INSTRUKCJA OBSŁUGI MERCEDES C KLASA
W203
2[zasłonięte]000-20 wersje przed liftingiem
Mercedes-Benz T-Modell (S203) Mercedes-Benz W203 Sportcoupè (CL203) Mercedes-Benz W203 – samochód osobowy produkowany przez zakłady Mercedes-Benz w latach 2000–2007, następca Mercedesa W202. Mercedes W203 [edytuj] Rynkowy debiut tego modelu wyznaczono na rok 2000, od poprzednika wyróżnia się gruntownie przemodelowaną stylistyką. Na początku oferowany był z cztero- i sześcio-cylindrowymi silnikami benzynowymi i diesla. Jednostki napędzane olejem napędowym wyposażone były w szynę paliwową common rail oraz turbosprężarki o zmiennej geometrii. Po raz pierwszy oznaczenie modelu nie wiązało się ściśle z pojemnością silnika, jak w przypadku C200 (1.8) C200K (1.8) C230K (1.8/2.5) czy C240 (2.6). Mercedes w 2001 roku uzupełnił ofertę modelową o nadwozie typu kombi nazwaną T-Model oraz liftbacka Sportcoupe. Sportcoupe został stworzony by rywalizować z BMW serii 3 Compact, jednak nie odniósł sukcesu, głównie z powodu wysokiej ceny w związku z czym został w 2005 roku usunięty z rynku amerykańskiego, a w Kanadzie zastąpiony Mercedesem klasy B. W 2001 roku paleta silnikowa została rozszerzona o kolejne mechanicznie doładowane jednostki czterocylindrowe o pojemności 1.8 l, jednak różniące się mocą maksymalną. W 2002 roku Mercedes W203 otrzymał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP. Na początku 2004 roku nieco odświeżono model, zmieniając stylistykę wnętrza, tylne lampy w wersji nadwoziowej Sportcoupe oraz dodając do palety nowe sześciocylindrowe silniki. Dodatkowo niektóre wersje silnikowe można było nabyć z nową, siedmiostopniową, półautomatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC. Ostatni sedan tej generacji C-Klasy wyjechał z fabryki w Sindelfingen 14 grudnia 2006 roku, jednak wciąż oferowana jest wersja Sportcoupe nieco odświeżona stylistycznie na wzór Mercedesa W204. Silnik | Pojemność | Układ | Moc maksymalna | Maks. moment obrotowy | C 180 | 1998 cm³ | R4 16V | 129 KM (95 kW) przy 5300 obr/min | 190 Nm przy 4000 obr/min | C 180 Kompressor | 1796 cm³ | R4/16 | 143 KM (105 kW) przy 5200 obr/min | 220 Nm przy 2500 obr/min | C 200 Kompressor | 1796 cm³ | R4/16 | 163 KM (120 kW) przy 5500 obr/min | 240 Nm przy 3000 obr/min | C 200 CGI | 1796 cm³ | R4/16 | 170 KM (125 kW) przy 5300 obr/min | 250 Nm przy 3000 obr/min | C 200 Kompressor | 1998 cm³ | R4/16 | 163 KM (120 kW) przy 5300 obr/min | 230 Nm przy 2500 obr/min | C 230 Kompressor | 1796 cm³ | R4/16 | 192 KM (141 kW) przy 5800 obr/min | 260 Nm przy 3500 obr/min | C 230 Kompressor | 2295 cm³ | R4/16 | 197 KM (145 kW) przy 5500 obr/min | 280 Nm przy 2500 obr/min | C 230 | 2496 cm³ | V6/24 | 204 KM (150 kW) przy 6100 obr/min | 245 Nm przy 2900 obr/min | C 240 | 2579 cm³ | V6/18 | 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min | 240 Nm przy 4500 obr/min | C 280 | 2996 cm³ | V6/24 | 231 KM (170 kW) przy 6000 obr/min | 300 Nm przy 2500 obr/min | C 320 | 3199 cm³ | V6/24 | 218 KM (160 kW) przy 5700 obr/min | 310 Nm przy 3000 obr/min | C 350 | 3498 cm³ | V6/24 | 272 KM (200 KW) przy 6000 obr/min | 350 Nm przy 2400 obr/min | C 200 CDI | 2148 cm³ | R4/16 | 102 KM (75 kW) przy 4200 obr/min | 235 Nm przy 1800 obr/min | C 200 CDI | 2148 cm³ | R4/16 | 116 KM (85 kW) przy 4200 obr/min | 250 Nm przy 1400 obr/min | C 200 CDI | 2148 cm³ | R4/16 | 122 KM (90 kW) przy 4200 obr/min | 270 Nm przy 1600 obr/min | C 220 CDI | 2148 cm³ | R4/16 | 143 KM (105 kW) przy 4200 obr/min | 315 Nm przy 1800 obr/min | C 220 CDI | 2148 cm³ | R4/16 | 150 KM (110 kW) przy 4200 obr/min | 340 Nm przy 2000 obr/min | C 270 CDI | 2685 cm³ | R5/20 | 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min | 370 Nm przy 1600 obr/min | C 320 CDI | 2987 cm³ | V6/24 | 224 KM (165 kW) przy 3800 obr/min | 415 Nm przy 1400 obr/min | C 320 CDI Aut. | 2987 cm³ | V6/24 | 224 KM (165 kW) przy 3800 obr/min | 510 Nm przy 1600 obr/min | C 30 CDI AMG | 2950 cm³ | R5/20 | 231 KM (170 kW) przy 3800 obr/min | 540 Nm przy 2000 obr/min | C 32 AMG | 3199 cm³ | V6/18 | 354 KM (260 kW) przy 6100 obr/min | 450 Nm przy 4400 obr/min | C 55 AMG | 5439 cm³ | V8/24 | 367 KM (270 kW) przy 5750 obr/min | 510 Nm przy 4000 obr/min |
Nowa instrukcja w j.polskim 512 str
|