| Citroën C6 |
| Producent |
PSA Peugeot Citroën |
| Premiera |
2005 |
| Okres produkcji |
2005 – nadal |
| Miejsce produkcji |
Rennes Francja |
| Poprzednik |
Citroën XM |
| Segment |
E |
| Typy nadwozia |
4-drzwiowy sedan |
| Silniki |
Benzynowy:
3.0 V6 211 KM
Diesla:
2.2 HDi 170 KM
2.7 V6 HDi 204 KM
3.0 V6 HDi 241 KM |
| Skrzynia biegów |
6-biegowa manualna
6-biegowa automatyczna |
| Długość |
4908 mm |
| Szerokość |
1860 mm |
| Wysokość |
1464 mm |
| Rozstaw osi |
2900 mm |
| Masa własna |
od 1891 kg |
| Liczba miejsc |
5 |
| Test Euro NCAP |
| Pokrewne |
Peugeot 607 |
| Konkurencja |
Audi A6
Mercedes-Benz klasy E
BMW serii 5
Lexus GS |
| Galeria mediów w Wikimedia Commons |
Citroën C6 – samochód osobowy, klasy wyższej-średniej produkowany przez firmę Citroën od 2005 roku. Wersje nadwoziowe obejmują wyłącznie czterodrzwiową limuzynę. Wbrew pozorom samochód posiada nadwozie sedan, a nie jak wczesniej uważano - liftback. W 2009 roku planowany jest facelifting modelu.
Opis modelu [edytuj]
Jako następca modelu XM wyposażony jest w układ hydropneumatyczny, jednak podobnie jak w modelu C5 jest to układ trzeciej generacji - naszpikowany elektroniką. Auto zastało zaprojektowane jako alternatywa dla klasycznie stylizowanych limuzyn typu Audi A6, czy Mercedesa klasy E. Tylna szyba jest wklęsła, podobnie jak u jednego z poprzedników - Citroënie CX. Ma to zapobiegać jej nadmiernemu brudzeniu.
Wyposażenie [edytuj]
Jak przystało na auto luksusowe - lista opcji wyposażenia jest dość długa, aczkolwiek sporo dodatków jest w standardzie. Obejmuje ona m.in.:
- zawieszenie hydroaktywne z opcją SPORT
- skórzaną, lub zamszową tapicerkę
- doskonały system audio
- pełną elektrykę foteli, szyb i lusterek
- nawigację satelitarną
- system Bluetooth
- system HUD - wyświetlanie podstawowych parametrów na przedniej szybie
- wycieraczki z czujnikiem deszczu