Korzystanie z interfejsu diagnostycznego jest niezwykle proste. Urządzenie z jednej strony podłączamy do złącza diagnostycznego w samochodzie, a z drugiej strony do dowolnego komputera PC wyposażonego w złącze USB (przy pierwszym podłączeniu do komputera należy zainstalować sterowniki dostarczone na płycie CD). Po prawidłowym podłączeniu włączamy zapłon, następnie uruchamiamy odpowiedni program diagnostyczny.
Instalacja sterowników:
Jako pierwsi na rynku z branży opracowaliśmy specjalny program instalacyjny "
Asystent Instalacji i Konfiguracji Urządzenia". Wystarczy włożyć płytę do napędu i po automatycznym uruchomieniu pliku "
autorun.exe" pojawi się nasz autorski program instalacyjny.
Rys. 1 - Diagnostik - program instalacyjny.
Należy teraz wykonać odpowiednio krok 1, 2 i 3 (postępując zgodnie ze wskazówkami), aby bezproblemowo przebrnąć przez proces instalacji urządzenia w systemie (w razie problemów przy każdym kroku dostępna jest szybka pomoc będąca w zasięgu jednego kliknięcia).
OGŁASZAMY KONIEC ZE ŻMUDNYM STUDIOWANIEM INSTRUKCJI !!!
Najpopularniejszym programem współpracującym z interfejsem jest
Opel TECH2 (Rys.2). Dodatkowo interfejs współpracuje także z programami:
-
AB-COM
-
GM Tool oraz podobnymi
(nie działa z programem
OP-COM)
Rys. 2 - program Opel TECH2 - menu główne.
Wybierając opcję "Diagnostyka" pojawi się okno z wyborem rocznika auta, który chcemy diagnozować, następnie zostaniemy poproszeni o wybranie modelu oraz sterownika z którym chcemy się połączyć. Rysunki (Rys. 3, 4, 5 i 6) przedstawiają przykładowy wybór sterownika Air-Bag dla modelu:
- 2000/Astra-G/Nadwozie/Air-Bag.
Rys. 3 - program Opel TECH2 - wybór rocznika.
Rys. 4 - program Opel TECH2 - wybór modelu.
Rys. 5 - program Opel TECH2 - wybór kategorii sterownika.
Rys. 6 - program Opel TECH2 - wybór sterownika.
Gdy już wybierzemy interesujący nas sterownik zostaniemy poproszeni o przełączenie pinu linii danych do odpowiedniego styku (w przykładzie - nr. 12). W tym przypadku niezbędne będzie zastosowanie dodatkowego przewodu dołączonego do zestawu (tzw. ręczny Multiplexer).
Rys. 7 - program Opel TECH2 - przełączenie na odpowiedni styk w złączu.
Po przełączeniu na odpowiedni styk w złączu diagnostycznym i kliknięciu "Dalej" program automatycznie nawiąże połączenie z wybranym sterownikiem i odczyta ewentualne kody usterek (rys. 8).
Rys. 8 - program Opel TECH2 - połączenie ze sterownikiem silnika wraz z dostępną dodatkową opcją "Bloki pomiarowe".
W ten prosty sposób można sprawdzić każdy samochód marki Opel wyprodukowanego w latach 1
[zasłonięte]996-20. Wystarczy wsiąść do auta, włączyć program i zrobić próbną jazdę obserwując aktualne parametry pracy.
... jako jedyni na rynku oferujemy
bezpłatną, fachową pomoc techniczną. Masz problem z instalacją sterownika, obsługą programu, lokalizacją złącza diagnostycznego? - wystarczy, że napiszesz do nas na adres mailowy
[zasłonięte]@diagnostik.pl - nasz konsultant odpowie na każde zadane pytanie.
Tego produktu nie trzeba reklamować. Nadal się wahasz? Koszt podłączenia auta pod komputer u specjalisty to około 100zł (lub nawet 200zł, w autoryzowanym serwisie). Wystarczy, że zdiagnozujesz auto sobie i sąsiadowi, a interfejs już się zwróci.
...i nie zapominaj - jest Twój na zawsze!
UWAGA - SAMODZIELNE PRZEPROWADZENIE DIAGNOSTYKI W SAMOCHODZIE DLA NIEDOŚWIADCZONEGO UŻYTKOWNIKA NIE PRZEKROCZY 5-10 MINUT !!!