|
|
|
INSTRUKCJA OBSŁUGI
TOYOTA AVENSIS
1[zasłonięte]998-20
Dotyczy silników: Benzyna, Diesel 3ZZ-FE 1.6 , 1ZZ-FE 1.8 , 1AZ-FSE i 3S-FE 2.0 , 1CD-FTV 2.0
Nowy model Toyoty, pierwsza generacja Toyoty Avensis została przedstawiona w 1997. Tak jak poprzednik, został zbudowany w fabryce Burnaston w Derby. W tym samym czasie, ruszyła produkcja Toyoty Corolli w tej fabryce. Avensis zastąpił wysłużony model Carina E.
Początkowo samochód występował tylko z czterema silnikami: 1.6 o mocy 101 KM (silnik lean burn) lub 110 KM , 1.8 110 KM (silnik lean burn) i 2.0 129 KM benzynowe oraz 2.0 90 KM turbodiesel i trzema typami nadwozi (sedan, liftback, kombi). Wersja kombi była w istocie przeznaczoną na rynek japoński drugą generacją Toyoty Caldiny (auto wizualnie rózni się od europejskiego Avensisa grillem, pod maską znalazł się mocniejszy motor oraz utwardzono zawieszenie). Po faceliftingu w 2000 roku dostępna jest sportowa wersja (2.0 SR) mająca bardziej agresywny wygląd. Podczas faceliftingu do benzynowych silników 1.8 oraz 2.0 wprowadzono zmienne fazy rozrządu nazwane przez TOYOTĘ VVT-I, co spowodowało zwiększenie mocy jednostek oraz ich momentu obrotowego. Silnik 1.8 miała po zmianach 130 KM, natomiast 2.0 150 KM.
Siedmioosobowy minivan Toyota Avensis Verso został przedstawiony w 2002. Dostępny był tylko z silnikiem 2.0.
Model w wersji kombi sprzedawany był w Japonii (oraz importowany do azjatyckiej części Rosji i Ameryki Południowej) pod nazwą Caldina. Od oryginału model różnił się lekko podretuszowanym przodem. Dziś Toyota Caldina to zupełnie inny model nie mający nic wspólnego z Toyotą Avensis.
Instrukcja nowa w j.polskim 318 str
|
|