Pojazd fabrycznie nowy, z fabrycznie nową, profesjonalną zabudową znanej marki SUPERIOR.
Pojazd zarejestrowany jako ***SAMOCHÓD SPECJALNY – POMOC DROGOWA***
Szczegółowe dane techniczne podwozia w dalszej części opisu.
O FIRMIE ZABUDOWUJĄCEJ
Firma SUPERIOR Spółka Cywilna (Leszek Bereś i Tomasz Witek) rozpoczęła działalność w 1991 roku. Od początku pracowała na rzecz firmy EUROKRAN, tworząc biuro konstrukcyjne tego jedynego w tamtym czasie producenta profesjonalnych zabudów do pomocy drogowej w Polsce i jednego z niewielu w Europie. Wspólnicy SUPERIOR osobiście konstruowali zabudowy wykonywane w EUROKRAN, były to w większości zabudowy zabudowy hydrauliczne (wiele z nich pracuje do dziś!). Konstrukcje były dopracowane i doskonale przemyślane, w zabudowy hydrauliczne w latach 90-tych było zaopatrywane 30% rynku niemieckiego!
Po likwidacji EUROKRAN, firma SUPERIOR, wykorzystując ogromne doświadczenie, rozpoczęła działalność samodzielną. Przez 15 lat pracy dorobiła się grona stałych i wiernych Klientów, którzy w 100% zaspokajali moce przerobowe firmy. Wielkość produkcji firmy w obecnym czasie to ok. 35 zabudów w skali roku, przy czym są to zabudowy bardzo zróżnicowane, często bardzo nietypowe, zawsze dostosowane do indywidualnych potrzeb Klienta, pracochłonne – zarówno pod względem konstrukcyjnym jak i produkcyjnym. W palecie produktów firmy są praktycznie wszystkie typy zabudów do holowania, pomocy drogowej a także transportu. Możemy zamawiać zabudowy hydrauliczne, stałe, dwupoziomowe, wysięgniki holownicze różnych wielkości, holowniki ciężkie i miejskie, wyposażenie, etc.
Szczególną uwagę firma SUPERIOR kładzie nacisk na przemyślana konstrukcję, dobór i jakość materiałów pod kątem zwiększenia wytrzymałości i zmniejszenia masy, jakość montażu oraz obsługę posprzedażną. Efektem takiej polityki są wysokiej jakości zabudowy które bezawaryjnie służą przez wiele lat.
ZABUDOWA
Opis i podstawowe dane techniczne:
1. Materiał: stal o podwyższonej jakości.
2. Konstrukcja: rama pośrednia z blokadami podnoszenia, rama wychylna ze ślizgami .teflonowymi, płyta podłogowa z paneli, wzmocnienia (żebrowanie) na całej szerokości, bariera wysoka do dachu kabiny, burty gładkie, z otworami od wewnątrz do kotwiczenia pasów transportowych, tył platformy podniesiony do załadunku niskich samochodów (wysokość platformy w tylnej części 40mm).
3. Wymiary i masy: 6180x2350x180mm, ładowność techniczna 3000 kg, ładowność rzeczywista ~2400 kg.
4. Zabezpieczenie antykorozyjne: ramy, platforma, burty oraz bariera ocynkowane ogniowo. Osprzęt ocynkowany galwanicznie.
5. Hydraulika: przystawka odbioru mocy, pompa, zbiornik na olej ze wskaźnikiem poziomu, temperatury i zanieczyszczenia oleju, rozdzielacz hydrauliczny, przewody. Wszystkie elementy układu bardzo dobrej jakości. Skrzynka sterownicza z przelotkami, rurki hydrauliczne stalowe i gumowe.
6. Siłowniki: wysuwający o długości 3900mm, mocowanie siłownika po środku. 2 siłowniki wychylne. Siłowniki zabezpieczone zamkami hydraulicznymi.
7. Elektryka: instalacja niezależna od podwozia, z przekaźnikami.
8. Oświetlenie: lampa ostrzegawcza zespolona marki GAMET w technologii LED, długość 1400mm, zamontowana na barierze za kabiną, 4 lampy oświetleniowe halogenowe na barierze (2 na górze bariery + 2 na dole bariery), światła powtórkowe na barierze w technologii LED, lampy obrysowe LED.
9. Wyciągarka hydrauliczna marki BREVINI RAPTOR, 3,6T, lina z hakiem, prowadnica rolkowa, dociskach (układacz) liny.
10. Hydrauliczna regulacja boczna wyciągarki (skok 900mm, 400 w lewo, 500 w prawo).
11. Pilot bezprzewodowy 4 funkcyjny (lina + regulacja boczna wyciągarki).
12. Hak do zaczepu lawety na łożu wyciągarki.
13. 2 regulowane stopery pod koła.
14. Rolka zwrotna z 3-ma otworami na końcu platformy .
15. Kulowy hak holowniczy 3,5T + gniazdo 12V.
16. Skrzynki (narzędziowa i sterownicza) zamontowane po obu stronach zabudowy, w tylnej części.
17. Pojemniki na śmieci i absorbent, zamontowane po obu stronach zabudowy, w tylnej części.
18. Górne krawędzie burt zabezpieczone nakładkami z blachy ryflowanej (profil C).
19. Tylne krawędzie burt, od spodu zabezpieczone nakładkami z blachy.
20. Bariery między osiowe, wysokie, wyprofilowane.
21. Gniazda rozruchowe 12V + kable i zaciski (izolowane).
22. Lakierowanie: ściany boczne, bariera oraz osłony między osiowe lakierowane na kolor żółty RAL 1032.
23. Pachołki ostrzegawcze (4 szt.) po barierą ochronną.
24. Naklejki ostrzegawcze biło czerwone na zabudowie oraz żółte na kabinie podwozia, w formie pasa dookoła kabiny.
PODWOZIE
IVECO DAILY 70C17
Kolor biały, rocznik 2013.
Rozstaw osi
4750
Długość całkowita w mm
8223
Rozstaw kół przednich w mm
1725
Rozstaw kół tylnych w mm
1661
Prześwit tylny w mm
165
Zwis przedni w mm
998
Zwis tylny w mm
2350
Dopuszczalna masa całkowita w kg
7000
Masa własna pojazdu w kg (bez zabudowy)
Ok. 2325
Nośność ramy w kg
Ok. 4675
Długość ramy pod zabudowę w mm
5745
Max długość zabudowy w mm
6190
Max szerokość zabudowy w mm
2350
Silnik
Diesel 4-ro cylindrowy, rzędowy, 16-to zaworowy, DOHC z elektronicznym wtryskiem bezpośrednim typu "Common Rail", EDC, turbosprężarka z dodatkowym chłodzeniem powietrza doładowującego "Intercooler"; chodzony cieczą, wentylatorem wł. elektromagnetycznie, układem recylkulacji spalin EGR; pułapka cząstek stałych.
Pojemność skokowa 2998 cm3
Moc maksymalna (CEE) 125 kW (170 KM) Maksymalny moment obrotowy (CEE) 400 Nm Norma emisji spalin Euro 5.
SKRZYNIA BIEGÓW
Mechaniczna , 6 + 1
sprzęgło
Jednotarczowe, suche, wspomagane hydraulicznie, okładzina bezazbestowa.
rama pojazdu
Podłużnice ze stalowych profili „C” połączone
rurowymi poprzecznicami. Wymiary podłużnic:
szerokość: 69 mm, wysokość 184 mm,
grubość 5 mm.
zawieszenie
Przednie
Niezależne przednie zawieszenie z drążkiem
skrętnym umocowanym do podłużnicy ramy
pojazdu zintegrowane z teleskopowym
amortyzatorem dwustronnego działania.
Tylne
Sztywna belka tylnej osi, wielopiórowe tylne.
Hydrauliczne, teleskopowe amortyzatory dwustronnego działania.
ogumienie
225/75 R16, przód pojedyncze, tył podwójne.
Pełnowymiarowe koło zapasowe.
układ elektryczny
Akumulator: 12V - 110Ah
Alternator: 14V - 140A
OŚWIETLENIE
Zintegrowane halogenowe reflektory mijania,
drogowe.
UKŁAD HAMULCOWY
Hamulce tarczowe obu osi. Dwuobwodowy układ krzyżowy z zaciskami pływającymi i wspomaganiem podciśnieniowym, z układem ABS, ASR, LAC. Hamulec postojowy realizowany przez zaciski tylnej osI.
wyposażenie STANDARDOWE
fotel kierowcy regulowany w 3 kierunkach - sprężynowany,
ławka dla 2 pasażerów z pasami bezpieczeństwa,
wspomaganie układu kierowniczego,
atermiczne szyby,
1 poduszka powietrzna,
elektrycznie sterowane szyby,
centralny zamek ze zdalnym sterowaniem.
szerokokątne lusterka wsteczne sterowane oraz ogrzewane elektrycznie,
przystosowanie do montażu radia (antena + głośniki),
obrotomierz,
prędkościomierz
komputer pokładowy
immobilizer,
tachograf cyfowy,
wlew paliwa zamykany na klucz,
bezodblaskowa deska rozdzielcza,
schowek po stronie pasażera,
pokrycie foteli wykonane z materiału odpornego na ścieranie,
drzwi z kieszeniami bocznymi pokryte panelami z tworzywa sztucznego,
jednoczęściowa dźwiękochłonna wykładzina podłogi w kabinie,
wyposażenie DODATKOWE
Tempomat.
Automatyczna klimatyzacja
Reflektory przeciwmgielne
Szuflada pod ławką pasażerów
Schowek nad szybą przednią
Tylne zawieszenie wzmocnione z resorem pomocniczym
Zbiornik paliwa 115l,
WARUNKI GWARANCJI
Podwozie: Gwarancja na okres 24 miesięcy z ograniczeniem przebiegu do 200.000 km.
Zabudowa: Gwarancja na okres 12 miesięcy
Serwis: Gliwice lub naprawa na miejscu (po wcześniejszym uzgodnieniu), serwis pogwarancyjny i dostępność części w trybie natychmiastowym.
Dodano 2[zasłonięte] 014-02 11:44 Miejsce postoju pojazdu: Gliwice
Telefon kontaktowy: 504 [zasłonięte] 504
Dodano 2[zasłonięte] 014-02 20:08 Podana cena to cena netto.
Dodano 2[zasłonięte] 014-02 18:07 Możliwy kredyt (procedura uproszczona), przykładowe warunki:
48 rat po 3515 zł (wpłata 35%)
Możliwe inne konfiguracje (mniejsza wpłata, więcej lub mniej rat).
Szczegóły do uzgodnienia telefonicznie.
Dodano 2[zasłonięte] 014-02 18:53 Masa własna samochodu po zabudowie 4200 kg, ładowność wpisana w DR = 2800 kg! To bardzo dobry wynik, porównywalny z pojazdami klasy 8 ton!