Zawsze uczono nas, że w pracy powinniśmy panować nad emocjami, bo ich swobodne wyrażanie uchodzi za skrajny brak profesjonalizmu. David R. Caruso i Peter Salovey zdecydowanie odcinają się od tej teorii. Dowodzą, że emocje są absolutnie niezbędne w procesie podejmowania właściwych decyzji, wdrażania praktycznych rozwiązań problemów, zarządzania zmianami i odnoszenia sukcesów.
W swej książce autorzy proponują praktyczną, czteropiętrową hierarchię zdolności emocjonalnych, czyli umiejętności: identyfikację emocji, wykorzystywania emocji dla usprawnienia myślenia, zrozumienia emocji i zarządzania emocjami - następnie wyjaśniają, w jaki sposób możemy zmierzyć, nauczyć się i rozwinąć w sobie każdą z nich.
NAUCZ SIĘ WYKORZYSTYWAĆ SWE ZDOLNOŚCI EMOCJONALNE,
ABY ZOSTAĆ BARDZIEJ SKUTECZNYM MENEDŻEREM
David R. Caruso jest asystentem na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Yale. Zajmuje się czynnie psychologią zarządzania. W swej praktyce koncentruje się głównie na szkoleniach menedżerskich, rozwijaniu cech przywódczych i ocenie rozwoju kariery. Przed założeniem własnej firmy pracował zarówno jako szeregowy pracownik, jak i członek kadry kierowniczej w firmach konsultingowych, w biznesie, ale też w spółkach z listy Fortune 500 w działach zajmujących się planowaniem strategicznym, badaniami rynku i marketingiem produktu.
Peter Salovey jest profesorem psychologii na katedrze Chrisa Argyrisa na Uniwersytecie Yale. Jest autorem pierwszych artykułów naukowych dotyczących inteligencji emocjonalnej (wraz z Johnem D, Mayerem) i jako pierwszy wprowadził ten termin do psychologii. Salovey piastuje również funkcję dziekana Yale`s Graduate School of Arts and Sciences, jak też godności naukowe w School od Management i na Wydziale Epidemiologii i Publicznej Opieki Zdrowotnej. Jest aktualnym przewodniczącym Society for General Psychology.
Salovey jest również założycielem Review of General Psychology oraz współpracownikiem redakcji czasopism APA: Emotion i Psychological Bulletin.