Oprawa: Miękka
Format: 16.5x23.5cm
Ilość stron: 247
Wydanie: 1
Rok wydania: 2010
Internet jest medium i wpływa na kształt przekazów dziennikarskich. Przekaz internetowy jest bardziej zwięzły od przekazu tradycyjnego. Stanowi w mniejszym stopniu narrację, a w większym bazę danych, dlatego też można w nim zawrzeć o wiele więcej treści niż w tradycyjnych przekazach dziennikarskich. W podobny sposób została skonstruowana ta książka. Zamiast jednej spójnej narracji składa się na nią wiele krótszych tekstów, przedstawiających różne punkty widzenia.
ze Wstępu
Z roku na rok media internetowe wzmacniają swoją pozycję na rynku informacji, wypierając i asymilując tradycyjne publikatory. Coraz więcej młodych dziennikarzy właśnie od internetu rozpoczyna kontakt z profesjonalną informacją, coraz więcej doświadczonych ludzi mediów z wyboru lub (niestety częściej) z konieczności zaczyna posługiwać się nowymi formami przekazu. Internetowe gatunki dziennikarskie, najbardziej kompletny od kilku lat w Polsce podręcznik dla ludzi nowych mediów dostarcza obydwu grupom inspiracji do rozszerzenia i uzupełnienia swoich umiejętności warsztatowych, równocześnie pomagając lepiej zrozumieć zasady rządzące skomplikowanymi relacjami z publicznością. Takie książki powinny się ukazywać co rok.
Leszek Olszański