Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

INSTYTUT TECHNIKI BUDOWLANEJ POPIOŁY LOTNE 1965

08-02-2014, 19:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 3930286044
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 08-02-2014 19:27:53

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 1965
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
AUTOR -
WYDAWNICTWO -
WYDANIE -
NAKŁAD - EGZ.
STAN KSIĄŻKI - JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM, KSIĄZKA POSIADA LUB MOŻE POSIADAĆ STARE PIECZĄTKI) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).
RODZAJ OPRAWY -
ILOŚĆ STRON -
WYMIARY - x x CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)
ILUSTRACJE, MAPY ITP. -

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

SPIS TREŚCI

Od Komitetu Redakcyjnego......... . 11
1. Powstanie popiołów lotnych......... 13
1. 1. Zachowanie się mineralnych składników węgla podczas
spalania............ 13
1. 2. Kotły z suchym odprowadzaniem popiołów 14
1. 3. Kotły z ciekłym odprowadzaniem żużla..... iS
1. 4. Odpylanie spalin.......... 19
1. 5. Metody odprowadzania popiołów lotnych i żużla na zewnątrz
elektrowni......'..... 20
1. 6. Przewidywane ilości żużli i popiołów do roku 1975 ... 22
1. 7. Wykorzystanie popiołów i żużli w górnictwie .... 22
2. Kierunki zastosowania popiołów lotnych...... 23
2. 1. Wstęp............ 23
2. 2. Problemy organizacyjne wykorzystywania popiołów lotnych . 24
2. 3. Główne kierunki wykorzystania popiołów lotnych ... 26
2. 4. Korzyści ekonomiczne wypływające ze stosowania popiołów
lotnych............ 32
Wykaz prac naukowo-badawczych i doświadczalnych prowadzonych w ramach działalności Komisji do Prac Badawczych
nad Wykorzystaniem Popiołów Lotnych . . . 35
3. Właściwości popiołów lotnych z węgla kamiennego i brunatnego 39
3. 1. Klasyfikacja popiołów lotnych....... 39
3. 2. Skład chemiczny i mineralogiczny...... 41
3. 3. Cechy fizyczne i technologiczne....... 46
3. 4. Metodyka badań.......... 50
4. Zastosowanie popiołów lotnych do produkcji cementu i spoiw mieszanych............ 55
4. 1. Wykorzystanie popiołów lotnych do produkcji klinkieru
cementowego........... 55
4. 2. Wykorzystanie popiołów lotnych jako dodatku hydraulicznego do cementu.......... 66
4. 3. Wapienno-popiołowe spoiwa mieszane..... 74
4. 4. Spoiwa gipsowo-popiołowe........ 83
4. 5. Produkcja elementów popiołowo-gipsowych . . " . . 86
5. Betony i elementy budowlane........ 89
5. 1. Wstęp............ 89
5. 2. Wymagania techniczne......... 90
5. 3. Właściwości techniczne betonów z dodatkiem popiołów
lotnych............ 92
5: 4. Popiołobetonowe elementy naparzane niskoprężnie . . 106
5. 5. Popiołowe tworzywa uaktywnione siarczanami . . . 111
6. Przydatność popiołów lotnych do zapraw i betonów oraz metoda
jej ustalania............. 116
6. 1. Wstęp............ 116
6. 2. Metodyka przeprowadzonych badań i charakterystyka surowców ............ 117
6. 3. Wpływ popiołów na cechy technologiczne tworzyw cementowych ............ 119
6. 4. Metoda określania przydatności popiołów lotnych do tworzyw
cementowych........... 129
7. Betony komórkowe........... 138
7. 1. Wstęp.........- ... 138
7. 2. Cechy techniczne autoklawizowanych betonów komórkowych 139
7. 3. Perspektywa rozwoju produkcji....... 141
7. 4. Charakterystyka popiołów lotnych pod kątem ich przydatności
do produkcji betonu komórkowego...... 141
7. 5. Technologia produkcji betonów komórkowych — pianogazo-
sylikat - PGS.......... 147
7. 6. Nieautoklawizowane betony komórkowe . . . . . 149
7. 7. Asortyment produkowanych elementów i ich zastosowanie . 149
8. Kruszywa lekkie z popiołów lotnych....... 155
8. 1. Wstęp............. 155
8. 2. Rodzaje przemysłowych metod produkcji..... 157
8. 3. Przydatność popiołów lotnych do produkcji kruszyw lekkich 159
8. 4. Przebieg produkcji kruszyw spiekanych..... 160
8. 5. Badania nad produkcją kruszywa utwardzonego (niespie-
^ . . 173
kanego)......... 17R
- 8 6 Własności kruszyw sztucznych z popiołów lotnych . .
8. 7. Zagadnienia ekonomii produkcji kruszyw lekkich z popiołów
178 lotnych.........
9. Betony lekkie z kruszyw spiekanych z popiołów lotnych . . .182
. 182
9- 1- Wst^ - ...... - 186
9. 2. Badania krajowe......'
10. Zastosowanie popiołów lotnych do produkcji wyrobów wapienno --piaskowych i peramicznych.........
190
10. 1. Wstęp......... . .
10. 2. Wymagania stawiane popiołom lotnym do produkcji wyrobów ceglarskich....... mń
10. 3. Badania przeprowadzone w kraju......
10. 4. Wykorzystanie popiołów lotnych do produkcji wyrobów wapienno-piaskowych.........
10. 5. Wykorzystanie popiołów lotnych w ceramice budowlanej . 193
10. 6. Popioły lotne jako domieszki uszlachetniające 198
10. 7. Wnioski ogólne.........
11. Wykorzystanie popiołów lotnych w budownictwie drogowym . . 200
11. 1. Wstęp.........- - - I00
11. 2. Stabilizacja gruntów z zastosowaniem popiołów lotnych . ^ 11. 3. Odcinki doświadczalne z zastosowaniem popiołów lotnych
z węgla kamiennego i brunatnego (grupy III) . - . . 209 11. 4. Nawierzchniowe masy bitumiczne z zastosowaniem popiołów lotnych jako wypełniaczy...... 217
11. 5. Zastosowanie popiołów lotnych jako składnika zapraw asfaltowo-wodnych.......
11. 6. Perspektywy zużycia popiołów lotnych przez drogownictwo
12. Inne kierunki wykorzystania popiołów lotnych .... 235
12. 1. Odzyskiwanie tlenku glinu przy produkcji klinkieru port-
landzkiego z popiołów lotnych....... 235
12. 2. Oddzielanie tlenków żelaza z popiołów lotnych . . . .247
12. 2. 1. Wstęp.......... 24T
12. 2. 2. Proces tworzenia się magnetytu w kotłach pyłowych 248
12. 2. 3. Oddzielanie magnetytów z popiołów lotnych . . 250
12. 2. 4. Wykorzystanie koncentratów żelaza ... - 255
12. 2. 5. Efekty techniczno-ekonomiczne..... ^0(
12. 2. 6. Wnioski.......... 253
12. 3. Produkcja i zastosowanie proszku hydrofobowego z popiołów lotnych........ j5„
12. 3. 1. Wstęp ......... I 259
12. 3. 2. Dane techniczne...... 260
12. 3. 3. Właściwości hydroizolacyjne proszku . . . 261
12. 3. 4. Zakres i sposób stosowania proszku hydrofobowego 261
12. 3. 5. Szybkościowa ocena jakości proszku hydrofobowego 262
12. 3. 6. Wskaźniki i wnioski praktyczne..... 266





AUTORZY

Mgr inż. Stanisław; Bastian (rozdz. 6)
Inż. Ludwik Cajzner (rozdz. 5)
Mgr inż. Grzegorz Chrabczyński (rozdz. 5)
Dr inż. Andrzej Degler (rozdz. 8)
Dr inż. Andrzej Gieżyński (rozdz. 8)
Prof. dr inż. Jerzy Grzymek (rozdz. 12)
Dr inż. Anna Harnwolf-W ilczyńska (rozdz. 5)
Dr inż. Jerzy Koiakowski (rozdz. 2, 3, 5, 6)
Mgr Franciszek Kopański (rozdz. 12)
Doc. mgr inż. Stanislaw Luszawski (rozdz. 11)
Inż. Bronisław Matuikiewicz (rozdz. 10)
Mgr inż. Jan Pachowski (rozdz. 11)
Doc. dr inż. Antoni Paprocki (rozdz. 7)
R'Tgr inż. Stefan Paprocki (rozdz. 12)
Inż. Stanislaw Peukert (rozdz. 4)
Mgr inż. Maria Poleszak (rozdz. 4)
Mgr inż. Edmund Proppe (rozdz. 1)
Mgr inż. Wojciech Koszak (rozdz. 9)
Mgr inż. Zygmunt Skarżyński (rozdz'. 11)
inż. Jeremiasz Sobiecki (rozdz. 4)
Mgr inż. Kazimierz Stąpień (rozdz. 4)
Mgr inż. Konstanty Tyszka (rozdz. 2, 3)
Mgr inż. Ludmiła Wałach (rozdz. 4)
Mgr inż. Stanisław Wojdanowicz (rozdz. 11)
Mgr inż. Bohdan Żurek (rozdz. 11)
INSTYTUT TECHNIKI BUDOWLANEJ Praca zbiorowa
POPIOŁY LOTNE
OŚRODEK INFORMACJI TECHNICZNEJ I EKONOMICZNEJ W BUDOWNICTWIE
KOMITET REDAKCYJNY
mgr inż. Konstanty Tyszka — przewodniczący
dr inż. Jerzy Kołakowski
aoc. inż. Stanisław Luszawski
mgr inż. Edmund Proppe
doc. inż. Aleksander Rusiecki
mgr inż. Antoni Zboiński
mgr inż. Zdzisław Zuchowski
Redaktor naukowy doc. inż. ALEKSANDER RUSIECKI
Opracowanie redakcyjne JANINA BODERA




SUMMARY

Fly-ashes, the troublesome waste-product of the power industry, constitute an object of comprehensive investigation, which aims at extending the scope of their utilization. In this country a Commitete for investigating the utilization of fly-ashes was called into being in 1958. Since the results of a considerable part of the Commitee's research work do positively contribute to the utilization of furnace-waste in various directions, both in building — trade and in industry, it has been decided to popularize them in book form. Though the book does not claim to be a complete monograph on the subject, it deals with the majority of applications of fly-ashes. The subject has , been presented in such a way as to be of interest to both the prospective utilizers of fly-ashes and the research workers. The limited size of the book made it necessary for the authors to restrict the treatment of the subject, nevertheless the readers interested in special problems will find in the book a comprehensive bibliography.
OD KOMITETU REDAKCYJNEGO
Rozwój przemysłu materiałów budowlanych w Polsce w latach powojennych był ściśle związany z potrzebami rozbudowywanego przemysłu oraz koniecznością zaspokojenia potrzeb mieszkaniowych szybko rosnącej liczby ludności. Zniszczenia wojenne w Polsce obejmowały przeszło 38% majątku narodowego. W miastach uległo zniszczeniu około 3 min mieszkań. Szereg miast odbudowywano właściwie od podstaw. O wysiłku Państwa w odbudowie i rozbudowie kraju w ubiegłym 20-leciu świadczyć mogą rastępujące liczby. Wartość produkcji przemysłowej wzrosła w okresie 20-lecia przeszło 9-krotnie, pomimo zaś wzrostu ludności miejskiej z 8,5 min w 1938 r. do 15 min w 1964 r. zagęszczenie mieszkań obniżyło się w tym okresie z 2 do 1,7 mieszkańców na izbą. Aktualnie buduje się w Polsce więcej niż 5 mieszkań na 1000 mieszkańców rocznie. W 1980 r. planowany jest około 4-krotny wzrost budownictwa mieszkaniowego, co pozwoli na poważne zmniejszenie zagęszczenia mieszkań w miastach. W tej samej skali mają się rozwijać podstawowe gałęzie naszego przemysłu. Dla tak znacznej intensyfikacji budownictwa w najbliższych latach niezbędne jest dokonanie głębokich przeobrażeń w technice i organizacji tego budownictwa, jak również zwiększenie i unowocześnienie bazy materiałowej.
Dotychczasowe doświadczenia wykazały, że już osiągnięty stopień u-przemysławienia budownictwa w Polsce — chociaż dość wysoki — jest jeszcze niedostateczny i nie gwarantuje wykonania wzrastających zadań. Szybko postępujące uprzemysłowienie budownictwa jest coraz szerzej oparte na dużych wytwórniach prefabrykatów i powoduje zmianę tradycyjnego placu budowy na teren uporządkowanego montażu. Nowy wielki przemysł wytwórczy prefabrykatów budowlanych musi opierać się na materiałach i surowcach lepiej dostosowanych do nowych metod produkcji
Z drugiej strony coraz ostrzej zarysowujący się niedobór naturalnych suroioców mineralnych — głównie kruszyw do betonów — powoduje konieczność szukania innych źródeł surowców zastępczych. Poszukiwania te powinny dodatkowo uwzględniać problem rosnącego przeciążenia i grożącej niewydolności wszystkich środków transportu, służących do masowego przerzutu materiałów. W tym aspekcie szerokie wykorzystanie miejscowe) bazy materiałów odpadowych stanowi w gospodarce surowcowej poważny czynnik postępu technicznego. Na czołowym miejscu w tej dziedzinie na-
leży wymienić odpady przemysłu hutniczego i energetycznego. We wszystkich krajach uprzemysłowionych podjęto przede wszystkim prace nad wykorzystywaniem odpadów paleniskowych zawodowego przemysłu energetycznego, a to ze względu na ich korzystną lokalizację i szczególne cechy, kwalifikujące te odpady do różnorodnych zastosowań.
Szybki rozwój naszej energetyki, który musi wyprzedzać rozbudowę przemysłu i miast, stwarza wzrastające i praktycznie niewyczerpalne źródło tych odpadów. Z drugiej strony odpady te, w przypadku ich niewykorzystania, utrudniają coraz częściej planowe zagospodarowanie przestrzenne w okręgach przemysłowych i powodują konieczność przeznaczenia dużych i cennych terenów na zwałowiska. Wysiłki naukowców i techników podejmowane w kierunku racjonalnego wykorzystania tego zaplecza surowcowego dają owoce, niekiedy nawet zdumiewające wyniki, przysparzające z roku na rok coraz więcej korzyści gospodarczych.
O wadze i zainteresowaniu zagadnieniem w świecie świadczy powołanie w 1959 r. międzynarodowego zespołu ekspertów wykorzystania popiołów lotnych przy Komitecie Węgla Europejskiej Komisji Gospodarczej, którego czynnym członkiem jest Polska.
W Polsce powołano w 1958 r. przy Ministerstwie Budownictwa i Przemysłu Materiałów Budowlanych Komisję do Prac Badawczych nad Wykorzystaniem Popiołów Lotnych. Komisja ta zaopatrzona w środki i pewne prerogatywy skoncentrowała swoją działalność na koordynacji prac badawczych prowadzonych w różnych instytucjach naukowych oraz popularyzacji i wdrażaniu nadających się do tego opracowań. W okresie 6-letnim w ramach komisji zakończono około 40 prac naukowych, obejmujących szeroki wachlarz produkcyjnych możliwości zastosowania popiołów Iztnych w różnych dziedzinach budownictwa i przemysłu materiałów budowlanych. Prace te obejmowały zagadnienia spoiw, popiołobetonów, drogownictwa, kruszyw spiekanych i innych kierunków masowego zastosowania. Na .obecnym etapie uznano, że nie zaniedbując dalszego rozwoju prac badawczych należy przenieść ciężar zagadnienia na sprawy wdrażania. W związku z tym powołano przy Komitecie Nauki i Techniki grupę roboczą, której zadaniem będzie przygotowanie praktycznych wniosków, zapewniających szerokie rozpowszechnienie użytkowania popiołów lotnych w różnych dziedzinach przemysłu budowlanego i budwnictwa. Przewiduje się powołanie do tych celów wyspecjalizowanego przedsiębiorstwa, które równolegle do spraio dystrybucji prowadzić będzie akcję poradnictwa technicznego i propagandę.
Wydanie niniejszej książki ma na celu przedstawienie w sposób zwięzły naszej społeczności technicznej wyników prac komisji, przy czym zespól redakcyjny uważał za właściwe wykorzystać nie tylko prace komisji, ale również uzupełnić treść szeregiem danych z innych źródeł.
Przewodniczący Komitetu Redakcyjnego K. TYSZKA



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.