International Cricket 2010 to kontynuacja serii gier poświęconych jednej z ulubionych dyscyplin sportowych mieszkańców Brytyjskiej Wspólnoty Narodów (i nie tylko). Za produkcją stoi australijskie studio Trickstar Games a wydawcą jest firma Codemasters Software z Wielkiej Brytanii.
Do prac nad International Cricket 2010 zaangażowani zostali twórcy serii Brian Lara International Cricket oraz wydanej w roku ubiegłym gry Ashes Cricket 2009. Tym razem postawili oni przed sobą wyjątkowo trudne wyzwanie przeniesienia atmosfery i wrażeń, jakie towarzyszą rozgrywkom krykieta na prawdziwych boiskach do gry wideo. Zaproponowane ulepszenia koncentrują się wokół kwestii zwiększenia widowiskowości rozgrywki oraz poprawy kontroli nad poczynaniami zawodników w grze.
Pierwsze novum to wykorzystanie Action Cam. Kamera pozwala płynnie zmieniać swoje położenie w zależności od sytuacji na boisku. Dzięki temu rzuty korkową piłką, której prędkość często przekracza 90 mil na godzinę, wyglądają jeszcze bardziej efektownie, podobnie zresztą jak spektakularne odbicia batsmana. Rzecz jasna gracze przyzwyczajeni do widoku „telewizyjnego” w dalszym ciągu mogą korzystać z ulubionej perspektywy.
Wspomniany obrońca (batsman) wyposażony został w nowy system kierowania odbiciami. Zapewnia on pełną, 360-stopniową swobodę w operowaniu kijem. Dzięki temu batsman w IC 2010 może z łatwością wybrać, w którą stronę odbić piłkę i z jaką siłą. W krykiecie jest to bardzo istotny element, a wprawny obrońca potrafi wykorzystywać nawet kilkanaście rodzajów uderzeń.
W porównaniu do AC 2009 gra oferuje większą liczbę dostępnych drużyn narodowych, których zaimplementowano aż 16. International Cricket 2010 korzysta z licencji angielskiego, walijskiego i australijskiego związku krykieta. Dzięki temu w grze pojawiają się nazwiska prawdziwych zawodników reprezentujących te narodowości, a także autentycznie wyglądające stroje i sprzęt sportowy. Graczom oddano też do dyspozycji funkcjonalny edytor, pozwalający stworzyć własnych zawodników i zespoły.
Zmagania krykiecistów w IC 2010 toczą się na 21 wiernie odwzorowanych stadionach, w tym uznawanym za „ojczyznę” tej dyscypliny londyńskim Lord's Cricket Ground.
Twórcy gry przewidzieli możliwość rozgrywania trzech standardowych typów meczów (test matches, limited over games oraz twenty20) oraz dodali tryb szybkich pojedynków (instant matches).
Oprawa audio-wizualna International Cricket 2010 stoi na wysokim poziomie. Jakości tekstur czy animacjom postaci trudno cokolwiek zarzucić.
Poza rozgrywką z przeciwnikami sterowanymi przez sztuczną inteligencję, gra umożliwia rywalizację z żywymi przeciwnikami za pośrednictwem internetu lub poprzez połączenie lokalne.