|
|
|
INSTRUKCJA OBSŁUGI
CITOREN C5
wersja od 2008
Dotyczy silników:
1.8 2.0 16v, bioflex, 3v6 24v
1.6 2.0 3v6 HDI
Wersje nadwoziowe obejmują pięciodrzwiową limuzynę i kombi (Break). C5 jest bezpośrednim następcą Xantii, był też chwilowym następcą modelu XM (do premiery C6 w 2005 roku).
Początkowo C5 był dostępny z silnikami benzynowymi: 2.0, 2.0 HPi (z bezpośrednim wtryskiem benzyny) oraz 3.0 V6, a także z silnikami wysokoprężnymi Common rail: 2.0 HDI i 2.2 HDI. Na wiosnę 2001 wraz z wprowadzeniem wersji Break zaoferowano także benzynowy silnik 1.8. Jesienią 2003 roku zrezygnowano z produkcji silnika 2.0 HPi oraz wprowadzono do oferty silnik wysokoprężny 2.0 HDi o mniejszej mocy - 90 KM.
W 2004 roku przeprowadzono znaczny facelifting modelu. Zmieniono wygląd nadwozia oraz odświeżono wnętrze. Zmodyfikowany został przód jak również tył pojazdu (nowe reflektory i lampy, zderzaki). Podczas modernizacji wzbogacono także wyposażenie C5. Jednocześnie zmodyfikowano gamę silników. Benzynowa jednostka 2.0 16V otrzymała więcej mocy i momentu obrotowego, a silniki wysokoprężne zastąpiono nowymi szesnastozaworowymi jednostkami 1.6 HDI oraz 2.0 HDI.
W 2006 roku wprowadzono do oferty całkowicie nowy silnik wysokoprężny 2.2 HDI z dwiema turbosprężarkami. Jednocześnie zwiększono moc podstawowej jednostki benzynowej 1.8 16V do 125 KM.
Od momentu premiery C5 wzbudzał duże emocje wśród miłośników marki - krytykowano go za zbytnią pospolitość i nudność. Jednak okazał się trwałym i solidnym samochodem, co przełożyło się na dobrą sprzedaż. Wyposażony jest w zmodyfikowany układ hydropneumatyczny trzeciej generacji - zrezygnowano z integracji układu hamulcowego z układem zawieszenia. To pierwszy model Citroëna z takim układem. Pompa hydrauliczna nie jest napędzana silnikiem samochodu - zintegrowano ją w jeden układ z silnikiem elektrycznym. Całość zawieszenia uzbrojona jest w zespół czujników, które na bieżąco śledzą jego pracę i przesyłają dane do komputera korygującego nastawy.
| Producent |
PSA |
| Premiera |
2000 |
| Okres produkcji |
2001 – 2008 |
| Miejsce produkcji |
Rennes Francja |
| Poprzednik |
Citroën Xantia |
| Następca |
Citroën C5 II |
| Segment |
D |
| Typy nadwozia |
5-drzwiowy liftback
5-drzwiowe kombi |
| Silniki |
Benzynowe:
1.8 16V 116 i 125 KM
2.0 16V 136 i 140 KM
2.0 16V HPI 140 KM
3.0 V6 207 KM
3.0 V6 235 KM (Carlsson)
Diesla:
1.6 HDI 109 KM
2.0 HDI 90 i 110 KM
2.0 16V HDI 136 KM
2.2 16V HDI 133 KM
2.2 16V Bi-Turbo HDI 170 KM |
| Skrzynia biegów |
5, 6-biegowa manualna
4, 6-biegowa automatyczna |
| Długość |
liftback:
4618 mm
4745 mm po liftingu
kombi:
4756 mm
4839 mm po liftingu |
| Szerokość |
1770 mm
1780 mm po liftingu |
| Wysokość |
liftback:
1476 mm
1475 mm po liftingu
kombi:
1558 mm
1555 mm po liftingu |
| Rozstaw osi |
2750 mm |
| Masa własna |
od 1452 kg |
| Liczba miejsc |
5 |
| Test Euro NCAP |
| Konkurencja |
Peugeot 407, Renault Laguna, Fiat Croma, Opel Vectra, Ford Mondeo, Volkswagen Passat, Toyota Avensis |
| Galeria mediów w Wikimedia Commons |
Instrukcja nowa w j.polskim 150 str
|