INSTRUKCJA OBSŁUGI SAAB 9-3 dotyczy modelu sedan sport combi cabriolet po faceliftingu czyli od 2007
Całkowicie nowa konstrukcja, oparta na platformie GM Epsilon I zadebiutowała na rynku w sierpniu 2002 roku (Szwecja), jako czterodrzwiowy sedan klasy średniej premium. Oferowane wersje obejmowały: - 1.8t (1988 cm³) – 150 KM
- 2.0t (1988 cm³) – 175 KM
- 2.0T (1988 cm³) – 210 KM
- 2.2TiD (2172 cm³) – 125KM
W 2005 roku zastąpiono silnik diesla o pojemności 2.2, nowym o mniejszej pojemności skokowej 1.9 w dwóch wersjach mocy oraz wprowadzono nowy silnik benzynowy wolnossący o poj. 1.8 l.: - 1.9TiD (1910 cm³) – 120 KM
- 1.9TiD (1910 cm³) – 150 KM
- 1.8i (1796 cm³) – 122 KM
W 2004 roku zadebiutowała wersja Cabriolet, a w 2005 pokazano wersję SportCombi z pięciodrzwiowym nadwoziem typu kombi. Model ten był okazją do zaprezentowania nowego silnika sześciocylindrowego, który znalazł się już w modelu 9-3. Jest to: - 2.8T V6 (2792 cm³) - 250 KM (280 w wresji XWR)
Model 9-3 nie zebrał dobrych ocen za projekt nadwozia, a jego sprzedaż jest umiarkowana. W związku z tym firma Saab zapowiedziała, że kolejne modele nie będą kontynuować tej linii stylistycznej. Od połowy 2007 dostępny jest model po faceliftingu. W połowie 2008 roku z okazji 30-lecia Saaba 900 Turbo wprowadzono na rynek limitowaną edycje Saaba 9-3 "Black In Black", która obejmuje tylko 2000 sztuk w nadwoziu sedan i kombi. Jedynym dostępnym kolorem nadwozia jest metaliczna czerń. Jako motor napędowy posłużył silnik 2.8T o mocy 280KM i momencie obrotowym 400Nm. Auta te są wyposażone w napęd XWD (AWD), do wyboru jest skrzynia biegów manualna lub automatyczna, obie 6-biegowe.
Saab 9-3 SportSedan po liftingu Saab 9-3 SportCombi po liftingu – tył Saab 9-3 Aero Cabriolet po liftingu Całkowicie nowa konstrukcja, oparta na platformie GM Epsilon I zadebiutowała na rynku w sierpniu 2002 roku (Szwecja), jako Instrukcja nowa w j.polskim 304 str
|