Prosimy zwracać uwagę na terminy realizacji transakcji na dole strony
Kupując akceptujesz nasz regulamin na stronie "o mnie".
Płatności "zwykły przelew" są szybciej księgowane niż payu
LISTY NIEPOLECONE NIE PODLEGAJĄ REKLAMACJI I SĄ WYSYŁANE NA ODPOWIEDZIALNOŚĆ KUPUJĄCEGO
|
Wydawca: Helion Rok wydania: 2013 Okładka: Miękka Wymiary: 16.0x23.5cm Ilość stron: 178 ISBN: 978-83-[zasłonięte]-3526-9 Cena detaliczna: 39,90
|
Opis:Problem interfejsu dla osób z różnego typu dysfunkcjami jest badany od lat. Powstało wiele reguł, heurystyk i zaleceń dotyczących zwłaszcza interfejsu WWW. Punktem odniesienia musi być w tym wypadku obejmujący różne dysfunkcje i stale aktualizowany zestaw zaleceń odnośnie do jego budowy: Web Content Accessibility Guidelines (WCAG2). Osoby z dysfunkcją wzroku są skazane głównie na percepcję słuchową, zatem przygotowany dla nich interfejs użytkownika musi być tekstem. Autorzy sądzą, że zalecenia WCAG2 staną się bardziej zrozumiałe dla programistów i projektantów, kiedy poznają oni kognitywne mechanizmy przetwarzania informacji językowej. Leżą one bowiem u podstaw WCAG2, jednak sam standard ich nie omawia. Założenie to zdecydowało o kształcie niniejszej książki.
Osobne rozdziały poświęcono w niej opisowi procesów percepcji i uwagi, ze szczególnym uwzględnieniem mechanizmów przetwarzania informacji językowej; omówieniu struktur i relacji semantycznych, tworzących w ludzkim umyśle sieć semantyczną; analizie zaleceń WCAG2, zwłaszcza tych odnoszących się do dysfunkcji wzroku; wreszcie praktycznemu zastosowaniu zasad i zaleceń sformułowanych w trzech pierwszych rozdziałach.
Autorzy przyjmują, że interfejs dla osób z dysfunkcją wzroku to przypadek szczególny, uwypuklający wszystkie problemy związane z projektowaniem interfejsu użytkownika. Sądzą więc, że wiedza o mechanizmach poznawczych i komunikacyjnych człowieka pozwoli programistom i projektantom na świadome konstruowanie tzw. interfejsu intuicyjnego.
Dołączona do książki płyta CD zawiera próbkę interfejsu użytkownika oraz wypowiedzi osób z dysfunkcją wzroku, które korzystały z interfejsu za pomocą czytnika ekranu.
|
|