Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Józef Tischner i filozoficzne koncepcje zła 2014

15-06-2014, 14:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 26 zł     
Użytkownik SzokPark
numer aukcji: 4246964136
Miejscowość Jejkowice
Wyświetleń: 3   
Koniec: 15-06-2014 13:52:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2014
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

[zasłonięte]@wp.pl

 

tel. 666 [zasłonięte] 783

Przelew Bankowy PKO BP

971[zasłonięte] 247200[zasłonięte]402 [zasłonięte] 043125

lub

Płacę z Allegro

 

Poczta Polska - list polecony, paczki

Bezpiecznie – nadajemy tylko polecone przesyłki

Pełny regulamin na stronie

o mnie

 

Józef Tischner i filozoficzne koncepcje zła

Czy zło jest w nas, czy między nami? - na stronę tytułową

 

Autor: Izabela Marszałek

Ilustracje: Stachowski Sebastian

Wydawca: WAM


Oprawa: Miękka
Format: 13.5x21.0cm
Liczba stron: 336
Wydanie: 1
Rok wydania: 2014
 

 
 

"Jest tajemnica, która szczególnie natrętnie powraca do nas w czas rozterek:
tajemnica zła. Kręcimy się wokół niej jak przestraszone ptaki….
Nie wiemy, co sądzić o złu." Józef Tischner

Zło jest i jesteśmy w nie uwikłani. Czujemy je zwłaszcza, kiedy nas dotyka, dlatego nie sposób przejść obok niego obojętnie. Czy jednak można rozwikłać tajemnicę zła?
Izabela Marszałek zanim wprowadzi nas w filozoficzną koncepcję zła dialogicznego Tischnera przedstawia patrzenie na zło filozofów, z których czerpał ksiądz profesor, m.in.: św. Augustyna, św. Tomasza z Akwinu, I. Kanta, czy H. Arendt. Kwintesencję badanego fenomenu stanowi dla Autorki niecodzienne spojrzenie Józefa Tischnera.
Krakowski filozof nie szukał przyczyn zła w naturze ludzkiej, raczej w przestrzeni międzyludzkich relacji. Wyróżniał rozmaite formy i logikę jego działania na podstawie analizy zachowań i postaw wobec drugiego człowieka. Tischnerowi chodziło jednak, nie tyle o rozwiązanie samej jego tajemnicy, ile o możliwość jego głębszego poznania, a przede wszystkim o obronę przed absurdem i rozpaczą.