Interfejs diagnostyczny na USB we wtyku OBD II
dwie linie K i linia L
Dzięki temu urządzeniu można diagnozować wszystkie auta
do 2004
VW
Audi
Seat
Skoda
oraz jest on przeznaczony jest do diagnostyki takich aut jak:
Renault
Dacia
Volvo
BMW
Fiat
Alfa Romeo
Lancia
Oczywiście nie obsługuje wszystkich modeli z wszystkich lat ale jak za te pieniądze
to i tak bardzo wiele.
(nie posiadamy dokładnej listy jakie)
Dołączone oprogramowanie umożliwia m.in:
-odczyt oraz kasowanie błędów z pamięci sterowników
-adaptacje
-odczyt oraz rejestrowanie wartości bieżących (Live Data - logi)
-test elementów wykonawczych
-programowanie oraz kodowanie sterowników
Można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzięki co z kolei pozwala bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
-
- kasować kody usterek (AIRBAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.)
-
- kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
-
- podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, synchronizacje rozrządu PD, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.)
-
- adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR
-
- kodować piloty.
W przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest:
- odczytywanie oczekujących kodów błędów (DTC)
- odczytywanie zarejestrowanych kodów błędów (DTC)
- kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL)
- możliwość zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu
późniejszej analizy
- diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki
- dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej
- prędkość obrotowa silnika (RPM)
- obciążenie (Calculated Load Value)
- temperatura płynu chłodzącego (Coolant Temperature)
- status układu paliwowego (Fuel System Status)
- prędkość pojazdu (Vehicle Speed)
- krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim)
- długoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim)
- podciśnienie w kolektorze ssącym (Intake Manifold Pressure)
- kąt wyprzedzenia zapłonu (Timing Advance)
- temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature)
- przepływ powietrza - wskazanie przepływomierza (Air Flow Rate)
- położenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position)
- wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims)
- ciśnienie paliwa (Fuel Pressure)
- sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia
poszczególnych cylindrów - czyli
różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry, aby
silnik równo pracował na biegu jałowym.
- pomiary parametrów pojazdu
- mocy i przyspieszenia