Korzystanie z interfejsu diagnostycznego jest niezwykle proste. Urządzenie z jednej strony podłączamy do złącza diagnostycznego w samochodzie, a z drugiej strony do dowolnego komputera PC wyposażonego w złącze USB (przy pierwszym podłączeniu do komputera należy zainstalować sterowniki dostarczone na płycie CD). Po prawidłowym podłączeniu włączamy zapłon, następnie uruchamiamy odpowiedni program diagnostyczny.
Instalacja sterowników: Jako pierwsi na rynku z branży opracowaliśmy specjalny program instalacyjny "
Asystent Instalacji i Konfiguracji Urządzenia". Wystarczy włożyć płytę do napędu i po automatycznym uruchomieniu pliku "
autorun.exe" pojawi się nasz autorski program instalacyjny.
Rys. 1 - Diagnostik - program instalacyjny. Należy teraz wykonać odpowiednio krok 1, 2 i 3 (postępując zgodnie ze wskazówkami), aby bezproblemowo przebrnąć przez proces instalacji urządzenia w systemie (w razie problemów przy każdym kroku dostępna jest szybka pomoc będąca w zasięgu jednego kliknięcia).
OGŁASZAMY KONIEC ZE ŻMUDNYM STUDIOWANIEM INSTRUKCJI !!!
Najpopularniejszym programem współpracującym z interfejsem jest
Vag-com do wersji
409.1 włącznie. Dodatkowo interfejs współpracuje z każdym innym programem diagnostycznym przeznaczonym do samochodów grupy VAG takimi jak np.:
-
VWTool-
Polski-Vag-
VCDS Lite Po uruchomieniu programu wybieramy moduł (Rys. 2) z którym chcemy się połączyć (może to być sterownik silnika, abs`u, air-bag`u, immobilisera lub każdy inny spośród kilkudziesięciu dostępnych).
Rys. 2 - program Vag-com - wybór sterownika. Gdy dokonamy wyboru odpowiedniego modułu czekamy na zgłoszenie się sterownika (Rys. 3).
Rys. 3 - program Vag-com - połączenie ze sterownikiem. Po połączeniu ze sterownikiem można wybrać interesujące nas funkcje podstawowe (np. odczyt kodów usterek, bloki pomiarowe, pojedynczy odczyt), lub funkcje zaawansowane (np. kodowanie, nastawy podstawowe, przeprowadzanie adaptacji elementów wykonawczych, test elementów wykonawczych).
Na poniższym rysunku (Rys. 4) przedstawiono działanie funkcji "Bloki pomiarowe". Diagnozowane auto to Skoda Octavia 1.6 `99r. Rysunek przedstawia pracę silnika na biegu jałowym oraz reakcję na naciśnięcie pedału gazu.
Rys. 4 - program Vag-com - funkcja "Bloki pomiarowe". W ten prosty sposób można sprawdzić każdy samochód koncernu VAG. Wystarczy wsiąść do auta, włączyć program i zrobić próbną jazdę obserwując aktualne parametry pracy.
... jako jedyni na rynku oferujemy
bezpłatną, fachową pomoc techniczną. Masz problem z instalacją sterownika, obsługą programu, lokalizacją złącza diagnostycznego? - wystarczy, że napiszesz do nas na adres mailowy
[zasłonięte]@diagnostik.pl - nasz konsultant odpowie na każde zadane pytanie.
Tego produktu nie trzeba reklamować. Nadal się wahasz? Koszt podłączenia auta pod komputer u specjalisty to około 100zł (lub nawet 200zł, w autoryzowanym serwisie). Wystarczy, że zdiagnozujesz auto sobie i sąsiadowi, a interfejs już się zwróci.
...i nie zapominaj - jest Twój na zawsze!
UWAGA - SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE DIAGNOSTYKI W SAMOCHODZIE DLA NIEDOŚWIADCZONEGO UŻYTKOWNIKA NIE PRZEKROCZY 5-10 MINUT !!!