Gratis!!! Płyta PROGRAMY, instrukcja, sterowniki, wskazówki i instrukcje jak diagnozować auto!!!
Charakterystyka urządzenia:
Interfejs diagnostyczny VAG KKL OBD2 na USB do pojazdów grupy VW/Audi (VW, Audi, Skoda, Seat) + Renault Dacia Nissan Interfejs jest alternatywą dla urządzenia serwisowego VAG 1552. Oba testery posiadają te same funkcje i pozwalają na kompleksową diagnostykę samochodu. Interfejs został zaprojektowany tak aby z komputera PClaptopa uczynić profesjonalne narzędzie diagnostyczne. Ma minimalne wymagania sprzętowe, wystarczy praktycznie każdy komputer klasy Pentium lub laptop z portem USB. Interfejs podłączany do komputera przez port USB, idealny do komputerów które nie posiadają portów RS232 COM.
Przy pomocy tego interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzięki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
-
kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
-
kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
-
podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, synchronizacje rozrządu PD, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.) Przy odrobinie doświadczenia można:
-
adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, )
-
kodować piloty.
W przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest:
- odczytywanie oczekujących kodów błędów (DTC) - odczytywanie zarejestrowanych kodów błędów (DTC) - kasowanie kodów oraz kontrolki "check engine" (MIL) - możliwość zapisywania odczytywanych danych do pliku w celu późniejszej analizy - diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice zawory, czujniki - dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, - prędkość obrotowa silnika (RPM) - obciążenie (Calculated Load Value) - temperatura płynu chłodzącego (Coolant Temperature) - status układu paliwowego (Fuel System Status) - prędkość pojazdu (Vehicle Speed) - krótkoterminowa korekta czasu wtrysku (Short Term Fuel Trim) - długoterminowa korekta czasu wtrysku (Long Term Fuel Trim) - podciśnienie w kolektorze ssącym (Intake Manifold Pressure) - kąt wyprzedzenia zapłonu (Timing Advance) - temperatura pobieranego powietrza (Intake Air Temperature) - przepływ powietrza - wskazanie przepływomierza (Air Flow Rate) - położenie przepustnicy TPS (Absolute Throttle Position) - wskazania sondy lambda (Oxygen sensor voltages/associated short term fuel trims) - ciśnienie paliwa (Fuel Pressure) - sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez komputer na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym. - pomiary parametrów pojazdu - mocy i przyspieszenia
Ponadto w przypadku wybrania już odpowiedniego sterownika np. komputera silnika możliwe jest odczytanie kodów błędów, wykasowanie oraz ich, diagnoza. Diagnoza elementów wykonawczych typu przepustnice, zawory elektromagnetyczne, czujniki. Korekcja niektórych wartości w pamięci sterownika np. dawki paliwa do rozruchu lub podniesienie obrotów biegu jałowego w przypadku wibracji lub nierównomiernej pracy. Dynamiczne sprawdzenie zapłonu, dawki rozruchowej, sprawdzenie kondycji silnika na podstawie zużycia poszczególnych cylindrów - czyli różnicy w dawkach paliwa dozowanych przez sterownik ECU na poszczególne cylindry, aby silnik równo pracował na biegu jałowym. Interfejs powstał jako alternatywa dla oryginalnych urządzeń takich jak VAG 1551 VAG COM czy VAS. Koszt urządzenia są niewspółmiernie małe w porównaniu ze wspomnianymi a możliwości znacznie większe niż nawet KTS 5xx.
[Outputs Tests - 03] - Diagnozowanie (wysterowanie) podzespołów wykonawczych. Liczba i kolejność wykonywanych testów jest ściśle przekazywana do przyrządu sterującego. Po wykonaniu diagnozy załączona sekwencja zostanie zakończona. Opcja bardzo przydatna w wielu sytuacjach. Można bardzo dokładnie ustalić i zweryfikować działanie (lub niesprawność) poszczególnych urządzeń takich jak czujniki, sensory, moduły, potencjometry. Opcja pozwala również zaobserwować sprawności działania i poprawności wyświetlania kontrolek i wskaźników na desce (zegary). Testowanie przeprowadzać na wyłączonym silniku - tylko włączona stacyjka.
[Basic Settings - 04] - Nastawy podstawowe. W niektórych systemach po wykonaniu naprawy lub przeglądu muszą zostać wykonane nastawy podstawowe. Oznacza to, ze regulacja komputera została przełączona na niezmienne wartości. Jeżeli system znajduje się w nastawach podstawowych można np. wyregulować kąt wyprzedzenia zapłonu, adaptację położenia przepustnicy, wolnych obrotów, klimatyzacji, itp. Nastawy podstawowe należy wykonywać dla danego samochodu tylko w jego zalecanym stanie pracy np. temperatura silnika musi przekraczać 80°C. Niektóre komputery oferują pomoc w regulacji podając obowiązujące wartości pomiarowe.
[Meas Blocks - 08] - Odczyt bloku wartości zmierzonych. Odczyt parametrów wejściowych systemu - parametry podzielone są na kanały pomiarowe - należy podać numer kanału. Jakie kanały istnieją i jakie znaczenie maja zależy od przyrządu sterującego.
[Adaptation - 10] - Dopasowanie - Adaptacja sterownika - kasowanie inspekcji OIL /SERVICE Istnieje możliwość zmiany w sterowniku wartości korekcyjnych dla poszczególnych egzemplarzy auta np. obrotów biegu jałowego, dawki paliwa itp. Musi to być dokonane w trzech krokach - odczytanie wartości, testowanie wartości, zapisanie jej w pamięci.
[Recode Module - 07] - Kodowanie sterownika. Poprzez tą funkcję można zmienić zawartość pamięci w sterowniku. Następuje wówczas zmiana pracy sterownika przy zmianie np. skrzyni biegów, jakości paliwa i innych warunków pracy. Dane szczegółowe kodów znajdują się w instrukcjach napraw. Jeśli nie znamy odpowiedniego kodu sterownika, nie należy wprowadzać danych. Kody można znaleźć w specjalistycznych poradnikach dotyczących kodowania i diagnostyki pojazdowej.
[00] - automatycznie przebiegające sprawdzanie (odczyt kodów ze wszystkich systemów) - można również wybrać polecenie [Autoscan] - następnie wybieramy model auta B4 lub B5 - po naciśnięciu START nastąpi automatycznie przeszukanie wszystkich modułów z listy oraz wykrywanie błędów. - w przypadku pojawiających się monitów należy zatwierdzić TAK lub NIE jeśli nie chcemy kontrolować danego modułu.
01 - elektronika silnika 41 - sterowanie pompą w silniku Diesla 02 - automatyczna skrzynia biegów 12 - wspomaganie sprzęgła (elektronika) 22 - napęd 4*4 (elektronika) 4-Motion 03 - układy wspomagania hamulców - ABS 14 - układ kontroli ciśnienia powietrza w ogumieniu 24 - układ regulacji momentu napędowego 34 - układ regulacja poziomu auta 15 - poduszka powietrzna - airbag 25 - alarm 35 - centralny zamek 45 - kontrola wnętrza (alarm) 55 - regulacja zasięgu świateł 65 - nadzór nad ciśnieniem w kołach 75 - moduł bezpieczeństwa 16 - układ wspomagania kierownicy (elektronika) 26 - elektrycznie otwierany dach 36 - regulacja fotela kierowcy 46 - moduł centralny systemu komfortu 56 - radio 66 - regulacja lusterek i foteli 76 - pomoc w parkowaniu 17 - tablica rozdzielcza (zegary) 37 - system nawigacyjny (navi) 47 - nagłośnienie 08 - klimatyzacja - ogrzewanie 18 - ogrzewanie
Technologia wykonania
|
Interfejs do komputera jest podłączany poprzez port USB, idealny do komputerów które nie posiadają portów COM. Posiada 2 linie K automatycznie przełączane z linią L( KKL- automatyczne przełączanie między K i L realizowane przez elektronikę w interfejsie) co zapewnia pełną kompatybilność zarówno ze samochodami starszymi, jak i tymi po 2002r. Elektronika jest wbudowana we wtyk OBD2, zapewnia komfortowe podpięcie do samochodów wyposażonych w gniazdo OBD2(możliwość zastosowania przejściówki na OBD1 2x2 do starszych modeli. Jest wyposażony w diodę sygnalizujące stan zasilania.
|
Oprogramowanie Współpracuje z programami VAG-COM do wersji 409-1, VWTool, GMTool, Polski VAG 4.9 i innymi kompatybilnymi z OBDII, obsługuje pojazdy grupy VW, Audi, Skoda, Seat niektóre modele: OPLA. Zastosowanie: Przy pomocy interfejsu można zdiagnozować wszystkie systemy znajdujące się w samochodzie, dzieki temu można bardzo szybko wykryć usterkę, oprogramowanie pozwala w bardzo prosty sposób:
-
kasować kody usterek (AIR BAG, ABS, IMMOBILIZER, SILNIK, ŚWIECE ŻAROWE, CZUJNIK TEMP. SONDA LAMBDA ITD.),
-
kasować inspekcje olejową zarówno ze stałym przedziałem okresowym, jak i ze zmiennym przedziałem okresowym, Long Life.
-
podglądać i rejestrować bieżące parametry samochodu podczas jazdy: silnik, ciśnienie doładowania, czasy wtrysków, korekcje wtrysków, synchronizacje rozrządu PD, temperaturę, przepływomierz, wskaźniki, itp.) Przy odrobinie doświadczenia można:
-
adaptować i korygować nowe elementy w samochodzie: kąt wtrysku, dawkę wtrysku, przepustnica, regulacja obrotów i zapłonu, dawkę wtrysku przy rozruchu, uchylenie EGR, sprawdzenie ciśnienie doładowania, sprawności regulacji doładowania VTG, możliwość oceny stanu technicznego turbiny, silnika, pompo wtryskiwaczy, pompy wtryskowej na podstawie otrzymanych danych(logi).
-
kodować piloty.
Podstawowe funkcje interfejsu - Elektronika silnika ( w tym diagnoza elementów wykonawczych, czujników, sprawdzenie zapłonu, regulacja wtrysku, regulacja dawki wtrysku, uchylenie % EGR, sprawdzenie ciśnienie doładowania, sprawności regulacji doładowania, możliwość oceny stanu technicznego turbiny, silnika, pompo wtryskiwaczy, pompy wtryskowej na podstawie otrzymanych danych(logi).
1. Elektronika Silnika 2. System ABS 3. Poduszki powietrzne SRS 4. Immobiliser - dopasowywanie nowych kluczyków 5. Centralny zamek, alarm - fabryczne 6. Skrzynia biegów automatyczna 7. Liczniki i wskaźniki - komputer ECU 8. Radio, system nawigacji, telewizja 9. System dodatkowego ogrzewania (typu webasto lub inne) 10. Klimatyzacja 11. System pomocy przy parkowaniu 12. Regulacja zasięgu świateł (xenony) 13. Szyberdach itd
Oznaczenia rozpoznawanych sterowników pojazdu przez program VAG-COM
Engine - elektronika silnika Transmission - automatyczna skrzynia biegów Brake - układy wspomagania hamulców - ABS Air Bag - poduszka powietrzna Clutch - wspomaganie sprzęgła (elektronika) Suspension - układ regulacji zawieszenia Anti Slip - układ regulacji momentu napędowego Anti Theft - alarm, immobilizer Roof - elektrycznie otwierany dach Central Locking - centralny zamek Instrument - tablica rozdzielcza AIC Heating - klimatyzacja - ogrzewanie Seat - Driver - regulacja fotela kierowcy Diesel Pump - sterowanie pompą w silniku Diesla Level Control - układ regulacji poziomu auta Interior Monitor - kontrola wnętrza (alarm) Headlight Range - regulacja zasięgu świateł Steering Wheel - ukiad wspomagania kierownicy (elektronika) Central Convenience - moduł centralnego systemu komfortu Radio - radio i system audio Seat-mirror adjust - regulacja lusterek i foteli Parking Aid - pomoc w parkowaniu Add. -aux. Heater - ogrzewanie
Zawartość sprzedawanego zestawu: 1. Interfejs USB VAG z 2 liniami K - KKL we wtyku OBD2 2. Płyta CD ze sterownikami..
3.Instrukcja obsługi do urządzenia oraz instrukcja oraz obszerny opis programu diagnostycznego, kody błędów (razem z polskim tłumaczeniem), przykładowe instrukcje serwisowe, procedury naprawcze, instrukcja informująca o miejscach występowania złącz diagnostycznych w różnych modelach, instrukcje adaptowania(np. przepustnicy), kodowania, regulowania, instrukcje czynności serwisowych, kasowania inspekcji, robienia logów, sprawdzania elementów wykonawczych, itp. SEATA, SKODY, VW, AUDI
Do każdego interfejsu gratis płyta CD ze szczegółowymi instrukcjami jak przeprowadzać podstawowe czynności diagnostyczne i serwisowe takie jak adaptacje, kodowanie, programowanie, odczyt/kasowanie/interpretacja błędów sterownika, inspekcji, robienie tzw. logów dynamicznych i statycznych, i wiele innych materiałów pomocnych przy diagnozowaniu aut grupy VW
Zawartość dołączonej płyty:
PROGRAM VWtool w pełnej wersji po POLSKU
|