|
|
|
INSTRUKCJA OBSŁUGI
HONDA CIVIC
od 2006
VIII generacja (2006 - nadal) [edytuj]
| Honda Civic VIII |
| Producent |
Honda |
| Premiera |
Frankfurt Motor Show 2005 |
| Okres produkcji |
2006 - nadal |
| Miejsce produkcji |
Anglia, Swindon
Japonia, Suzuka
Stany Zjednoczone, East Liberty, Ohio; Greensburg
Kanada, Alliston Ontario
Pakistan, Lahore
Republika Chińska
Brazylia, Sumare
Indie, Greater Noida
Tajlandia
Wietnam
Turcja, Gebze |
| Poprzednik |
Honda Civic VII |
| Segment |
C |
| Typy nadwozia |
2-drzwiowe coupé
3- i 5-drzwiowy hatchback
4-drzwiowy sedan |
| Długość |
coupe: 4410 mm
3d: 4270 mm
5d: 4248 mm
sedan: 4545 mm |
| Szerokość |
coupe: 1720 mm
3d: 1785 mm
5d: 1590 mm
sedan: 1750 mm |
| Wysokość |
coupe: 1340 mm
3d: 1460 mm
5d: 1485 mm
sedan: 1435 mm |
| Rozstaw osi |
coupe: 2640 mm
3d, 5d: 2620 mm
sedan: 2700 mm |
| Masa własna |
od 1240 kg |
| Liczba miejsc |
5 |
| Test Euro NCAP |
| Pokrewne |
Honda Civic Hybrid
Honda Civic GX II
Honda Civic Si VI
Honda Civic Type R III |
| Galeria mediów w Wikimedia Commons |
Honda Civic VIII została podzielona na dwa modele stylizacyjne: hatchback i sedan.
Honda Civic hatchback – tył po liftingu
Honda Civic w wersji amerykańskiej
Hatchback [edytuj]
Model został wprowadzony na rynek w roku 2006. Stylistycznie stanowi kompromis pomiędzy swoim bezpośrednim poprzednikiem i wcześniejszymi, bardziej usportowionymi modelami. Zaraz po debiucie, auto zdobyło nagrodę dla Samochodu Roku w Ameryce Północnej. Podobne wyróżnienie przyznał mu brazylijski magazyn „Auto Esporte”. Civic VIII chwalony między innymi za nienaganną sylwetkę, umocnił pozycję Hondy w mocno obsadzonym segmencie kompaktów. W 2009 roku przeszedł nieznaczny lifting[4]. Na 2010 rok planowane jest zakończenie produkcji wersji Type-R[5].
Silniki:
- 1.4 i-VTEC 83 KM
- 1.4 i-VTEC 100 KM
- 1.8 i-VTEC 140 KM
- 2.0 i-VTEC 201 KM (wersja Type-R)
- 2.2 i-CTDi 140 KM
Wersje wyposażeniowe:
- Base
- Comfort
- Executive
- Executive Navi
- Sport
- Type-S
- Type-S Plus
- Type-R[6]
- Type-R Mugen
- Type-R Mugen Euro
- Si
Sedan [edytuj]
Model 4-drzwiowy, który jest stylistycznym odzwierciedleniem modelu Hybrid (debiutował w roku 2006), zbudowano go na globalnej płycie podłogowej klasy kompakt. W porównaniu do modelu 5-drzwiowego, nadwozie nowej wersji wydłużono o blisko 300 mm i nieznacznie obniżono, zachowując jednak charakterystyczny, klinowaty design z mocno pochyloną przednią szybą oraz krótkimi zwisami z przodu i z tyłu. W porównaniu z poprzednią generacją długość całkowitą nowego Civica sedan zwiększono o 36 mm (4545 mm), szerokość również o 36 mm (1750 mm), a rozstaw osi o 81 mm (2700 mm). Wysokość pojazdu zmniejszono natomiast o 5 mm. Przedni i tylny rozstaw kół również uległ powiększeniu. Auto o napędzie hybrydowym zadebiutowało jako Honda Civic Hybrid w 2005, natomiast odmianę napędzano CNG nazwano Honda Civic GX. W 2010 roku zakończono produkcję wersji Type-R[7].
Silniki:
- 1.8 i-VTEC 140 KM
- 2.2 i-CTDi 140 KM
Wersje wyposażeniowe:
Instrukcja nowa w j.polskim 606 str
|