Prowadź bohaterów z mitologii greckiej do walki z Posejdonem w starożytnej scenerii.
Posejdon po przegraniu z Ateną zakładu w sprawie udanej wyprawy Odyseusza, postanawia za wszelką cenę zniszczyć ludzkość. W jego oczach śmiertelnicy są zbyt zuchwali i nie szanują bogów. Bardziej litościwa Atena chce uratować ludzkość, więc po raz kolejny zakłada się z Posejdonem. Jeżeli tylko zdoła z przeciętnego śmiertelnika zrobić bohatera, który zbierze oddział wojenny o sile i umiejętnościach wystarczających, aby pomyślnie przejść każdą próbę, jaką postawi przed nim Posejdon, wtedy to bóg morza będzie musiał przyznać, że ludzie zasłużyli na to, aby żyć po swojemu. Jeżeli jednak wybrany śmiertelnik nie przejdzie pomyślnie próby, wtedy Posejdon będzie mógł zniszczyć całą ludzkość.
Tak oto przedstawia się fabuła Invictusa. Świat gry jest interesujący i aktywny - znajdziemy w nim wiele osób, z którymi można porozmawiać (lub walczyć) i mnóstwo miejsc do odkrycia. Invictus może się poszczycić wysoką szczegółowością terenu i obiektów do niego należących. W grze znajdziemy góry i doliny, drzewa wyglądające inaczej z każdej strony, wodę chlapiącą podczas przechodzenia. Gracz może obracać, przesuwać a także zmieniać perspektywę kamery co daje mu ogromne możliwości w obserwowaniu toczącej się akcji. Np. gdy będzie chciał mieć widok na całe pole bitwy oddali ją, a zbliży gdy będzie chciał pokierować konkretnymi jednostkami do ataku. Wszystkie postacie również zostały zrealizowane całkowicie w technice 3D. Cechuje je ogromna szczegółowość, pozwalająca np. dojrzeć budowę mięśni cyklopów, czy też węże wijące się na głowie Gorgony.
Na dodatek każdy bohater ma specjalną zdolność, która wywołuje pewien rodzaj efektu specjalnego. Np. Herkules może wywołać trzęsienie ziemi, które wyrzuca wrogów w powietrze i rozbryzguje wodę, zaś inna jednostka może wypuszczać kule ognia, zapalające przeciwnika. Również strona dźwiękowa jest bardzo bogata - zawiera odgłosy otoczenia, muzykę, efekty specjalne i mnóstwo dialogów.
Twórcy położyli duży nacisk na sztuczną inteligencję jednostek, dając również graczowi możliwość tworzenia formacji. Będą one bardzo przydatne, gdy będzie miał on duże pole manewru, jednak gdy teren będzie niekorzystny będą spowalniać jednostki, tak więc gracz będzie musiał korzystać z nich rozsądnie. Dodatkowo do gry wprowadzona została możliwość ustawienia poziomu brawury i agresji oddziału. W zależności od niego jednostki albo rzucą się jak szaleńcy w wir bitewny, albo też przy najmniejszym zadraśnięciu uciekną gdzie pieprz rośnie. Gracz może kontrolować prawie każdy typ jednostki występujący w grze, większość potworów będzie musiał pokonać, zanim przyjmie je do swojego oddziału, jednak kilka będzie mógł wcielić w inny sposób.