|
INSTRUKCJA OBSŁUGI
MERCEDES C KLASA
W203
2[zasłonięte]004-20
wersja po liftingu
Instrukcja dotyczy wersji:
C180 C200 C230 KOMPRESSOR C200 CGI , C240 , C240 C320 4MATIC , C320 , C55 AMG , C200 C220 C270 CDI , C30 CDI AMG
[edytuj]
j
| Mercedes-Benz W203 |
| Producent |
Mercedes-Benz |
| Okres produkcji |
2000–2007 |
| Miejsce produkcji |
Brema Niemcy
Sindelfingen Niemcy
East London Republika Południowej Afryki |
| Poprzednik |
Mercedes-Benz W202 |
| Następca |
Mercedes-Benz W204 |
| Segment |
D |
| Typy nadwozia |
4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
3-drzwiowy liftback |
| Długość |
Sedan:
4526 - 4611 mm
Kombi:
4541 - 4626 mm
Sportcoupé:
4343 mm |
| Szerokość |
1728–1744 mm |
| Wysokość |
1406–1469 mm |
| Rozstaw osi |
2715 mm |
| Masa własna |
od 1465 kg |
| Liczba miejsc |
5 |
| Test Euro NCAP |
| Podobne |
Audi A4
BMW E46
Volvo S60 |
| Galeria mediów w Wikimedia Commons |
Mercedes-Benz T-Modell (S203)
Mercedes-Benz W203 Sportcoupè (CL203)
Mercedes-Benz W203 – samochód osobowy produkowany przez zakłady Mercedes-Benz w latach 2000–2007, następca Mercedesa W202.
Mercedes W203 [edytuj]
Rynkowy debiut tego modelu wyznaczono na rok 2000, od poprzednika wyróżnia się gruntownie przemodelowaną stylistyką. Na początku oferowany był z cztero- i sześcio-cylindrowymi silnikami benzynowymi i diesla. Jednostki napędzane olejem napędowym wyposażone były w szynę paliwową common rail oraz turbosprężarki o zmiennej geometrii. Po raz pierwszy oznaczenie modelu nie wiązało się ściśle z pojemnością silnika, jak w przypadku C200 (1.8) C200K (1.8) C230K (1.8/2.5) czy C240 (2.6).
Mercedes w 2001 roku uzupełnił ofertę modelową o nadwozie typu kombi nazwaną T-Model oraz liftbacka Sportcoupe. Sportcoupe został stworzony by rywalizować z BMW serii 3 Compact, jednak nie odniósł sukcesu, głównie z powodu wysokiej ceny w związku z czym został w 2005 roku usunięty z rynku amerykańskiego, a w Kanadzie zastąpiony Mercedesem klasy B. W 2001 roku paleta silnikowa została rozszerzona o kolejne mechanicznie doładowane jednostki czterocylindrowe o pojemności 1.8 l, jednak różniące się mocą maksymalną. W 2002 roku Mercedes W203 otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.
Na początku 2004 roku nieco odświeżono model, zmieniając stylistykę wnętrza, tylne lampy w wersji nadwoziowej Sportcoupe oraz dodając do palety nowe sześciocylindrowe silniki. Dodatkowo niektóre wersje silnikowe można było nabyć z nową, siedmiostopniową, półautomatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC.
Ostatni sedan tej generacji C-Klasy wyjechał z fabryki w Sindelfingen 14 grudnia 2006 roku, jednak wciąż oferowana jest wersja Sportcoupe nieco odświeżona stylistycznie na wzór Mercedesa W204.
| Silnik |
Pojemność |
Układ |
Moc maksymalna |
Maks. moment obrotowy |
| C 180 |
1998 cm³ |
R4 16V |
129 KM (95 kW) przy 5300 obr/min |
190 Nm przy 4000 obr/min |
| C 180 Kompressor |
1796 cm³ |
R4/16 |
143 KM (105 kW) przy 5200 obr/min |
220 Nm przy 2500 obr/min |
| C 200 Kompressor |
1796 cm³ |
R4/16 |
163 KM (120 kW) przy 5500 obr/min |
240 Nm przy 3000 obr/min |
| C 200 CGI |
1796 cm³ |
R4/16 |
170 KM (125 kW) przy 5300 obr/min |
250 Nm przy 3000 obr/min |
| C 200 Kompressor |
1998 cm³ |
R4/16 |
163 KM (120 kW) przy 5300 obr/min |
230 Nm przy 2500 obr/min |
| C 230 Kompressor |
1796 cm³ |
R4/16 |
192 KM (141 kW) przy 5800 obr/min |
260 Nm przy 3500 obr/min |
| C 230 Kompressor |
2295 cm³ |
R4/16 |
197 KM (145 kW) przy 5500 obr/min |
280 Nm przy 2500 obr/min |
| C 230 |
2496 cm³ |
V6/24 |
204 KM (150 kW) przy 6100 obr/min |
245 Nm przy 2900 obr/min |
| C 240 |
2579 cm³ |
V6/18 |
170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min |
240 Nm przy 4500 obr/min |
| C 280 |
2996 cm³ |
V6/24 |
231 KM (170 kW) przy 6000 obr/min |
300 Nm przy 2500 obr/min |
| C 320 |
3199 cm³ |
V6/24 |
218 KM (160 kW) przy 5700 obr/min |
310 Nm przy 3000 obr/min |
| C 350 |
3498 cm³ |
V6/24 |
272 KM (200 KW) przy 6000 obr/min |
350 Nm przy 2400 obr/min |
| C 200 CDI |
2148 cm³ |
R4/16 |
102 KM (75 kW) przy 4200 obr/min |
235 Nm przy 1800 obr/min |
| C 200 CDI |
2148 cm³ |
R4/16 |
116 KM (85 kW) przy 4200 obr/min |
250 Nm przy 1400 obr/min |
| C 200 CDI |
2148 cm³ |
R4/16 |
122 KM (90 kW) przy 4200 obr/min |
270 Nm przy 1600 obr/min |
| C 220 CDI |
2148 cm³ |
R4/16 |
143 KM (105 kW) przy 4200 obr/min |
315 Nm przy 1800 obr/min |
| C 220 CDI |
2148 cm³ |
R4/16 |
150 KM (110 kW) przy 4200 obr/min |
340 Nm przy 2000 obr/min |
| C 270 CDI |
2685 cm³ |
R5/20 |
170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min |
370 Nm przy 1600 obr/min |
| C 320 CDI |
2987 cm³ |
V6/24 |
224 KM (165 kW) przy 3800 obr/min |
415 Nm przy 1400 obr/min |
| C 320 CDI Aut. |
2987 cm³ |
V6/24 |
224 KM (165 kW) przy 3800 obr/min |
510 Nm przy 1600 obr/min |
| C 30 CDI AMG |
2950 cm³ |
R5/20 |
231 KM (170 kW) przy 3800 obr/min |
540 Nm przy 2000 obr/min |
| C 32 AMG |
3199 cm³ |
V6/18 |
354 KM (260 kW) przy 6100 obr/min |
450 Nm przy 4400 obr/min |
| C 55 AMG |
5439 cm³ |
V8/24 |
367 KM (270 kW) przy 5750 obr/min |
510 Nm przy 4000 obr/min |
Instrukcja nowa w j.polskim 497 str
|