| mBank 60 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 618499 w tytyule przelewu prosimy podać numer aukcji oraznazwę użytkownika Wystawiamy Faktury VAT | | Cena promocyjna: 99,90 zł Oficjalna cena: oficjalna cena | | | | Antyczekcom to wyspecjalizowana księgarnia stworzona z myślą o kolekcjonerach, hobbystach i miłośnikach sztuki... | | | Aby powiększyć zdjęcie kliknij | Cechy produktu: | Stron | 320 | Format | 24 x 16,5 cm | Język wydania | angielski, niemiecki, francuski, włoski | Rok wydania | 1986 | Okładka | twarda | Stan ksiązki | nowa, nieczytana | Inne | Kolorowe ilustracje | < Loetz Austria 1900 Glas, Glass, Verre, Vetri Katalog szkła iryzującego Loetz. Przepięknie wydany album – katalog – poświęcony znakomitym wyrobom ze szkła z efektem tęczowania. Opracowany przez znakomitego eksperta: Waltraud NeuwirtZapewne zastanawiają się Państwo co w naszej ofercie robi katalog z 1986 roku? Spieszymy z odpowiedzią! Niniejszy album, poświęcony szkłom z maufaktury Loetz z Austrii to pozycja bezcenna, wyjątkowo trudna to zdobycia, ceniona wśród specjalistów i znawców tematu. Obecnie ze względu na znaczący wzrost zainteresowania szkłem iryzującym, wydaje się mieć on jeszcze większe niż w latach 90. XX wieku znaczenie dla kolekcjonerów. Wytwórnia Loetz, podobnie jak Louis Tiffany w Stanach Zjednoczonych, inspirowała się opalizującym szkłem rzymskim, odkrytym w prowadzonych na początku XX wieku wykopaliskach w Europie. Pierwsze wyroby, pokryte cienką warstwą substancji o współczynniku załamania światła większym od współczynnika załamania światła w szkle zrobiły furorę już w latach 20. i 30. XX wieku. W tym czasie kobiety chętnie nabywały flakoniki na perfumy w kolorach tęczy, dekorowały swoje domy ekspresyjnymi wazonami nie mając pojęcia, że szkło, które zdobi ich salony i toaletki jest tak naprawdę przezroczyste, a tylko światło odbite od powierzchni szkła staje się różnobarwne. Zamiłowanie do iryzowanych wyrobów przetrwało do dnia dzisiejszego. Secesyjne obiekty wykonane w tej technice osiągają imponujące wyniki na rynku aukcyjnym, tym bardziej, że ze względu na kruchość materiału, nie przetrwało ich zbyt wiele.
W katalogu, oprócz części albumowej, znajdą Państwo ciekawe wprowadzenie do tematu, historię wytwórni, opisy technologii produkcji, materiały archiwalne, dokumentację, a przede wszystkim stosowane sygnatury – znakowanie. Kolorowe fotografie obrazują m.in.: wazony, klosze, flakony i flakoniki i płytki. Całość na ponad 300 stronach – na uwagę zasługuje fakt, że jest to pozycja wielojęzyczna: j. angielski, niemiecki, francuski i włoski! Książka nowa, oryginalna, nieczytana. Albumowe wydanie – Wiedeń 1986. Niezwykle przyjemna i fachowa lektura dla kolekcjonerów. Od wydawcy: "Der märchenhafte Zauber irisierenden und lüstrierenden Glases wird im Schaffen der weltbekannten Firma Joh. Loetz Witwe vor allem in jenen Höchstleistungen offenbar, die den künstlerischen Entwurf mit handwerklicher und technischer Perfektion vereinten. Anfangs vom Tiffany-Glas inspiriert, fanden die schöpferischen Kräfte der böhmischen Glasfabrik bald ihre Eigenständigkeit, die wohl vieles dem Wiener Entwurf zu verdanken hat. Die vorliegende Publikation umfasst neben Einleitung und Firmenchronik, Katalog und Dokumentation (zeitgenössische Berichte, technische Beschreibungen, Privilegien u.s.w.) vor allem einen außerordentlich reichen Farbteil, der die ganze Schönheit des kostbaren Materials vor Augen führt. Die fast ausnahmslos aus Musealbesitz stammenden Gläser sind durch zeitgenössischen Erwerb in Provenienz und Datierung gesichert. In den 80er Jahren konnte das Österreichische Museum für angewandte Kunst seine Sammlung mit einem Bestand von Fliesen, Scheiben und Halbfabrikaten bereichern, der die Bedeutung der Sammlung noch unterstreicht." - Uwaga - kupujesz książkę bezpośrednio od polskiego partnera wydawcy,co oznacza że nabywasz ją po najlepszej cenie bez zbędnych kosztów drogich, międzynarodowych przesyłek.
- Oferowana książka jest "fabrycznie" nowa.
- Wysyłka realizowana jest w bezpiecznym kartonie jako paczka pocztowa.
- Zapewniamy możliwość nabycia innych katalogów tematycznych.
| | | |