Książka jest NOWA, w stanie IDEALNYM. Niezależnie od ilości zakupionych książek płacisz tylko jednorazowy koszt wysyłki. Inventor. Podstawy projektowania
Wydawnictwo: Helion Spraw, by Inventor nie miał przed Tobą tajemnic
- Poznaj najnowsze środowisko do projektowania przestrzennego
- Naucz się tworzyć szkice 2D i modelować w trzech wymiarach
- Opanuj narzędzia do tworzenia zespołów i techniki ich prezentacji
Inventor to jedno z najczęściej używanych środowisk do wspomaganego komputerowo projektowania części i zespołów mechanicznych. Rosnąca popularność aplikacji, duże możliwości w zakresie tworzenia dokumentacji, cyfrowego prototypowania, symulacji działania mechanizmów i wymiany danych projektowych oraz wsparcie zapewniane przez producenta programu gwarantują, że czas poświęcony na jego naukę okaże się doskonałą inwestycją w przyszłość.
Rozpoczęcie przygody z Inventorem znakomicie ułatwi książka "Inventor 2011 PL. Pierwsze kroki ". Podręcznik "za rękę" poprowadzi początkującego użytkownika przez świat projektowania technicznego, przedstawiając podstawowe informacje o programie i sposobach jego stosowania. Czytelnik dowie się, do czego służą poszczególne narzędzia i jak skonfigurować interfejs aplikacji. Pozna metody tworzenia i edytowania płaskich rysunków, brył trójwymiarowych i całych zespołów. Zagadnienia związane z symulowaniem działania mechanizmów oraz animowaniem procesów ich montażu i demontażu nie będą stanowiły już żadnego problemu.
Poszczególne tematy przedstawiane są w bardzo praktyczny sposób, dzięki czemu podręcznik doskonale nadaje się do samodzielnej nauki korzystania z najnowszej wersji środowiska Inventor, stanowiąc jednocześnie świetny materiał pomocniczy na kursach i szkoleniach z obsługi tego programu.
- Elementy interfejsu programu Inventor i sposoby ich używania
- Tworzenie szkiców w oparciu o wiązania geometryczne i wymiarowe
- Generowanie trójwymiarowych brył, przekształcanie ich i łączenie
- Korzystanie z biblioteki elementów znormalizowanych
- Symulacja ruchu oraz animowanie montażu i demontażu zespołów
- Tworzenie dokumentacji technicznej części i złożeń
- Praktyczne przykłady różnorodnych zastosowań Inventora
Z przyjemnością rozpocznij praktyczną naukę obsługi jednego z najpopularniejszych środowisk do trójwymiarowego projektowania układów mechanicznych!
Spis treści:Rozdział 1. Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor (7)
- 1.1. Uruchamianie programu (7)
- 1.2. Interfejs użytkownika (9)
- 1.2.1. Okno programu Inventor (9)
- 1.2.2. Podpowiedzi systemu (11)
- 1.2.3. Przeglądarka menu (11)
- 1.2.4. Pasek szybkiego dostępu (13)
- 1.2.5. Karty wstążek (13)
- 1.2.6. Panele wstążki (14)
- 1.3. Praca z programem Autodesk Inventor (15)
- 1.3.1. Tworzenie szkicu (15)
- 1.3.2. Generowanie brył (17)
- 1.4. Oglądanie modeli (19)
- 1.4.1. Przesuwanie (19)
- 1.4.2. Powiększanie i pomniejszanie modeli (20)
- 1.4.3. Obracanie (22)
- 1.5. Wyświetlanie modeli (23)
- 1.5.1. Styl wizualny (23)
- 1.5.2. Wyświetlanie cieni (25)
- 1.5.3. Odbicia (26)
- 1.5.4. Oświetlenie (26)
- 1.5.5. Widoki kamery (27)
- 1.5.6. Wyświetlanie tekstury (28)
- 1.5.7. Właściwości fizyczne (29)
- 1.6. Modyfikacja modeli (30)
- 1.6.1. Edycja elementu (30)
- 1.6.2. Edycja szkicu (31)
- 1.6.3. Uchwyty 3D (33)
- 1.6.4. Minipaski narzędzi (34)
- 1.7. Otwieranie i zapisywanie plików (34)
- 1.7.1. Uruchamianie nowego szablonu (34)
- 1.7.2. Uruchamianie istniejącego pliku (35)
- 1.7.3. Zapisywanie plików modeli (37)
- 1.7.4. Eksportowanie danych (37)
- 1.8. Idea pracy w programie Autodesk Inventor (39)
- 1.8.1. Praca modułowa (39)
- 1.8.2. Definiowanie projektu (41)
Rozdział 2. Wykreślanie szkiców (47)
- 2.1. Praca ze szkicem (47)
- 2.1.1. Uruchamianie środowiska szkicu (47)
- 2.1.2. Narzędzia do wykreślania szkicu (48)
- 2.1.3. Metodyka wykreślania geometrii szkicu (51)
- 2.1.4. Podpowiedzi w belce statusowej (51)
- 2.1.4. Linie śledzenia (52)
- 2.1.5. Wskazywanie obiektów (53)
- 2.1.6. Usuwanie obiektów (53)
- 2.1.7. Układ współrzędnych (54)
- 2.2. Wiązania geometryczne (55)
- 2.2.1. Czym są wiązania geometryczne (55)
- 2.2.2. Tryby lokalizacji (56)
- 2.2.3. Wiązanie poziome (57)
- 2.2.4. Wiązanie pionowe (58)
- 2.2.5. Wiązanie współliniowości (58)
- 2.2.6. Wiązanie zgodności (60)
- 2.2.7. Wiązanie symetryczności (61)
- 2.2.8. Wiązanie prostopadłości (62)
- 2.2.9. Wiązanie równoległości (63)
- 2.2.10. Wiązanie równości (64)
- 2.2.11. Wiązanie koncentryczności (65)
- 2.2.12. Wiązanie styczności (66)
- 2.2.13. Wiązanie mocujące (67)
- 2.3. Edycja wiązań geometrycznych (68)
- 2.3.1. Kontrola zdefiniowanych wiązań (68)
- 2.3.2. Wyświetlanie zdefiniowanych wiązań (68)
- 2.3.3. Usuwanie wiązań (69)
- 2.3.4. Ukrywanie wyświetlonych wiązań (69)
- 2.3.5. Widoczność wiązań (69)
- 2.3.6. Wyświetlanie stopni swobody (70)
- 2.3.7. Automatyczne tworzenie wiązań (72)
- 2.4. Wiązania wymiarowe (73)
- 2.4.1. Czym są wiązania wymiarowe (73)
- 2.4.2. Wymiarowanie liniowe (74)
- 2.4.3. Przewymiarowanie geometrii (75)
- 2.4.4. Wymiar sterowany (75)
- 2.4.5. Edycja wymiarowania (75)
- 2.4.6. Tworzenie wyrażeń (76)
- 2.5. Wykreślanie obiektów graficznych (81)
- 2.5.1. Linia (81)
- 2.5.2. Łuk styczny (84)
- 2.5.3. Okrąg (87)
- 2.5.4. Prostokąt (89)
- 2.5.5. Łuk (92)
- 2.5.6. Elipsa (95)
- 2.5.7. Wielobok (96)
- 2.5.8. Tekst (96)
- 2.6. Edycja obiektów graficznych (97)
- 2.6.1. Zaokrąglanie (97)
- 2.6.2. Fazowanie (99)
- 2.6.3. Lustrzane odbicie (103)
- 2.6.4. Szyk prostokątny (105)
- 2.6.5. Szyk kołowy (110)
- 2.6.6. Ucinanie (113)
- 2.6.7. Kopiowanie (117)
- 2.6.8. Odsunięcie (121)
Rozdział 3. Generowanie modeli bryłowych (127)
- 3.1. Wprowadzenie (127)
- 3.2. Narzędzia do modelowania części (128)
- 3.3. Elementy szkicowane (130)
- 3.3.1. Wyciągnięcie proste (131)
- 3.3.2. Obrót (155)
- 3.3.3. Przeciągnięcie (164)
- 3.3.4. Płaszczyzna konstrukcyjna (172)
- 3.3.5. Oś konstrukcyjna (175)
- 3.3.6. Punkt konstrukcyjny (176)
- 3.3.7. Wyciągnięcie złożone (177)
- 3.3.8. Zwój (184)
- 3.3.9. Żebro (186)
- 3.3.10. Podziel (192)
- 3.3.11. Pochylenie ściany (194)
- 3.3.12. Współdzielenie szkicu (200)
- 3.4. Elementy wstawiane (205)
- 3.4.1. Zaokrąglanie elementów (205)
- 3.4.2. Fazowanie elementów (215)
- 3.4.3. Gwint (219)
- 3.4.4. Otwór (226)
- 3.4.5. Szyk kołowy elementów (243)
- 3.4.6. Szyk prostokątny elementów (247)
- 3.4.7. Odbicie lustrzane elementów (251)
- 3.4.8. Skorupa (253)
Rozdział 4. Tworzenie zespołów (257)
- 4.1. Wprowadzenie do środowiska zespołu (257)
- 4.1.1. Uruchamianie środowiska (257)
- 4.1.2. Narzędzia do tworzenia zespołów (258)
- 4.2. Techniki tworzenia zespołów (260)
- 4.2.1. Technika "od dołu do góry" (260)
- 4.2.2. Technika "od góry do dołu" (270)
- 4.2.3. Technika mieszana (279)
- 4.3. Edycja zespołu (290)
- 4.3.1. Modyfikacja komponentów (290)
- 4.3.2. Widoczność komponentów (291)
- 4.3.3. Utwierdzanie komponentów (292)
- 4.3.4. Edycja wiązań dla komponentów (293)
- 4.4. Wiązania zespołu (294)
- 4.4.1. Wiązania zestawiające (296)
- 4.4.2. Sterowanie wiązaniami (308)
- 4.4.3. Wiązania kątowe (314)
- 4.4.4. Wiązania styczności (323)
- 4.4.5. Wiązania wstawiające (327)
- 4.5. Wiązania ruchu (332)
- 4.5.1. Wiązania obrotowe (334)
- 4.5.2. Zespół kontaktowy dwóch kół zębatych (342)
- 4.5.3. Wiązania obrotowo-przesuwne (345)
Rozdział 5. Prezentacja zespołu (351)
- 5.1. Uruchamianie szablonu prezentacji (351)
- 5.2. Projekt zespołu połączenia śrubowego (352)
- 5.3. Automatyczne tworzenie prezentacji (358)
- 5.4. Ręczne tworzenie prezentacji (360)
- 5.5. Edycja prezentacji zespołu (366)
- 5.6. Precyzyjne obracanie widoku prezentacji (367)
- 5.7. Animacja prezentacji zespołu (368)
Rozdział 6. Dokumentacja techniczna (369)
- 6.1. Narzędzia do tworzenia dokumentacji płaskiej (369)
- 6.2. Arkusz, ramka i tabelka rysunkowa (371)
- 6.2.1. Tworzenie i edycja arkusza (371)
- 6.2.2. Tworzenie i edycja ramki rysunkowej (373)
- 6.2.3. Tworzenie i edycja tabelki rysunkowej (374)
- 6.3. Tworzenie widoków rysunków (378)
- 6.3.1. Widok bazowy (383)
- 6.3.2. Rzut (385)
- 6.3.3. Szczegół (386)
- 6.3.4. Przerwanie (387)
- 6.4. Tworzenie przekrojów na rysunkach (390)
- 6.4.1. Przekrój (390)
- 6.4.2. Tworzenie półprzekroju (397)
- 6.4.3. Wyrwanie (401)
- 6.5. Narzędzia do opisu rysunków (410)
- 6.6. Wymiarowanie (411)
- 6.6.1. Wymiar (412)
- 6.6.2. Edycja wymiarowania (413)
- 6.6.3. Wymiarowanie średnic i promieni (417)
- 6.6.4. Wymiarowanie od bazy (417)
- 6.7. Opisywanie rysunków (420)
- 6.7.1. Linia środkowa (420)
- 6.7.2. Dwusieczna linii środkowej (420)
- 6.7.3. Szyk wyśrodkowany (421)
- 6.7.4. Znacznik środka (421)
- 6.7.5. Opis otworu i gwintu (422)
- 6.7.6. Tabela otworów (422)
- 6.8. Dodawanie symboli (424)
- 6.8.1. Symbol chropowatości powierzchni (424)
- 6.8.2. Tolerancja kształtu i położenia (426)
- 6.8.3. Symbol identyfikatora bazy (429)
- 6.9. Opis rysunku złożeniowego (430)
- 6.9.1. Przygotowanie złożenia (430)
- 6.9.2. Widoki i przekroje złożenia (436)
- 6.9.3. Numerowanie pozycji (442)
- 6.9.4. Edycja numerowania pozycji (442)
- 6.9.5. Lista części (445)
- 6.9.6. Edycja listy części (446)
Skorowidz (449) |