Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

INTERAKCJA WYCHOWAWCZA

19-01-2012, 14:41
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 29.90 zł     
Użytkownik KsiegarniaLiber
numer aukcji: 2035039399
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 5   
Koniec: 13-01-2012 14:52:07

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2001
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha




INTERAKCJA




 WYCHOWAWCZA




Ostatecznym celem zabiegów wychowawczych jest ukierunkowanie rozwoju człowieka w okresie dzieciństwa tak, aby był zdolny do samodzielnego kierowania swoim życiem zgodnie z wartościami akceptowanymi w kulturze, w której żyje. Dzieje się to za sprawą wspólnego bycia-w-świe-cie rodziców i dzieci, za sprawą interakcji. Wzory interakcji w rodzinie stanowią wzorce prototy-piczne zachowań społecznych, sposobów myślenia, działania i doświadczania siebie, jako podmiotu działań. Jak w toku codziennych kontaktów z dzieckiem (pracy, zabawy, pomocy, konfliktów) nauczyć samodzielności - kompetentnego uczestnictwa w świecie znaczeń? Jak nauczyć bycia wolnym?
Książka zawiera obszerny przegląd literatury, analizę badań empirycznych i model teoretyczny procesu wychowawczego w kontekście socjokul-turowo-historycznego podejścia do problematyki rozwoju. Nie jest poradnikiem dobrego wychowywania. Na bardzo zasadnicze pytania nie można udzielić jednoznacznej, krótkiej odpowiedzi. Jej zaletą jest raczej powątpiewanie w oczywiste prawdy.


SPIS TREŚCI


WPROWADZENIE
Część pierwsza
PROCES INTERAKCJI WYCHOWAWCZEJ I JEGO UWARUNKOWANIA
(przegląd literatury)
1. Oczywistości dotyczące dzieciństwa
2. O samodzielności
3. Rodzina jako system generujący oczekiwania
4. Kształtowanie się wzoru interakcji matka-dziecko
5. Wzór interakcji w obrębie strefy najbliższego rozwoju
6. Realizowanie się oczekiwań dotyczących samodzielności
7. Realizowanie się oczekiwania trudności wychowawczych
Część druga
OCZEKIWANIA WOBEC SAMODZIELNOŚCI DZIECKA -
ICH REALIZOWANIE SIĘ I CECHY WZORU INTERAKCJI
W SYTUACJACH EDUKACYJNYCH
(badania własne I)
8. Problematyka badań
9. Metoda badań
10. Wyniki badań
Uwarunkowania oczekiwań dotyczących samodzielności i dotyczących trudności wychowawczych
- związane ze strukturą rodziny
- związane z liczbą dzieci
- związane z płcią dzieci
- związane z wiekiem dzieci w rodzinie
- z poziomem wykształcenia rodziców
Realizowanie się oczekiwań dotyczących samodzielności
Związki pomiędzy zachowaniem a autopercepcją Wpływ oczekiwań matek na autopercepcją dzieci Wpływ oczekiwań matek na zachowanie dzieci
Związki pomiędzy oczekiwaniami z wzorem interakcji matka-dziecko w sytuacjach udzielania pomocy
11. Wnioski z badań
Część trzecia
WZÓR INTERAKCJI Z DZIECKIEM "TRUDNYM" LUB "GRZECZNYM"
W SYTUACJI WYMAGAJĄCEJ POMOCY ZE STRONY MATKI
A SAMODZIELNOŚĆ
(badania własne II)
12. Problematyka badań
13. Metoda badań
14. Wyniki badań
Definiowanie sytuacji
Struktura sytuacji
Czas interakcji
Komunikacja niewerbalna (zachowania proksemiczne) Intensywność komunikacji werbalnej Analiza dyskursu (inicjowanie pomocy)
Inicjowanie i dopełnianie aktów komunikacyjnych w sytuacji odrabiania lekcji
Wzór interakcji w aspekcie funkcjonalnym w sytuacjach konfliktowych i w sytuacji udzielania pomocy
Związki różnych aspektów mikroanalizy dyskursu z samodzielnością dzieci " trudnych " i "grzecznych "
Analiza struktury współdziałania (zakres pomocy) Operacje realizacyjne (właściwe) Operacje orientacyjne i przygotowawcze Decyzje dotyczące standardów i struktury działania Dokonywanie ocen
15. Wnioski z badań
Część czwarta
PROCES WYCHOWAWCZY W UJĘCIU SOCJOKULTUROWO-HISTORYCZNYM
(model teoretyczny)
16. Czynniki socjokulturowe ukierunkowujące rozwój
17. Rozwój dziecka w procesie interakcji wychowawczej
18. Na przekór "świętym prawdom" (zakończenie)
Bibliografia


Wysyłka 0 zł