Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Inventor Podstawy projektowania

06-02-2014, 17:28
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 69.60 zł     
Użytkownik ksiazka_z_pasja
numer aukcji: 3864341546
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 24   
Koniec: 06-02-2014 17:33:43

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Inventor. Podstawy projektowania

Bogdan Noga

 

rok wydania: 01/2011
stron: 464
format: 168 x 237 mm
oprawa: miękka
wydawnictwo: Helion

Spraw, by Inventor nie miał przed Tobą tajemnic

* Poznaj najnowsze środowisko do projektowania przestrzennego
* Naucz się tworzyć szkice 2D i modelować w trzech wymiarach
* Opanuj narzędzia do tworzenia zespołów i techniki ich prezentacji

Inventor to jedno z najczęściej używanych środowisk do wspomaganego komputerowo projektowania części i zespołów mechanicznych. Rosnąca popularność aplikacji, duże możliwości w zakresie tworzenia dokumentacji, cyfrowego prototypowania, symulacji działania mechanizmów i wymiany danych projektowych oraz wsparcie zapewniane przez producenta programu gwarantują, że czas poświęcony na jego naukę okaże się doskonałą inwestycją w przyszłość.

Rozpoczęcie przygody z Inventorem znakomicie ułatwi książka "Inventor 2011 PL. Pierwsze kroki". Podręcznik "za rękę" poprowadzi początkującego użytkownika przez świat projektowania technicznego, przedstawiając podstawowe informacje o programie i sposobach jego stosowania. Czytelnik dowie się, do czego służą poszczególne narzędzia i jak skonfigurować interfejs aplikacji. Pozna metody tworzenia i edytowania płaskich rysunków, brył trójwymiarowych i całych zespołów. Zagadnienia związane z symulowaniem działania mechanizmów oraz animowaniem procesów ich montażu i demontażu nie będą stanowiły już żadnego problemu.

Poszczególne tematy przedstawiane są w bardzo praktyczny sposób, dzięki czemu podręcznik doskonale nadaje się do samodzielnej nauki korzystania z najnowszej wersji środowiska Inventor, stanowiąc jednocześnie świetny materiał pomocniczy na kursach i szkoleniach z obsługi tego programu.

* Elementy interfejsu programu Inventor i sposoby ich używania
* Tworzenie szkiców w oparciu o wiązania geometryczne i wymiarowe
* Generowanie trójwymiarowych brył, przekształcanie ich i łączenie
* Korzystanie z biblioteki elementów znormalizowanych
* Symulacja ruchu oraz animowanie montażu i demontażu zespołów
* Tworzenie dokumentacji technicznej części i złożeń
* Praktyczne przykłady różnorodnych zastosowań Inventora

Z przyjemnością rozpocznij praktyczną naukę obsługi jednego z najpopularniejszych środowisk do trójwymiarowego projektowania układów mechanicznych!
SPIS TREŚCI:
Rozdział 1. Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor (7)

1.1. Uruchamianie programu (7)
1.2. Interfejs użytkownika (9)
1.2.1. Okno programu Inventor (9)
1.2.2. Podpowiedzi systemu (11)
1.2.3. Przeglądarka menu (11)
1.2.4. Pasek szybkiego dostępu (13)
1.2.5. Karty wstążek (13)
1.2.6. Panele wstążki (14)
1.3. Praca z programem Autodesk Inventor (15)
1.3.1. Tworzenie szkicu (15)
1.3.2. Generowanie brył (17)
1.4. Oglądanie modeli (19)
1.4.1. Przesuwanie (19)
1.4.2. Powiększanie i pomniejszanie modeli (20)
1.4.3. Obracanie (22)
1.5. Wyświetlanie modeli (23)
1.5.1. Styl wizualny (23)
1.5.2. Wyświetlanie cieni (25)
1.5.3. Odbicia (26)
1.5.4. Oświetlenie (26)
1.5.5. Widoki kamery (27)
1.5.6. Wyświetlanie tekstury (28)
1.5.7. Właściwości fizyczne (29)
1.6. Modyfikacja modeli (30)
1.6.1. Edycja elementu (30)
1.6.2. Edycja szkicu (31)
1.6.3. Uchwyty 3D (33)
1.6.4. Minipaski narzędzi (34)
1.7. Otwieranie i zapisywanie plików (34)
1.7.1. Uruchamianie nowego szablonu (34)
1.7.2. Uruchamianie istniejącego pliku (35)
1.7.3. Zapisywanie plików modeli (37)
1.7.4. Eksportowanie danych (37)
1.8. Idea pracy w programie Autodesk Inventor (39)
1.8.1. Praca modułowa (39)
1.8.2. Definiowanie projektu (41)

Rozdział 2. Wykreślanie szkiców (47)

2.1. Praca ze szkicem (47)
2.1.1. Uruchamianie środowiska szkicu (47)
2.1.2. Narzędzia do wykreślania szkicu (48)
2.1.3. Metodyka wykreślania geometrii szkicu (51)
2.1.4. Podpowiedzi w belce statusowej (51)
2.1.4. Linie śledzenia (52)
2.1.5. Wskazywanie obiektów (53)
2.1.6. Usuwanie obiektów (53)
2.1.7. Układ współrzędnych (54)
2.2. Wiązania geometryczne (55)
2.2.1. Czym są wiązania geometryczne (55)
2.2.2. Tryby lokalizacji (56)
2.2.3. Wiązanie poziome (57)
2.2.4. Wiązanie pionowe (58)
2.2.5. Wiązanie współliniowości (58)
2.2.6. Wiązanie zgodności (60)
2.2.7. Wiązanie symetryczności (61)
2.2.8. Wiązanie prostopadłości (62)
2.2.9. Wiązanie równoległości (63)
2.2.10. Wiązanie równości (64)
2.2.11. Wiązanie koncentryczności (65)
2.2.12. Wiązanie styczności (66)
2.2.13. Wiązanie mocujące (67)
2.3. Edycja wiązań geometrycznych (68)
2.3.1. Kontrola zdefiniowanych wiązań (68)
2.3.2. Wyświetlanie zdefiniowanych wiązań (68)
2.3.3. Usuwanie wiązań (69)
2.3.4. Ukrywanie wyświetlonych wiązań (69)
2.3.5. Widoczność wiązań (69)
2.3.6. Wyświetlanie stopni swobody (70)
2.3.7. Automatyczne tworzenie wiązań (72)
2.4. Wiązania wymiarowe (73)
2.4.1. Czym są wiązania wymiarowe (73)
2.4.2. Wymiarowanie liniowe (74)
2.4.3. Przewymiarowanie geometrii (75)
2.4.4. Wymiar sterowany (75)
2.4.5. Edycja wymiarowania (75)
2.4.6. Tworzenie wyrażeń (76)
2.5. Wykreślanie obiektów graficznych (81)
2.5.1. Linia (81)
2.5.2. Łuk styczny (84)
2.5.3. Okrąg (87)
2.5.4. Prostokąt (89)
2.5.5. Łuk (92)
2.5.6. Elipsa (95)
2.5.7. Wielobok (96)
2.5.8. Tekst (96)
2.6. Edycja obiektów graficznych (97)
2.6.1. Zaokrąglanie (97)
2.6.2. Fazowanie (99)
2.6.3. Lustrzane odbicie (103)
2.6.4. Szyk prostokątny (105)
2.6.5. Szyk kołowy (110)
2.6.6. Ucinanie (113)
2.6.7. Kopiowanie (117)
2.6.8. Odsunięcie (121)

Rozdział 3. Generowanie modeli bryłowych (127)

3.1. Wprowadzenie (127)
3.2. Narzędzia do modelowania części (128)
3.3. Elementy szkicowane (130)
3.3.1. Wyciągnięcie proste (131)
3.3.2. Obrót (155)
3.3.3. Przeciągnięcie (164)
3.3.4. Płaszczyzna konstrukcyjna (172)
3.3.5. Oś konstrukcyjna (175)
3.3.6. Punkt konstrukcyjny (176)
3.3.7. Wyciągnięcie złożone (177)
3.3.8. Zwój (184)
3.3.9. Żebro (186)
3.3.10. Podziel (192)
3.3.11. Pochylenie ściany (194)
3.3.12. Współdzielenie szkicu (200)
3.4. Elementy wstawiane (205)
3.4.1. Zaokrąglanie elementów (205)
3.4.2. Fazowanie elementów (215)
3.4.3. Gwint (219)
3.4.4. Otwór (226)
3.4.5. Szyk kołowy elementów (243)
3.4.6. Szyk prostokątny elementów (247)
3.4.7. Odbicie lustrzane elementów (251)
3.4.8. Skorupa (253)

Rozdział 4. Tworzenie zespołów (257)

4.1. Wprowadzenie do środowiska zespołu (257)
4.1.1. Uruchamianie środowiska (257)
4.1.2. Narzędzia do tworzenia zespołów (258)
4.2. Techniki tworzenia zespołów (260)
4.2.1. Technika "od dołu do góry" (260)
4.2.2. Technika "od góry do dołu" (270)
4.2.3. Technika mieszana (279)
4.3. Edycja zespołu (290)
4.3.1. Modyfikacja komponentów (290)
4.3.2. Widoczność komponentów (291)
4.3.3. Utwierdzanie komponentów (292)
4.3.4. Edycja wiązań dla komponentów (293)
4.4. Wiązania zespołu (294)
4.4.1. Wiązania zestawiające (296)
4.4.2. Sterowanie wiązaniami (308)
4.4.3. Wiązania kątowe (314)
4.4.4. Wiązania styczności (323)
4.4.5. Wiązania wstawiające (327)
4.5. Wiązania ruchu (332)
4.5.1. Wiązania obrotowe (334)
4.5.2. Zespół kontaktowy dwóch kół zębatych (342)
4.5.3. Wiązania obrotowo-przesuwne (345)

Rozdział 5. Prezentacja zespołu (351)

5.1. Uruchamianie szablonu prezentacji (351)
5.2. Projekt zespołu połączenia śrubowego (352)
5.3. Automatyczne tworzenie prezentacji (358)
5.4. Ręczne tworzenie prezentacji (360)
5.5. Edycja prezentacji zespołu (366)
5.6. Precyzyjne obracanie widoku prezentacji (367)
5.7. Animacja prezentacji zespołu (368)

Rozdział 6. Dokumentacja techniczna (369)

6.1. Narzędzia do tworzenia dokumentacji płaskiej (369)
6.2. Arkusz, ramka i tabelka rysunkowa (371)
6.2.1. Tworzenie i edycja arkusza (371)
6.2.2. Tworzenie i edycja ramki rysunkowej (373)
6.2.3. Tworzenie i edycja tabelki rysunkowej (374)
6.3. Tworzenie widoków rysunków (378)
6.3.1. Widok bazowy (383)
6.3.2. Rzut (385)
6.3.3. Szczegół (386)
6.3.4. Przerwanie (387)
6.4. Tworzenie przekrojów na rysunkach (390)
6.4.1. Przekrój (390)
6.4.2. Tworzenie półprzekroju (397)
6.4.3. Wyrwanie (401)
6.5. Narzędzia do opisu rysunków (410)
6.6. Wymiarowanie (411)
6.6.1. Wymiar (412)
6.6.2. Edycja wymiarowania (413)
6.6.3. Wymiarowanie średnic i promieni (417)
6.6.4. Wymiarowanie od bazy (417)
6.7. Opisywanie rysunków (420)
6.7.1. Linia środkowa (420)
6.7.2. Dwusieczna linii środkowej (420)
6.7.3. Szyk wyśrodkowany (421)
6.7.4. Znacznik środka (421)
6.7.5. Opis otworu i gwintu (422)
6.7.6. Tabela otworów (422)
6.8. Dodawanie symboli (424)
6.8.1. Symbol chropowatości powierzchni (424)
6.8.2. Tolerancja kształtu i położenia (426)
6.8.3. Symbol identyfikatora bazy (429)
6.9. Opis rysunku złożeniowego (430)
6.9.1. Przygotowanie złożenia (430)
6.9.2. Widoki i przekroje złożenia (436)
6.9.3. Numerowanie pozycji (442)
6.9.4. Edycja numerowania pozycji (442)
6.9.5. Lista części (445)
6.9.6. Edycja listy części (446)

Skorowidz (449)

ksiazka_z_pasja

to nasze nowe konto na Allegro

Od lat sprzedajemy na kontach

ksiazka_gliwice oraz MercuriusGliwice

 

Łącząc zakupy z naszych kont, za przesyłkę płacisz tylko raz!