN: 978-83-[zasłonięte]728-6-2
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 356
Oprawa: miękka
Format: 14,7 x 21
Wydanie: 1

Wysyłka w ciągu 24 godzin

Seria: JĘZYK A KOMUNIKACJA
EAN: 978[zasłonięte][zasłonięte]25728


Seria "Język a komunikacja"

W obliczu jednoczenia się Europy porozumiewanie się ponad podziałami politycznymi, kulturowymi i językowymi staje się potrzebą bodaj czy nie najważniejszą.

"Tertium", Krakowskie Towarzystwo Popularyzowania Wiedzy o Komunikacji Językowej powołane do życia przez grupę pracowników Wydziału Filologicznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w 1995 roku, wychodzi naprzeciw temu wyzwaniu.

Społeczność akademickich filologów chciała dać impuls takim poczynaniom, które zainicjowałyby forum dyskusyjne na temat komunikacji językowej ponad podziałami na filologie, w szerokim środowisku, nie tylko krakowskim, lecz także ogólnopolskim.

Troską pomysłodawców było, by rzetelne przemyślenia, ciekawe pomysły, sprawy budzące zainteresowanie, choć nie pozbawione naukowego zaplecza przybierały zarazem tak przystępną formę, by przysłowiowy przeciętny inteligent mógł bez trudu i nie bez przyjemności z nimi się zapoznać.

Zbiór artykułów na temat współczesnej glottodydaktyki.

Monografia ta - drugi zbiór referatów wygłoszonych podczas konferencji Polskiego Towarzystwa Neofilogicznego w Krakowie w roku 2006 ? poświęcona jest kluczowym zagadnieniom współczesnej glottodydaktyki.

Artykuły w niej zawarte obejmują cały wachlarz problemów i wyznaczają nowe kierunki poszukiwań, charakterystyczne dla dydaktyki post-metodycznej.

Wśród poruszanych tematów można wymienić:
- nauczanie i uczenie się zadaniowe;
- nauczanie języków obcych zintegrowane z nauczaniem i uczeniem się treści oraz nauczaniem interkulturowym;
- nauczanie języków obcych na odległość;
- systemy oceny rozwoju językowego uczniów.

Prace zamieszczone w monografii wpisują się w nowe tendencje myślenia o nauczaniu i uczeniu się języków obcych.


SPIS TREŚCI:

Maria Jodłowiec, Anna Niżegorodcew
W stronę post-metodycznej dydaktyki języków obcych?

I. Wielojęzyczność a pojęcie języka
Agnieszka Kubiczek
L1, L2, L3, ... Ln - o problemach definiowania języków

II. Kontrola i ocena różnych aspektów kompetencji ucznia i efektywności procesu nauczania
Sylwia Adamczak-Krysztofowicz
Kontrola i ocena rozumienia ze słuchu w dydaktyce języka niemieckiego dla dorosłych
Anna Maria Harbig
Ankieta jako narzędzie w ewaluacji zajęć z języka obcego
Anna W. Kierczak, Agnieszka Drwięga, Anna Malinowska
Analiza statystyczna: Longina Świątkowska
Samooocena jako istotny element kształtowania autonomii w nauczaniu specjalistycznego języka obcego
Alina Kowalczyk
Specyfika nauki języka w grupach dorosłych - znaczenie ewaluacji i autoewaluacji
Jarosław Krajka
Ewaluacja efektów kształcenia w platformach nauczania na odległość
Agnieszka Nowicka
Ocena kompetencji komunikacyjnej w konsultacjach i wywiadach w języku angielskim jako lingua franca
Izabela Orchowska
Kompetencja interkulturowa w sytuacji interpretacji autentycznego dokumentu ikonograficznego w języku / kulturze obcej na poziomie B2
Anna Seretny
Kryteria oceny wypowiedzi ustnych w testach plasujących oraz biegłości w języku polskim jako obcym - w poszukiwaniu nowych rozwiązań
Monika Stawicka
Jak uczymy? Jakość w nauczaniu języków obcych w szkołach językowych

III. Pomoce i materiały dydaktyczne w nauczaniu języków
Radosław Gajda
Wykorzystanie nowoczesnych technologii w nauczaniu języka obcego
Elżbieta Gajewska, Magdalena Sowa, Sebastian Piotrowski
Problemy z redagowaniem korespondencji stereotypowej a modele tekstu
Krystyna Herzig, Iwona Kaźmierczak
Oceny porównawcze podręczników do nauki języka francuskiego i języka włoskiego w szkole średniej
Justyna Leśniewska
Słowniki języka angielskiego a kolokacje
Maciej Mackiewicz
Podręcznik do nauki języka niemieckiego jako źródło międzykulturowej refleksji: czy istnieje model idealny? Analiza trzech przypadków.
Sebastian Mrożek
Literatura w przestrzeni 600 słów? "easy readers" - uproszczone teksty literackie na lekcjach języka niemieckiego
Krzysztof Okoński
Cyfrowa ewolucja mediów a możliwości kształtowania kompetencji językowej i krajoznawczej

IV. Kształcenie mikro- i makro-sprawności językowych
Aleksandra Jankowska
'Prawdziwa' komunikacja w klasie - czy jest możliwa?
Iwona Janowska
O podejściu zadaniowym do nauczania języków obcych
Lidia Łoziak
Rola strategii metakognitywnych w przełamywaniu barier mówienia w języku angielskim
Renata Majewska
Próba określenia kompetencji ucznia uczącego się dwujęzycznie historii
Katarzyna Pluta
Integracja kształcenia językowego i zawodowego w wyższych szkołach technicznych we Francji - na przykładzie wyższej szkoły technik przemysłowych w Nantes (Ecole des Mines de Nantes)
Krzysztof Polok
Kształtowanie kompetencji językowej, komunikacyjnej i interkulturowej dzieci i młodzieży - wnioski z badań.
Aldona Sopata
Koncepcje wczesnoszkolnego nauczania języków obcych a praktyka kształcenia językowego dzieci
Monika Witt
Szkolne centrum pisania i czytania-możliwości rozwoju sprawności językowych poza curriculum

V. Kształcenie neofilologiczne: wybrane aspekty
Przemysław Wolski
Początkujący nauczyciele języków obcych - zwiększanie szans na rynku pracy poprzez projekty Leonardo da Vinci
Alicja Żuchelkowska
Kształcenie tłumaczy na studiach filologicznych


Język a komunikacja 22 W stronę nowoczesnego ...