Trzecią generację zaprezentowano 2 czerwca 2007 roku. Prezentacja ogólnoświatowa odbyła się na IAA Frankfurt w 2007 roku. Do polskich salonów trafiła 19 października tegoż roku. Na targach we Frankfurcie zaprezentowano również Lagunę Coupé Concept. Nowa Laguna według zapewnień producenta ma być bardzo niezawodnym samochodem. Ceny nowej Laguny zaczynają się od 69 500 złotych. Laguna oferowana jest w 6 wersjach wyposażeniowych: Authentique, Expression, SL Tech Run, Dynamique, Privilage, Intiale. Każda z wersji charakteryzuję się innym wyglądem wnętrza i coraz bogatszym wyposażeniem.
W Genewie w 2008r zaprezentowano Lagunę GT występującą w dwóch wersjach: liftback oraz kombi (GrandTour). Silniki wersji GT to jeden diesel: 2.0 dCi 180 KM oraz silnik benzynowy 2.0 (ten sam co w poprzedniej Lagunie GT) o mocy 205 KM. Nowa Laguna GT została też wyposażona w system czterech kół skrętnych ActiveDrive. Ma on za zadanie ułatwić pokonywanie np. ciasnych zakrętów, przy pomocy skręcania również tylnych kół (nawet o 6°). Podczas jazdy nie przekraczającej 60km/h tylne koła skręcają w przeciwną stronę niż koła przednie. Gdy przekroczymy prędkość 60 km/h, tylne koła skręcają w tym samym kierunku co przednie.
24 maja 2008r pokazano Lagunę Coupé. Najpierw na festiwalu filmowym w Cannes, dzień później na GP Monako.
W drugiej połowie 2009 roku lekkiemu liftingowi poddano wnętrze samochodu. W dużej mierze są to różnicę w zastosowanych materiałach i kilka elementów z modelu GT, które pojawiają się teraz w wersji Dynamique, dodatkowo wersja Dynamique z silnikami 2.0 170 i 205 KM oraz Dieslem 180 KM dostępna jest z systemem czterech kół skrętnych 4Control, który wcześniej zarezerwowany był jedynie dla modelu GT.
Renault zapowiedziało iż w roku 2010 zmieniona zostanie gama silników. Prawdopodobnie zostanie ona wzbogacona o gamę silników TCe stosowanych w innych modelach Renault. Najprawdopodobniej wiekowa już jednostka 1,6 16v 110 KM zostanie zastąpiona silnikiem 1.4 TCe 130 KM. Ponadto przewiduję się rezygnację z niedoładowanej wersji silnika 2,0 16v 141KM na rzecz wersji 2.0 TCe 180 KM z manualną skrzynią biegów.
Instrukcja nowa w j. polskim około 200 str