Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie.
OK
Polityka Prywatności
Zaakceptuj i zamknij X
DARMOWE ARCHIWUM ALLE
Strona startowa
Kategorie
Kontakt
Szukaj
:
Archiwum Alle
>
Książki i Komiksy
>
Książki naukowe i popularnonaukowe
>
Filologie, językoznawstwo
>
Pozostałe
INSTRUKCJA OBSŁUGI TEKSTÓW Metody retoryki
12-07-2012, 18:59
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz:
49.90
zł
Użytkownik
ksiegarniainter
numer aukcji:
2396013201
Miejscowość
Cekcyn
Wyświetleń:
11
Koniec:
03-07-2012 21:31:19
Dodatkowe informacje:
Stan:
Nowy
Okładka:
miękka
Rok wydania (xxxx):
2011
Język:
polski
Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie.
INSTRUKCJA OBSŁUGI TEKSTÓW Metody retoryki. Podręcznik akademicki
Autor: Wasilewski Jacek,Nita Anna
Współcześnie retoryka może się kojarzyć głównie z dawną sztuką krasomówczą. Autorzy niniejszej książki próbują przełamać stereotypowe myślenie o retoryce jako skostniałej już teorii, kładąc nacisk na jej aspekt praktyczny. Tworząc współczesną „instrukcję obsługi tekstu”, zwracają naszą uwagę na powszechność stosowania chwytów retorycznych w komunikacji międzyludzkiej. Tekst postrzegają niezwykle szeroko – tekstem jest więc nie tylko słowo pisane czy mówione, ale również obraz (fotografia, film, przekaz reklamowy) czy wydarzenie.
Podręcznik zawiera komplet najważniejszych metod analizy retorycznej. Poszczególne części książki odpowiadają kolejnym działom retoryki – inventio, dispositio, elocutio, memoria oraz actio. Artykuły w nich zebrane prezentują współczesne sposoby konstruowania tekstu – od poszukiwania odpowiedniego sposobu przekonywania odbiorcy, poprzez kompozycję wypowiedzi, stylistykę, sztukę zapamiętywania, po wygłaszanie mowy. Całość zamykają „konfrontacje” z gotowym tekstem, poruszające problematykę odbioru komunikatów – między innymi zagadnienia lektury filozoficznej czy dekonstrukcji tekstu.
Tabela cech produktu
ISBN
[zasłonięte]
978-8389-316-9
Data wydania
2011
Vat
5%
Wydanie
I
Okładka
broszurowa
Liczba stron
280
Format
B5
EAN
978
[zasłonięte]
[zasłonięte]
48931
Recenzja wydawnicza
prof. Tadeusz Zgółka, prof. Bogusław Skowronek
Jacek Wasilewski
– dr, pracuje na Wydziale Dziennikarstwa i Nauk Politycznych UW, gdzie zajmuje się retoryką medialną i skutecznością przekazu. W Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Instytucie Kulturoznawstwa zajmuje się semiotyką przekazu medialnego i kulturowymi wzorami korzystania z mediów. Specjalista zajmujący się przekazami perswazyjnymi – przemówieniami politycznymi i reklamowymi.
Anna Nita
– psycholog, psychoterapeuta, absolwentka psychologii i dziennikarstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz psychoterapii w Laboratorium Psychoedukacji.