|
|
| INSTRUKCJA OBSŁUGI OPEL INSIGNIA
Samochód ten jest sprzedawany wyłącznie na rynku europejskim, w Wielkiej Brytanii występuje pod marką Vauxhall. Samochód jest 219 mm dłuższy, 54 mm szerszy, 24 mm wyższy od dotychczas produkowanej Vectry. Nowy model jest zbudowany w oparciu o nową płytę podłogową GM Epsilon II. Rozstaw osi został przedłużony o 37 mm. Bagażnik jak w modelu Vectra oferuje 500l pojemności. Nowy Opel Insignia dostępny jest z napędem 4x4 opartym na systemie Haldex lub napędem na przednie koła. Nabywcy mogą także zamówić unowocześnione reflektory AFL oferujące 9 trybów świecenia i aktywne zawieszenie. Cechą wyróżniającą nowego Opla są wysokiej jakości materiały wykończeniowe zastosowane we wnętrzu. Inną cechą wnętrza jest charakterystyczna deska rozdzielcza płynnie przechodząca w panele drzwi. Stylistyka modelu Insignia bazuje na prototypie GTC zaprezentowanym po raz pierwszy podczas 2007 Geneva Motor Show[1]. Opel po raz pierwszy użył nazwy Insignia dla prototypu zaprezentowanego w 2003 roku podczas Frankfurt Motor Show[2]. Opel Insignia zdobył tytuł samochodu roku 2009 - Car of the Year[3]. Podczas Detroit Motor Show 2009 zaprezentowano drugą generację Buicka LaCrosse, który w dużej mierze bazuje na Insignii. Opel zapowiada, że Insignia będzie tak zwanym modelem globalnym. Głównymi rynkami zbytu mają być Europa, Chiny oraz Ameryka Północna i Południowa. Samochód sprzedawany będzie pod nazwami: - 1.6 l R4 85 kW (115 KM)
- 1.6 l R4 Turbo, 132 kW (180 KM)[4]
- 1.8 l R4 103 kW (140 KM)
- 2.0 l R4 Turbo, 147 kW (200 KM)
- 2.0 l R4 Turbo, 162 kW (220 KM)[4]
- 2.8 l V6 Turbo, 191 kW (260 KM)
- 2.8 l V6 Turbo, 239 kW (325 KM) - montowany tylko w wersji OPC
- 2.0 l CDTI R4 Turbo, 81 kW (110 KM)
- 2.0 l CDTI R4. Turbo, 96 kW (130 KM)
- 2.0 l CDTI R4 Turbo, 118 kW (160 KM)
- 2.0 l CDTI R4 BiTurbo, 140 kW (190 KM)
- 2.9 l V6 CDTI Turbo, 184 kW (250 KM)[4]
Instrukcja nowa w j.polskim 308 str
| |