Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Instytucje prawa administracyjnego t.1 [nowa]

28-02-2012, 15:46
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 231.60 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2030968770
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 7   
Koniec: 31-01-2012 16:04:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Instytucje prawa administracyjnego t.1
Duniewska Zofia, Hauser Roman, Jaśkowska Małgorzata

Instytucje prawa administracyjnego t.1
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]55109
  • liczba stron: 426
  • Okładka: twarda z obwolutą
  • Wydawnictwo: C.H. Beck
  • Seria: SYSTEM PRAWA ADMINISTRACYJNEGO
  • Wymiary: 160 x 240 mm
  • Rok wydania: 2010
  • Opis

    W pracy zawarto omówienie następujących zagadnień: pojęcia administracji publicznej, prawa administracyjnego, stosunku administracyjnoprawnego, uznania administracyjnego, publicznego prawa podmiotowego i kompetencji w prawie administracyjnym.

    Spis treści:
    Rozdział I. Pojęcie administracji publicznej
    1. Uwagi wstępne
    2. Dotychczasowe poglądy na pojęcie administracji publicznej
    3. Uwarunkowania kształtu współczesnej administracji publicznej
    4. W poszukiwaniu istoty administracji publicznej
    I. Uwagi metodologiczne
    II. Cechy administracji publicznej
    III. Próba definicji
    Rozdział II. Prawo administracyjne - wprowadzenie
    5. Powstanie i kształtowanie się prawa administracyjnego
    I. Uwagi wstępne
    II. Zalążki prawa administracyjnego
    III. Geneza, początki i kształtowanie się prawa administracyjnego w jego
    nowoczesnej postaci
    6. Pojęcie i definicje prawa administracyjnego
    I. Uwagi wstępne
    II. Definicje w doktrynie przedwojennej
    III. Definicje w doktrynie powojennej
    7. Zakres, przedmiot, rola, cele, funkcje, czynniki wyznaczające
    i cechy prawa administracyjnego
    I. Zakres i przedmiot prawa administracyjnego
    II. Rola, cele i funkcje prawa administracyjnego
    III. Czynniki wyznaczające prawo administracyjne
    IV. Cechy prawa administracyjnego
    8. Systematyka prawa administracyjnego
    I. Uwagi wstępne
    II. Prawo administracyjne w wąskim i szerokim rozumieniu - prawo
    administracyjne a prawo administracji
    III. Ogólna, szczegółowa i szczególna część prawa administracyjnego
    IV. Działy prawa administracyjnego
    V. Prawo administracyjne: materialne, proceduralne i ustrojowe
    9. Prawo administracyjne w systemie prawa
    I. Uwagi wstępne
    II. Prawo publiczne a prawo prywatne
    III. Prawo administracyjne a inne gałęzie (działy) prawa


    Rozdział III. Stosunek administracyjnoprawny
    10. Pojęcie i znaczenie stosunku administracyjnoprawnego
    11. Przegląd stanowisk doktryny
    12. Rodzaje stosunków administracyjnoprawnych
    13. Nawiązanie stosunku administracyjnoprawnego i jego ustanie
    14. Koncepcja sytuacji administracyjnoprawnej
    Rozdział IV. Uznanie administracyjne a inne formy władzy
    dyskrecjonalnej administracji publicznej
    15. Związanie a uznanie jako spór dwóch koncepcji administracji
    publicznej
    16. Zakres dopuszczalnej władzy dyskrecjonalnej w świetle zasady
    związania administracji publicznej prawem
    17. Charakterystyczne cechy stosowania prawa administracyjnego
    w sferze zewnętrznej
    18. Pojęcie uznania administracyjnego
    I. Kształtowanie się koncepcji uznania administracyjnego
    II. Współczesne koncepcje uznania administracyjnego
    III. Konstrukcja pojęcia uznania administracyjnego
    19. Upoważnienia do uznania w polskim prawie administracyjnym
    20. Przyczyny wprowadzania upoważnień do uznania
    21. Kontrola uznania administracyjnego
    I. Kontrola wewnątrzadministracyjna
    II. Podstawowe systemy sądowej kontroli uznania administracyjnego
    III. Sądowa kontrola uznania administracyjnego w Polsce
    IV. Uznanie administracyjne w świetle orzecznictwa sądów polskich
    V. Dopuszczalny zakres kontroli sądowej decyzji uznaniowych
    22. Uznanie w prawie i orzecznictwie Rady Europy i Unii Europejskiej
    23. Inne rodzaje władzy dyskrecjonalnej i luzów decyzyjnych
    Rozdział V. Prawo podmiotowe publiczne
    24. Pojęcie prawa podmiotowego publicznego
    I. Uwagi wstępne
    II. Klasyczne teorie i definicje prawa podmiotowego (publicznego)
    III. Teorie kompromisowe
    IV. Teoria statusu G. Jellinka
    25. Uzasadnienie praw podmiotowych publicznych
    I. Uwagi wstępne
    II. Prawa podmiotowe publiczne (międzynarodowe i europejskie)
    a prawa i wolności człowieka
    III. Prawa podmiotowe publiczne a prawa podstawowe UE i swobody
    wspólnotowe WE
    26. Krytyka niektórych koncepcji prawa podmiotowego publicznego
    I. Uwagi wstępne
    II. Prawo podmiotowe publiczne jako (pozaproceduralna) możność
    domagania się lub żądania od państwa określonego zachowania się
    (działania lub zaniechania)
    III. Prawo podmiotowe publiczne jako prawo do dysponowaniaswoimi
    uprawnieniami
    IV. Prawo podmiotowe publiczne jako możność żądania (domagania się)
    od państwa wszczęcia procedur administracyjnych i sądowych
    27. Struktura i treść praw podmiotowych publicznych
    I. Uwagi wstępne
    II. Prawa podmiotowe publiczne jako korelat obowiązków państwa


    III. Prawa podmiotowe publiczne jako korzystne sytuacje prawne
    IV. Struktura i treść praw podmiotowych publicznych jako praw
    V. Struktura i treść praw podmiotowych publicznych jako wolności
    VI. Struktura i treść praw podmiotowych publicznych jako kompetencji
    VII. Struktura i treść praw podmiotowych publicznych jako statusu
    28. Horyzontalny skutek praw podmiotowych publicznych
    29. Wykonywanie i ochrona praw podmiotowych publicznych
    Rozdział VI. Kompetencja w prawie administracyjnym
    30. Pojęcie kompetencji w ujęciu nauki prawa administracyjnego
    I. Dwa konteksty ujęcia kompetencji
    II. Systematyka ujęć kompetencji w literaturze administracyjnoprawnej
    III. Kompetencja a pojęcia pokrewne na gruncie nauki prawa
    administracyjnego - systematyka ujęć
    IV. Podsumowanie dotychczasowych ujęć kompetencji w nauce prawa
    administracyjnego
    31. Teoretycznoprawne ujęcia kompetencji
    I. Predyktywne i niepredyktywne koncepcje kompetencji w ujęciu
    teoretycznoprawnym
    II. Predyktywne koncepcje kompetencji
    II. Współczesne niepredyktywne ujęcia kompetencji
    32. Reguła kompetencyjna i kompetencji - synteza ujęć
    administracyjnoprawnych i teoretycznoprawnych
    I. Reguła kompetencyjna
    II. Podmiot kompetencji
    III. Element proceduralny kompetencji
    IV. Element materialny kompetencji
    V. Efekt wykonania kompetencji
    VI. Trzy typy reguł kompetencyjnych
    VII. Typy przepisów, z których odkodowuje się reguły kompetencyjne
    VIII. Kompetencja organu administracji publicznej - podsumowanie
    rozważań
    Indeks rzeczowy 419
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa