Nissan Maxima V (wersja europejska)
Nissan Maxima V (wersja amerykańska)
Tak jak w latach 90’ Nissan postanowił wyodrębnić 2 wersje A33 (EU i USA). Są to ostatnie Maximy produkowane w Japonii (2000-04), ponieważ następne modele składane były w USA w fabryce Tennessee. Wersja Europejska wyróżniała się nową stylistyką na tle konkurencji. W swojej gamie silników producent oferował 2.0 litrowy 140 konny silnik oraz 3.0 litrowy motor o mocy 200 koni. Do obydwu jednostek konstruktorzy montowali 5-biegową przekładnię manualną oraz 5-biegowy automat o rożnych trybach pracy. Producent oznajmił, iż automat do tego modelu był specjalnie zaprojektowany, natomiast użytkownicy mają pewne zastrzeżenia co do jego trwałości. Na rynku europejskim zrezygnowano z nagłośnienia systemu Audio Bose.
W 2004 zakończono produkcję Maximy na rynek europejski. Podobna politykę przyjęła Toyota z modelem Camry. Zdaniem producentów auta cieszyły się zbyt małą popularnością, nie tak jak za oceanem. Prawdopodobnie głównym powodem była wysoka cena, która oscylowała w granicach 180 tys zł. (dla porównania cena w USA 20-30 tys USD).
Wersja Amerykańska początkowo w 2000 bazowała technicznie na poprzedniku A32. Do wyboru oferowano 5-biegową przekładnie manualną oraz 5-biegowy automat w połączeniu z niezawodnym i jedynym dostępnym 3,0 litrowym motorem VQ30DE-K 222-227 KM. W 2002 został wprowadzony nowy sinik 3,5 litrowy o mocy 255 KM VQ35DE. Do przeniesienia napędu użyto 5-biegowy automat oraz nową 6-biegową przekładnię manualną (10% ogólnej sprzedaży). Opcje dodatkowe: System Audio Bose, Reflektory ksenonowe HID. W 2003 wyszła specjalna edycja Titanium (dedykowane koła i wnetrze), również tak jak edycja Meridian (podgrzewane siedzenia i koło kierownicy, system nawigacji GPS).